Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
default-banner-l-01.jpg

BMW Seria 7

Când vine vorba de mașini de lux, e imposibil să nu te gândești la Seria 7 a celor de la BMW. Limuzinele și sedanurile de lux pe care producătorul german le-a lansat pe piață de-a lungul timpului au făcut furori în rândul consumatorilor și au ajutat la cimentarea brandului BMW în conștiința colectivă. De foarte mult timp mașinile din Seria 7 sunt primele care beneficiază de cele mai noi inovații, cu mult înainte ca acestea să fie echipate și pe alte modele. În articolul de față vom explora istoria acestei serii, trecând în revistă cele mai semnificative transformări și inovații care i-au adus renumele pe plan internațional. BMW Seria 7 vedere din lateral

Prima Generație

E23 este denumirea sub care a apărut prima generație a Seriei 7 în anul 1977. Modelele din această generație erau primele mașini de lux produse de BMW, iar constructorul german a investit resurse importante pentru a se impune pe acest nou segment de piață. Majoritatea mașinilor erau echipate cu motorul M30 cu șase cilindri și 12 valve, același folosit și pentru modelele E3 și E9. În ceea ce privește designul, modelul E23 era deosebit de cochet și sofisticat pentru vremea lui. Au fost primele mașini dotate cu indicator de servicii, o instalație ce verifica toate sistemele mașinii și alerta șoferii în cazul unor defecțiuni. De asemenea, vehiculele beneficiau de sisteme complexe de control climatic și sisteme de frânare automată. Tapițeria din piele, bordul de lemn de esență tare și scaunele încălzite completau gama impresionantă de dotări. Transmisia putea fi atât automată, cât și cu patru sau cinci viteze, în funcție de model. Fabricarea mașinilor din această generație a fost oprită în anul 1987. BMW Seria 7 vedere din fata

Generațiile ulterioare

În luna iulie a anului 1986 și-a făcut apariția cea de-a doua generație a Seriei 7 cu denumirea E32. Procesul de dezvoltare a durat nu mai puțin de șapte ani, însă rezultatele au fost pe măsură. Printre inovații se numărau controlul electronic al amortizoarelor denumit EDC III și un impresionant motor M70 V12 cu 300 de cai putere ce a fost introdus începând cu anul 1987 pe modelul 750. Printre dotările opționale se puteau găsi tefonul, faxul, un dispozitiv de răcit vinul, geamuri termopan sau sisteme automate de control al stabilității și tracțiunii. Modelul 750i a fost prima mașină BMW a cărei viteză maximă a fost limitată la 250 de kilometri pe oră, cu toate că putea ajunge cu ușurință până la 300 de kilometri pe oră. Tot pe E32 și-au făcut apariția pentru prima oară stopurile în formă de L, proiectate pentru a oferi mai multă siguranță și vizibilitate în trafic. Producția s-a oprit în anul 1994, după ce au fost vândute mai mult de 300.000 de exemplare. Cea de-a treia generație, cunoscută sub numele E38, a debutat în 1994 și pentru prima oară clienții puteau opta pentru un motor diesel sau pentru o cutie de viteze automată cu cinci trepte. Mai mult decât atât, BMW devenea primul producător european care introducea un sistem de navigație prin satelit în mașinile sale. Numărul de dotări opționale era copleșitor și includea numeroase componente de lux, un sistem audio cu 14 boxe și patru subwoofere, ștergătoare automate și un sistem automat de control al climei. Printre inovațiile aduse în anii următori s-au numărat introducerea în premieră a airbagurilor special proiectate pentru a proteja capul pasagerilor sau sistemul de control dinamic al stabilității DSC III. Din cea de-a patra generație a seriei 7 (E65) a făcut parte și BMW Hydrogen 7, prima mașină a constructorului german ce funcționa exclusiv pe bază de celule cu hidrogen. Această generație era cea mai avansată din punct de vedere tehnologic, creată până în acel moment de BMW. Ea a găzduit o serie de inovații care au devenit dotări standard pentru generațiile care au urmat. Printre acestea s-au numărat sistemul de control al motorului Valvetronic, revoluționarul sistem de control al sistemelor mașinii numit iDrive, prima cutie automată cu șase trepte montată vreodată pe un sedan, frâne de parcare electromecanice sau butonul de pornire a mașinii. Generația a cincea numită F01 a găzduit primele mașini din seria 7 dotate cu o cutie de viteze automată cu opt trepte și transmisie integrală. Toate modelele beneficiau de motoare turbo, proiectate special pentru a obține maximul de performanță. Generația a șasea a fost prezentată publicului în anul 2015 și beneficiază de o sumedenie de dotări și tehnologii de ultimă oră. Seria 7 este deosebit de reprezentativă pentru capacitățile inovative ale companiei BMW. Mașinile din această serie au răsturnat recordurile și au impulsionat competitorii să investească masiv în procesul de cercetare și dezvoltare pentru a rezista pe piață. Acesta nu poate fi decât un lucru îmbucurător pentru noi, șoferii pasionați. Rămâne de văzut cu ce inovații revoluționare ne vor mai surprinde inginerii germani, însă cert este că Seria 7 va rămâne pentru totdeauna în avangarda istoriei automobilismului mondial.