Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
bugatti-l.jpg

Bugatti

Nume de marcă italian, unitate de producție franceză, producător german, această combinație internațională explică cum de producătorul mașinii sport, Bugatti, rezistă istoric turbulențelor din lumea automobilelor la nivel mondial astăzi. În epoca fondatorului companiei, Ettore Bugatti, mașinile de serie mică, ostentativ proiectate și somptuos motorizate din anii ’20 și ’30, au fost mașinile de vis ale epocii. Modelele sedan au fost un simbol al luxului pentru automobilele de șosea, în timp ce mașina sport, datorită succesului pe pistele de curse din Europa, a părăsit numele Bugatti pentru a deveni o legendă. Pentru astfel de piese istorice, colecționarii modelelor Bugatti plătesc acum prețuri de lux. Evenimentele din timpul războiului și caracterul intensiv al costurilor de producție pe unitate au însemnat dispariția Bugatti de pe piață la mijlocul anilor ’50. Multe decenii marca a rămas neutilizată, până în anul 1992 când, sub conducere italiană a revenit la viață din nou cu modelul Bugatti EB110. La sfârșitul anilor ’90, grupul Volkswagen din Wolfsburg a cumpărat marca și a construit pe locul de producție istorică din Alsacia o fabrică nouă. Acolo, în cele din urmă, VW a dezvoltat producția mașinii de top Bugatti Veyron, care a fost lansată în anul 2005. Bugatti Veyron

Grație inovațiilor tehnice, marca Bugatti este idealul mașinii de curse

Ideea îndrăzneață a întreprinzătorilor din Wolfsburg, pe fondul tendinței de impunere a vehiculelor eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, pentru a dezvolta tehnologia unei mașini de curse de 1.000 de cai putere, nu ar fi fost pe placul inginerului și proiectantului Ettore Bugatti. Pentru că după ce milanezul a fondat în 1909, în Molsheim, Alsacia, fabrica de mașini numită de atunci după el, el și-a creat rapid o reputație de geniu al tehnicii, care era mai puțin interesat de calcul rațional economic, și mai mult de ceea ce privește punerea în aplicare riguroasă a ideilor fezabile din punct de vedere tehnic. Ca dovadă, modelul aerodinamic de curse Bugatti Tip 10 din 1908 fabricat la Molsheim a obținut victorii regulate în toate cursele importante din Europa și a făcut senzație cu inovațiile sale tehnice. În 1920, Ettore Bugatti a prezentat primul său motor cu opt cilindri produs, care a fost montat pe modelul emblematic de curse T30, iar în 1921 a sărbătorit primul model rutier al mărcii, Bugatti T28.

Epoca de glorie a limuzinelor și mașinilor de curse Bugatti

În "înflăcărații ani douăzeci", voluminoasele limuzine și decapotabile Bugatti s-au impus în segmentul automobilelor de lux, începând cu Bugatti T44, cu motorul său în opt cilindri și trei litri capacitate, construit în serie mică și care s-a vândut în mai mult de 1.000 de unități până în 1930. Al doilea succes în vânzări a fost modelul de mașină de cursă de 135 CP tip 57, care a fost construit până la războiul din 1939 și cu care Pierre Veyron, ca pilot de curse, a adus victoria mărcii Bugatti. Acest lucru a adus câștiguri, însă lucrurile nu au mers la fel de bine în proiecte de mai puțin succes, precum Bugatti Royale, o limuzină extinsă cu 300 de cai putere și care ar fi trebuit să stabilească noi standarde în clasa de lux, din care cu toate acestea, au fost construite doar o jumătate de duzină. Chiar și modelul tip 101, tehnic derivat pe baza modelului Bugatti T57 și dezvoltat după război începând cu 1951, nu a putut să continue succesele anterioare după moartea fondatorului în 1947. Cu un prototip de mașină de curse, producția Bugatti s-a încheiat la mijlocul anilor ’50.

Cu EB 110 și Bugatti Veyron, marca este reînviată

Să câștigi bani în industria auto cu un nume legendar, după zeci de ani, s-a dovedit să nu fie atât de ușor. Antreprenorul italian Romano Artioli a început la sfârșitul anilor ’80 sub marca Bugatti o nouă producție, după scurt timp cumpărând marca tradițională britanică Lotus - și a scos în 1995 o mașină de top: Bugatti EB 110. Mașina cu tracțiune integrală și exterior Lamborghini, dotată cu motorul V12 de 3,5 litri și 560 CP (411 kW) a fost construită într-o ediție de doar 300 de vehicule în uzina italiană. În anul 1998, Grupul Volkswagen a achiziționat drepturile pentru marca Bugatti și a mutat producția proiectului prestigios Bugatti Veyron din nou în locația istorică din Alsacia. În 2005 a fost livrat primul Coupé Bugatti Veyron. Patru ani mai târziu, VW scoate super mașina sport cu 1.001 de cai putere (736 kW) și la 400 km/ h ca roadster Bugatti Veyron Grand Sport.