Audi 80 autovehicule second-hand cumpărați pe AutoScout24

Găsiți-vă autovehiculul de vis

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

Apariția companiei Audi

Apariția companiei Audi își are originea pe data de 21 iunie 1909, când August Hoch, care deținea „August Horch & Cie" - uzine importante din Germania, decide să-și părăsească propria firmă, ca urmare a unui conflict cu directorul de achiziționare. După acest conflict, la data 16 iulie a anului 1909, August Horch înființează în Zwickau firma „August Horch Automobilwerke GmbH”. Foștii parteneri au înaintat un ordin judecătoresc împotriva lui pentru folosirea numelui și a fost obligat în tribunal să schimbe numele noii firme constructoare de autovehicule. În timpul unei ședințe destinate găsirii unui nou nume, ca urmare a spuselor unui copil, firma poartă noul nume de Audi. În luna iulie a anului 1910, este fabricat la Zwickau primul Audi, urmând în anul 1915 să fie deschisă firma Audi Werke AG. Compania a defilat cu un motor cu patru cilindri, capacitate de 2611 cm³ (2,6 l), fiind urmat de un model mai mare de 3564 cm³ (3,6 l), urmând și mai mult de atât cu un motor de 4660 cm³ (4,7 l) și unul de 5720 cm³ (5,7 l). Aceste automobile i-au conferit noii companii Audi un succes neașteptat chiar și la întreceri sportive. Modelul „M” a fost primul Audi care a venit dotat cu un sistem hidraulic-mecanic de frânare pe toate patru roțile. Viteza maximă ajungea la 120 km/h, dar cea indicată nu depășea 100 km/h. Audi 18/70 CP Typ M era în acele vremuri printre cele mai luxurioase și scumpe automobile din Germania, fiind produse 228 de exemplare fabricate între anii 1925 și 1928 .


Modelul Audi 80

Audi 80 este o mașină din gama de lux construită de constructorul german Audi (cunoscut inițial ca Auto Union și Audi NSU Auto Union), produsă din 1966 până în 1996. Acesta împărtășeste platforma cu Volkswagen Passat între anii 1973 -1986 și era disponibil în varianta sedan și Avant (numele Audi pentru un break). În America de Nord și Australia, Audi 80 a fost vândut sub numele de Audi Fox pentru modelul produs în anii 1973-79, și ca Audi 4000 modelul produs între anii 1980-87 în SUA. Au existat mai multe variante de motoare cu combustie internă, dintre care motoarele pe benzină au inclus-combustibil injectat "E" (Einspritzung) și carburator "S", iar motoarele diesel au inclus "D" (Diesel), "TD" (turboDiesel) , sau "TDI" (turbocompresor de injecție directă). Audi 80 a fost conceput sub numele companiei în faza primordială, urmând să fie dezvoltat în întregime în cadrul Volkswagen. Inginerul șef Audi, Ludwig Kraus a fost faimos pentru denigrarea seriei F103 care își incetează activitatea, referindu-se la ea ca la un "bastard", ca urmare a uniunii sale: motor Auto / DKW și caroserie Mercedes-Benz. Audi 80 a apărut ca o revelație, fiind echipat un motor nou de 1,3 și 1,5: pentru motoarele de 1.3 litri, (cod de identificare: ZA) care a fost evaluat la 55 CP (40 kw). Modelul ZF a fost evaluat la 60 CP (44 kw,) iar cele de 1,5 litri (modele: ZB, ZC) la 75 CP (55 kw) pentru ZB și 85 CP (63 kw) pentru ZC.


Alte modele

În anul 1976, modelul Audi 80 primește noi îmbunătățiri, partea frontală fiind revizuită asemeni modelului Audi 100 C2, faruri pătrate în loc de cele rotunde, un nou motor de 1,6 litri (110 CP (81 kw) înlocuind fostul 80 GT, noul model fiind în continuare căutat pe piața mașinilor la mâna a doua. Varianta Fox a avut un motor de 1.5 litri evaluat la 55 CP (41 kw) atașat la patru trepte de transmisie manuală. Versiunile ulterioare au venit cu motoare de 1.6 litri cu putere de 83 CP (62 kw).

Mehr anzeigen