Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
cadillac-l.jpg

Cadillac

Cadillac este întruchiparea autoturismelor americane de lux. Asta de când grupul General Motors (GM) stabileşte marca pe segmentul de lux cu puternicele motoare V16 din seriile Cadillac 452 sau 60/32. Cadillac, fondată în 1902, devine cu doar 6 ani mai târziu, subsidiară GM. După 1950, maşini precum Cadillac Eldorado sau DeVille devin pur şi simplu simbolul maşinilor americane de vis. Cadillac se putea mândri cu Eldorado, cea mai scumpă maşină produsă în serie dintre toţi producătorii americani. Europenilor li se păreau autoturismele cu o capacitate cilindrică de până la 8,2 litri ca fiind ultra-dimensionate. După ce în anii 1990 brand-ul era prezent aici doar cu modelul Cadillac STS, din 2005 GM derulează o iniţiativă ofensivă pe piaţa europeană. Modele Cadillac au fost introduse succesiv în toate clasele auto, cu excepţia clasei mici. Trademark-ul Cadillac era grila radiatorului cromată, în formă de „V” cu emblema firmei şi stopurile verticale. Cadillac BLS

Cadillac şi clasa medie

În clasa medie, Cadillac reintră pe piaţa europeană din nou începând cu anul 2007 cu berlina BLS Sedan şi combi-ul BLS Wagon, iar cel din urmă are volumul portbagajului de 410 litri. Cadilac BLS a fost primul combi din istoria Cadillac. O premieră a fost şi motorul bio-ethanol Flexpower cu 147 kW (200 CP), prezentat în 2008. În afară de acesta, stăteau la dispoziţie alte două motoare pe benzină de 2,0, respectiv 2,8 litri (120 kW (175 CP) până la 188 kW (255 CP)) şi două variante turbodiesel de 1,9 litri cu până la 132 kW (180 CP). Cadillac BLS era disponibil cu o cutie manuală de viteze în 6 trepte sau cu una automată în 5 trepte, în patru pachete de echipare diferite. Modelul a fost dezvoltat special pentru pieţele externe, în special pentru cele europene.

Cadillac şi clasa medie superioară

În clasa medie superioară, Cadillac introduce din 2007 şi în Germania noua versiune a sedanului Cadillac CTS. Erau oferite două motorizări V6 cu o capacitate de 2,8 litri (155kW / 211 CP), respectiv 3,6 litri (229 kW /311 CP), care împingeau maşina până la 249 km/h cu un consum de 11 l/100km (263 g/km CO2) şi 12 l/100km (285 g/km CO2). Din 2009, se alătură un motor diesel de 2,9 litri cu 184 kW (250 CP). Din toamna anului 2008, în seria de înaltă performanţă, Cadillac seria V, este disponibil modelul CTS şi cu un motor V8 de 6,2 litri cu 410 kW (550 CP). Tracţiunea este fie pe spate, fie integrală. Din 2008, în variantă coupé cu 4 locuri, este oferit Cadillac CTS, cu un motor V6 pe benzină şi cel diesel de 2,9 litri, amândouă cuplate la o cutie manuală de viteze în 6 trepte. Modelul premium din clasa medie superioară este Cadillac STS. Modelul echipat cu un motor V8 şi 239 kW (325 CP) era disponibil opţional şi cu tracţiune integrală. Varianta cu tracţiune spate Cadillac STS era echipată cu un motor mai mic V6, ce producea 189 kW (257 CP). Modelul de vârf, Cadillac STS-V cu compresor, producea peste 350 kW (476 CP).

Cadillac şi clasa superioară-SUV

În clasa SUV-urilor, Cadillac oferă modelul Escalade încă din 1999 în SUA, iar din 2007 versiunea nouă este disponibilă şi pe piaţa nemţească. Cadillac Escalade era oferit atât cu tracţiune spate, cât şi cu tracţiune integrală, capabil să remorcheze 2565 kg şi dispune de loc pentru 8 pasageri. Consumul mediu al modelului V8 de 6,2 litri şi 301 kW (409 CP) este de 16,2 litri/100km (382 g/km CO2). Începând cu 2008, Cadillac Escalade există şi cu sistem de propulsie hibrid cu o versiune de 6,0 litri. Particularităţi ale modelului hibrid: pe lângă introducerea unui motor electric, jumătate din cei 8 cilindri erau dezactivaţi la drum lung, pentru a scădea consumul. Pe baza tehnologică Cadillac Escalade apare în cadrul GM, totodată, Hummer H2. Cadillac Escalade

Cadillac Crossover şi Roadster

Varianta Crossover, Cadillac SRX, apare în ianuarie 2004 ca un SUV mai mic poziţionat sub Escalade. SRX este pus în mişcare de un motor V6 de 3,6 litri (190 kW / 258CP), precum şi de un motor V8 de 4,6 litri (239 kW / 325 CP). Consumul este de 13 litri/100km (309 g/km CO2), respectiv de 14 litri/100km (331 g/km CO2). Modelul este oferit în variantă Roadster cu acoperiş retractabil hidraulic, odată cu introducerea Cadillac XLR-V din 2004. Noua versiune prezentată în 2009 vine cu un motor V8 de 4,4 litri, cu compresor ce produce 331 kW (450 CP) cuplat la o cutie automată de viteze în 6 trepte. Viteza maximă este limitată la 250 km/h.