Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
corvette-l.jpg

Corvette

În 1953, odată cu prezentarea primului Corvette de către Chevrolet, companie ce aparţine acum grupului american General Motors (GM), începe istoria unui model bazat pe inovaţii tehnologice, schimbări de serie periodice şi care redenumeşte mai mult sau mai puţin industria auto. În ciuda perioadelor de criză din anii '70 şi '80 cu vânzări mărunte, GM păstrează Corvette şi tradiţia primei maşini sport, care a ajuns maşină de cult datorită aspectului exterior pregnant şi unic, manevrabilităţii sportive şi, nu în ultimul rând, datorită preţului de-a lungul deceniilor cu mult mai mic comparativ cu maşinile de lux. Un statut foarte binecunoscut de compania „mamă”, care decide în 2005 să stabilească modelul tradiţional ca marcă proprie – pe pieţele europene, cel puţin – în timp ce coupé-urile şi decapotabilele de pe pieţele americane sunt vândute în continuare ca Chevrolet Corvette.

A treia generaţie Corvette devine imaginea caracteristică a seriei

Primele două generaţii, din 1953 până în 1962 şi din 1963 până în 1967, disponibile doar în variantă decapotabilă, aveau ca model autoturisme italiane şi se orientau după design-ul sportiv de succes al concurenţilor contemporani din Marea Britanie. Stilul Corvette, tipic agresiv, a marcat imaginea maşinii sport americane. Acest design al maşinii cu două locuri, a cărei caroserie conţine mari părţi din fibră de sticlă, a fost prezentat prima dată în 1968 şi este produs cu mici modificări până în 1982, reprezentând a treia generaţie Corvette. Compartimentul pasagerilor poziţionat foarte în spate, capota extrem de lungă şi aripile curbe devin semnul distinctiv al coupé-urilor şi cabrioletelor Corvette – asemănător este şi cazul motoarelor V8 cu puteri de până la 400 CP şi capacitatea cilindrică de peste şapte litri, produse în anii 1950. Corvette C1

Design nou şi motoare mai mici pentru Corvette-ul din anii ’80

Motoarele cu capacităţi cilindrice mari au de suferit în anii 1970, iar de vină este criza de petrol, care face ca vânzările Corvette din America de Nord să se prăbuşească. Constructorii de la GM reacţionează şi dotează modelul Corvette din a patra generaţie, introdus pe piaţă în 1984, cu motoare mai mici şi modernizate tehnolgic, design contemporan. Cu noul motor V8 din aluminiu, Corvette-ul din a cincea generaţie, produsă din 1997, se apropie ca maşină de serie de magica viteză de 300 km/h.

A şasea generaţie Corvette are performanţele unui supercar

În 2005 este introdusă pe piaţă cea de a şasea generaţie Corvette. Mai mic şi mai scurt, Corvette pare acum mai cuminte, faţă de agresivitatea cu care ne-a obişnuit până acum. Modelul este şi primul de la începutul producţiei care nu are faruri rabatabile. Sub capota coupé-urilor şi decapotabilelor se ascunde din nou un motor V8 mare de peste 6,0 litri, care în varianta de top produce 325 kW (442 CP) şi îi permite Corvette-ului, care atinge o viteză maximă de peste 300 km/h, să intre în clasa supercar-urilor.