Audi S8 autovehicule second-hand cumpărați pe AutoScout24

Găsiți-vă autovehiculul de vis

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

Seria Audi S8

Excelenţa în design şi tehnologie este factorul care a guvernat activitatea celebrului constructor de automobile Audi de la începuturile sale. August Horch, inginer de meserie, a fost cel care a pus bazele brandului prin înfiinţarea companiei germane Horch&Cie. Motorwagen Werke, în 1899. După zece ani a fost nevoit să părăsească firma, dar a înfiinţat o nouă companie, Audi Automobilwerke GmbH Zwickau, care în 1910 a produs primul automobil: Audi Type A 10/22 Sport Phaeton. Motorul avea 2.612 de centimetri cubi şi patru cilindri, atingând o viteză maximă de 70 km/oră. Au fost produse 140 de exemplare, modelul fiind apoi înlocuit de Type B. Gama de automobile Audi s-a dezvoltat constant în deceniile care au urmat, dar problemele din timpul crizei financiare din anii 1930 au determinat unirea Audi cu alte trei companii, sub denumirea Auto Union şi binecunoscuta siglă cu patru cercuri. Ulterior, compania a fost cumpărată de Daimler-Benz, apoi de Volskwagen, dar marca Audi a revenit în forţă remarcându-se, în ultimele decenii, prin modelele de înaltă performanţă RS, motoarele FSI, tehnologia LED pentru rularea pe timp de zi şi motorul sintetic. În prezent, peste două milioane de vehicule Audi sunt produse anual în fabricile germane din Ingolstadt şi Neckarsulm, în subsidiarele din Slovacia, Ungaria, Spania, Indonezia India, China şi Mexic.

Prima generație Audi S8

Sedanul de lux Audi A8 și-a făcut apariția pe piață în 1994, iar doi ani mai târziu era lansat modelul Audi S8, versiunea sport, cu performanțe net superioare. Țevile de eșapament duble, linia din crom care puncta designul exterior al mașinii, carcasele din aliaj de aluminiu ale oglinzilor exterioare, jantele din aliaj de aluminiu Avus în șase spițe au fost câteva dintre elementele care făceau diferența față de clasicul A8. În plus, performanțele de mașină sport ale seriei S8 erau susținute de sistemul Quattro de tracțiune pe patru roți, de motorul de 4.2 litri cu patru valve per cilindru, care producea 250 kW, de cutia automată de viteze în cinci trepte care utiliza programul DSP de schimbare dinamică a vitezei, de direcția asistată servotronic, de frânele cu sistem ABS de la Bosch și distribuție electronică a puterii de frânare. Un restyling a avut loc în anul 1999 și a echivalat cu introducerea farurilor cu xenon, a controlului electronic al stabilității și sistemului de navigație.

A doua și a treia generație

Odată cu cea de-a doua generaţie, lansată pe piață în anul 1996, Audi S8 punea la dispoziție motorul V10 pe benzină, derivat din cel utilizat pe Lamborghini Gallardo, care producea 331 kW. Pentru injecție s-a optat pentru sistemul FSI brevetat de Audi, iar cutia de viteze automată în șase trepte ZF 6HP26-A61 era realizată de firma germană ZF Friedrichshafen. Aceste dotări permiteau noului Audi S8 să atingă viteza maximă de 250 km/oră și să ajungă de la 0 la 100 km/oră în 5,1 secunde. La cea de-a treia generaţie, performanţele maşinii au crescut, Audi S8 având capacitatea să atingă 100 km/oră în 4,2 secunde, mai ales că folosea un motor V8 TFSI biturbo de 4.0 litri care genera o putere de 382 kW. Consumul de combustibil se păstrează în limite normale datorită sistemului cilindric inovator. La aceste performanţe tehnice se adăuga sistemul Park Assistent cu afişarea vecinătăţii, farurile Audi Matrix LED, volanul sport multifuncţional, calitatea materialelor folosite şi fineţea detaliilor, rapiditatea net superioară faţă de alte maşini din clasa sa, Audi S8 devenind automobilul puternic, sportiv, care concurează cu brio în faţa competitorilor BMW Seria 7, Maserati Quattroporte, Jaguar XJ. Toate aceste calităţi, alături de preţul accesibil, fac dintr-un Audi S8 rulat o alegere fiabilă pentru împătimiţii maşinilor puternice şi confortabile.