Dacia Logan autovehicule second-hand cumpărați pe AutoScout24

Găsiți-vă autovehiculul de vis

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

Dacia Logan

Brandul Dacia are o semnificație deosebită pentru poporul român. În perioada de glorie a regimului comunist aceasta era aproape singura mașină ce putea fi văzută pe străzile României. Binecunoscutele modele 1310 erau visul oricărui român din clasa muncitoare. După ce gloria comunismului a apus odată cu revoluția din 1989, marele producător român de mașini și-a continuat activitatea, însă într-un regim mult mai modest. Asta s-a întâmplat până în anul 1998, când firma franceză Renault decide să achiziționeze fabricile românești. Rezultatul colaborării franco-române a fost modelul Dacia Logan, lansat pe piață în anul 2004. Având în vedere că până în iulie 2015, numai primul model s-a vândut în peste 1.5 milioane de exemplare, ne putem da seama că mașina a avut un succes răsunător, ajungând să fie produsă în uzinele Renault din România, Maroc, Brazilia, Turcia, Columbia sau India. Datorită prezenței în multe zone din lume, Dacia Logan a mai fost vândută sub nume precum Renault Logan, Nissan Aprio sau Renault Tondar 90.


Logan I – Prima generație Dacia Logan

Prima generație Dacia Logan a fost concepută de designerii francezi în centrul de dezvoltare de lângă Paris și finalizarea ei a durat mai bine de patru ani. Această mașină era destinată oamenilor care își doresc o siguranța și fiabilitate și la un preț mic ce pornea de la 5000 de Euro. Din această cauză, majoritatea sistemelor neesențiale au fost simplificate, cu toate că au fost lansate și variante mai bine echipate, dar puțin mai scumpe. Succesul neașteptat de pe piața vestică i-a încurajat pe francezi să lanseze modelul și în India, o decizie care s-a dovedit a fi foarte profitabilă. După aproape patru ani de la lansare, modelul primește primele modificări de design. Numit Noul Logan, mașina are un design mai modern și un interior mult mai comod. Loganul folosește aceeași platformă ca Renault Clio II sau modelele Nissan, însă are mult mai puține componente și sisteme electronice decât acestea. Partea bună a unui astfel de compromis este că reparațiile nu mai costă atât de mult. Cu niște cunoștințe elementare, un șofer și-ar putea repara singur majoritatea defecțiunilor. Chiar și elementele funcționale au un design simplu și eficient. Gândit pentru țările sărace sau în curs de dezvoltare, modelul Logan era echipat cu suspensii reglate pentru drumuri de proastă calitate, iar motorul putea funționa și cu benzină de calitate mai slabă. În afară de varianta standard, Logan a mai apărut și în varianta MCV cu cinci sau șapte locuri și un portbagaj foarte încăpător, sau în varianta Van, cu un portbagaj de 2500 de litri. Varianta coupe Pick-Up a fost lansată în anul 2007 în România și a devenit în scurt timp populară și în alte colțuri ale lumii, datorită prețului foarte avantaos ce începea de la 7300 de Euro.


Logan II

Salonul Auto de la Paris din 2012 a găzduit lansarea celei de-a doua generații Dacia Logan, numită Logan II. Printre îmbunătățirile aduse acestui model se numără un motor cu trei cilindri de 0.9 litri, capabil de 90 cp, împreună cu variantele de 1.2 litri pe benzină sau GPL și cea diesel de 1.5 litri. Performanțele modelului Logan II sunt foarte apropiate de cele ale lui Sandero, de la care a preluat o serie de elemente stilistice și mecanice. O altă îmbunătățire considerabilă o reprezintă prezența unui sistem digital de navigație instalat pe computerul de bord dotat cu un display touch de 7 inch. Senzorii de parcare au fost îmbunătățiți, calitatea airbag-urilor a crescut și dotări precum frânele ABS au ajuns în pachetul standard. Interiorul mașinii a suferit numeroase modificări, design-ul incluzând acum și elemente metalice. Începând cu anul 2014, Dacia a început să producă motoare Euro 6 cu un sistem eficient de filtrare a emisiilor, o măsură foarte binevenită, mai ales pentru zonele supraaglomerate din țări precum India. Dacă în piața occidentală, rolul Daciei Logan este destul de modest, în locuri precum India sau America de Sud lucrurile se schimbă radical. Într-o societate în care economia este necruțătoare, accesul la resurse importante pentru un preț mic devine un factor vital. Iar la acest capitol, Renault a reușit să demonstreze că se pricepe și își dorește să ofere produse de încredere pentru cei care vor să se bucure de o mașină.