Dacia Duster autovehicule second-hand cumpărați pe AutoScout24

Găsiți-vă autovehiculul de vis

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

În 2010, modelul compact SUV Dacia Duster este lansat pe piață

Odată cu achiziționarea producătorului român de automobile Dacia, grupul Renault francez a început din 1999 dezvoltarea unei game de modele sedan, camionete, break și pick-up în segmentul low-cost. Dacia a fost criticată pentru că la unele din modele precum Logan sau Sandero a renunțat la unele dotări de securitate familiare. Dar conceptul de low-cost nu a fost orientat numai către piețele din Europa de Est, unde Dacia era reprezentată în mod tradițional. Mai degrabă, cifrele de vânzări ale mărcii românești au crescut rapid în Europa de Vest și în alte părți ale lumii. Românii au avut în special avantajul de a se baza pe experiența societății-mamă franceze în tehnologia motoarelor autovehiculelor, după cum au făcut pe piața mondială. Mai mult decât atât, Dacia a elaborat propriul său program de model, astfel încât să se concentreze în mod constant pe segmentele de volum mare. În același timp, producătorul s-a orientat și către clasa de vehicule utilitare compact sport (SUV-uri) de la care aștepta, de asemenea, șanse de succes. În 2010, constructorii francezi și români au dezvoltat primul lor crossover SUV botezat Dacia Duster, cu un design pentru producția de serie, orientându-se către lansarea modelului pe piața europeană, în primul rând.

Design-ul Dacia Duster și caracteristicile tipice

Dacia Duster s-a bazat, ca și alte modele ale producătorilor români, pe o platformă care a fost folosită de Renault și partenerul său japonez Nissan. Pentru Dacia Duster, distanța între axe a fost însă extinsă la 2,67 metri. Corpul SUV-ului compact, cu o greutate de aproape 1,3 tone, are o lungime de 4,31 metri, 1,82 metri lățime și doar 1,69 metri înălțime și, prin urmare, nu se încadrează în dimensiunile convenționale ale unui model crossover. Design-ul Dacia Duster a venit de la atelierul de proiectare Renault, care a modificat aspectul de marcă mai degrabă sobră de până acum al Daciei, către ceva mai sportiv. Ca urmare, caracteristicile de design tipic compact ale crossover-ului au fost implementate în Dacia Duster.

Dacia Duster este construit cu tracțiune față și cu tracțiune integrală

Dacia Duster este disponibilă în două variante. Cu motorizare pe benzină, Dacia Duster putea fi comandată atât cu tracțiune față, cât și cu tracțiune integrală. Cu motorizare diesel este disponibilă varianta cu tracțiune integrală numai pentru cel mai mare motor Dacia Duster din program. Tehnologia pentru aceasta a venit de la partenerul Nissan și permite conducătorului auto, în funcție de necesități, să comute tracțiunea la toate cele patru roți sau doar la roțile din față. Versiunea de top Dacia Duster este dotată cu un dispozitiv de control electronic al stabilității, care nu a fost oferit la lansarea pe piață al Daciei Duster în 2010 de către producătorii români.

Motorizarea Dacia Duster

Atunci când s-a stabilit motorizarea pentru Dacia Duster, au fost selectate un motor pe benzină cu 1,6 litri și un motor diesel de 1,5 litri în trei grupe de putere. Motorul pe benzină montat pe Dacia Duster furnizează până la 77 kW (105 CP), suficient pentru a accelera până la 164 de kilometri pe oră. Consumul dat de producător pentru modelul de bază este de 7,5 litri în medie, cu 177 g/ km CO2. Cel mai mic diesel din standardul Euro 4 furnizează Dacia Duster 63 kW (86 CP) la un consum mediu de 5,7 litri de motorină (135 g/ km CO2). Cel mai puternic motor Euro 5 dezvoltă 79 kW (107 CP) și versiunea cu tracțiune integrală 81 kW (110 CP)