Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
default-banner-l-01.jpg

BMW M3

BMW M3 Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului BMW M3, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Nou din:
Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Despre seria M3, produsă de BMW, se poate spune fără modestie că este una dintre cele mai populare mașini sport din lume. Fără îndoială că o importanță considerabilă în dobândirea acestui rezultat a fost iscusința și profesionalismul inginerilor germani, care nu prea se feresc de provocări tehnice și soluții inedite. Mai mult decât atât, M3 este moștenitorul modelului Seria 3 de la BMW, cea mai bine vândută mașină a producătorului german. Seria 3 a fost lansată în anul 1975 pentru a acoperi sectorul mașinilor compacte, devenind, în scurt timp, cel mai vândut model al companiei și însumând peste 30% din venituri. Însă noua generație sport a celor de la BMW aducea o serie de elemente inovatoare, incluzând motoare mult mai puternice, sisteme îmbunătățite de suspensii, frâne, direcție, designul aerodinamic al caroseriei sau folosirea unor materiale mai ușoare pentru o parte dintre celelalte componente. O altă curiozitate interesantă despre seria M3 este faptul că, în ceea ce privește cursele sportive, este singura mașină ce deține mai multe titluri decât Porche 911, inclusiv în cursele turing și grand turing. vedere exterior BMW M3

E30 M3 – Primul model BMW M3

Primul născut al noii serii purta numele E30 M3 și a apărut în anul 1985, având sub capotă motorul BMW S14. Mașina a obținut rezultate excelente în numeroase competiții sportive, acesta fiind unul dintre motivele pentru care multe persoane au dorit să o încerce. Modelul a fost modificat la aproape toate capitolele față de clasicele E30 din seria 3. Dispunea de 12 panouri suplimentare, proiectate pentru a îmbunătăți aerodinamica mașinii. Suspensiile performante ofereau un control îmbunătățit, iar frânele erau optimizate pentru condiții de mare viteză. Producția acestui model a încetat în anul 1992. vedere bord BMW M3

Generațiile ulterioare

Luna februarie a anului 1992 ne-a adus cea de-a doua generiație din seria sport prin modelul E36 M3. Cu un motor S50 de 2990 cc cu 240 de cai putere, era disponibil inițial doar în varianta coupé , ulterior fiind lansată și versiunea decapotabilă. Concomitent, BMW lansa variante speciale precum M3 GT, destinate competițiilor de mare viteză, multe din setările mecanice ale acestor mașini fiind integrate în edițiile destinate publicului larg. Șasiul de care dispunea E36 a făcut din această mașină una dintre cele mai manevrabile autoturisme ale anilor 90. Performanță ușor explicabilă, dacă ne gândim că dispuneau de cele mai avansate tehnologii, folosite și pe mașinile competitive. În anul 2000 apare următorul model numit E46 M3, echipat cu un motor supraalimentat S54 de 3.2 litri. Varianta standard venea cu o cutie de viteze Getrag în șase trepte, iar motorul putea duce până la 8000 de rotații pe minut, atingând 333 de cai putere. Bineînțeles că și acest model a avut ediții speciale, destinate seriilor competitive. Una dintre acestea este M3 GTR, lansat în anul 2001. Această mașină era echipată cu motorul V8 P60B40 de 3997 cm³ cu 493 cp și a obținut rezultate deosebite în Cursa Americană Le Mans. Rivalii de la Porche au contestat supremația competitorilor, susținând că BMW încalcă principiile curselor Grand Turismo, pentru că GTR-ul nu este disponibil publicului larg. După ce în anul 2001 partea legislativă a completat regulamentul, cei de la BMW s-au văzut nevoiți să pună la vânzare 10 mașini GTR pentru a îndeplini noile criterii, acestea putând fi cumpărate cu 250.000 de Euro. Cea de-a patra generație M3 a fost dezvăluită în 2007 la Salonul Auto de la Geneva și a debutat cu E90. Printre modificările importante se număra și noul motor V8 S65, cu 414 cp și o cutie de viteze în șase trepte. A fost urmat la scurt timp de modele precum E92 M3 Coupe, ce avea caroseria din fibră de carbon și faruri LED. Ca să vă faceți o idee, această mașină putea accelera accelera de la 0 la 100 km/h în doar 3.9 seunde. Generația curentă a debutat în 2014 cu modelul F80 M3, o mașină adusă la zi din punct de vedere electronic și foarte versatiă în condiții de mare viteză. După toate probabilitățile, seria M3 ne va însoți în continuare, păstrându-și aerul misterios și caracteristicile inconfundabile. Generațiile viitoare se vor întreba, probabil, de ce erau cu toții atât de entuziasmați din cauza acestei mașini.