Dacia Nova autovehicule second-hand cumpărați pe AutoScout24

Găsiți-vă autovehiculul de vis
Nu s-au găsit autovehicule pe baza criteriilor dumneavoastră de cautare sau pentru moment servicul are probleme tehnice
Nouă cautare

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

Dacia Nova

Dacia este un constructor român cu o experiență de peste 45 de ani în domeniu. Deși sediul companiei se află în România, produsele sale sunt exportate în aproape toată lumea. Centrul de producție Dacia este considerat al cincilea din Europa în ceea ce privește volumul de mașini livrate. Cumpărătorii cei mai fideli ai acestei mărci sunt însă din Europa de Est și Africa de Nord, unde produsele firmei au fost vândute sub diverse denumiri locale precum Lada, Nissan sau Mahindra. Proporțional cu renumele lor, Dacia se situează în topul mașinilor de mici dimensiuni, preferate mai ales de publicul european. Pe lângă numărul impresionant al vânzărilor, Dacia a atins în 2014 o producție de 5 milioane de mașini. Dintre acestea, modelul Dacia Nova a fost produs între anii 1995-2000, când și-a obținut popularitatea în rândul mașinilor sport de talie mică.

Caracteristici principale

Dacia Nova este primul model creat independent de către Renault, sub tutela căruia firma românească a produs mașini la începutul restructurării sale. Deși marca Nova a fost concepută încă din anii 1980, modelul final devine popular și se individualizează pe piața de mașini în anul 1995. Înlocuind modelul Renault 12, Dacia Nova își conturează un aspect modern și atrăgător. Prima generație a acesteia conține elemente regăsite și pe mașini ca Renault 11 și Peugeot 309, însă motorul Cleon OHV și aspectul general al mașinii îi conferă o identitate proprie. Una din caracteristicile aparte este acoperișul curbat spre partea din spate, care oferă modelului o aerodinamică aparte împrumutată din construcția mijloacelor de transport aerian. În plus față de generațiile precedente, Davia Nova aduce tracțiune pe față, cutie de viteze manuală în cinci trepte și dotarea cu 5 uși. Cele 5 scaune ale mașinii oferă posibilitatea iubitorilor de călătorii în familie să își îndeplinească ușor necesitățile. Printre trăsăturile care au făcut-o populară se numără și greutatea redusă și capacitatea mașinii de a se adapta la o gamă variată de drumuri. În anul 1998, modelul Nova primește o serie de îmbunătățiri la vechiul motor Cleon. În acest sens, constructorii pun în funcțiune o nouă variantă a automobilului cu un motor de 1,6 litri GT, dotat cu injecție cu monopunct Bosch și alimentat printr-un carburator Carcil. Deși consumul de combustibil a crescut în comparație cu versiunea precedentă, performanțele mașinii s-au ridicat la nivelul așteptărilor publicului.

Alte Modele

Din nevoia de îmbunătățire a modelului în ceea ce privește calitatea caroseriei, Dacia lansează versiunea SuperNova în anul 2000. Aceasta dispunea de o caroserie compactă, antrenată de motorul Renault E7J 260, o cutie nouă de viteze JH3 și transmisia folosită și pentru Renault Clio. Puterea acestei noi versiuni este dată de îmbunătățirile aduse motorului, dar și de instrumentele care aduc un spor la confortul unui automobil. SuperNova dispunea de dotări opționale, precum aer condiționat, geamuri electrice și jante din aluminiu, care aduc un plus la factorul de siguranță. Modelul s-a vândut în 5 variante diferite de finisaj și a fost conceput inițial pentru a respecta normele de emisii Euro 2. Cele 5 versiuni au fost vândute sub numele de Europa, Confort, Rapsodie, Campus și Clima, dintre care ultima a oferit cele mai bune performanțe. Ulterior, SuperNova vine cu noi îmbunătățiri, astfel încât versiunea din 2003 este conformă reglementărilor Euro 3. Deși modelul inițial Dacia Nova a fost supus unor controverse în urma cărora doar câteva mașini de acest tip au rămas pe piață, renașterea sa pe piața internațională a însemnat un pas important pentru constructorul român. Iar în comparație cu toate modelele predecesoare, Nova a reușit să se conformeze tuturor standardelor europene de calitate și confort.