Dacia Pick Up autovehicule second-hand cumpărați pe AutoScout24

Găsiți-vă autovehiculul de vis

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

Dacia a început să producă seria sa de pick-up-uri în 1975

Pick-up-urile mici sau compacte joacă un rol special pe piețele din Asia sau Africa. Producătorii vest-europeni au optat de puține ori să producă astfel de modele în număr mare, în favoarea modelelor sport. Iar în SUA, unde pick-up-urile sunt la ele acasă, producătorii au în minte modele de dimensiuni mult mai mari.

În Germania, pe piața second-hand mai pot fi întâlnite câteva exemplare bazate pe modelele compacte normale, produse în regie proprie sau de către unii producători de caroserii. Însă există o alternativă: producătorul tradițional Dacia este prezent pe multe piețe de export cu seria sa de pick-up-uri aflată în producție încă din 1975.

Dacia Pick-up vedere din lateral

Dacia Pick-Up este unul dintre puținele modele compacte din clasa sa

Românii au exportat modelul Dacia Pick-Up în partea de vest a Europei pentru mai bine de trei decenii. Ca subsidiară a grupului Renault, Dacia prezintă în anul 2008 o versiune modernizată a pick-up-ului, ce se bazează pe noul Logan. Producția modelului anterior a încetat deja de doi ani. Faptul că Dacia a îndrăznit să producă o nouă ediție a Pick-Up-ului a cucerit astfel un segment de nișă de pe piață, lucru care se explică astfel: Pick-Up-ul românilor este unul din puținele modele compacte, dotate standard cu o zonă de marfă și o cabină scurtă cu două uși sau una lungă cu patru uși.

Modelul original Dacia Pick-Up se găsește rareori pe piața second-hand

În cei 30 de ani de producție ai primei generații Dacia Pick-Up, au fost vândute peste 300.000 de exemplare. Majoritatea acestor exemplare au rămas în țările est-europene învecinate. Pick-up-ul românilor era rar întâlnit ca mașină de import în Germania de Est sau în Germania de Vest. Chiar mai rare erau modelele second-hand. În timp ce modelele din primii ani de producție nu sunt de găsit, cele din ultimii ani de producție se găsesc chiar și în ziua de azi. Piața second-hand a pick-up-urilor este însă dominată de modelele Dacia produse începând cu anul 2008, modele ce se bazează pe Dacia Logan.

vedere bord Dacia Pick-Up

Profilul Dacia Pick-Up este potrivit multor activități de lucru

În timp ce multe modele erau folosite ca mașini normale, Dacia a adaptat pick-up-ul pentru a putea fi folosit în cadrul mai multor activități de lucru. Românilor le era clar că Pick-Up-ul este în primul și în primul rând un vehicul auto-utilitar. Astfel, tehnologia folosită trebuie să fie robustă. Primul model în două uși, dotat cu cabină simplă, se bazează pe Dacia 1300, aceasta fiind o replică produsă începând cu anul 1969 a modelului Renault 12.

Denumirea oficială a pick-up-ului din seria Dacia 1300 este Dacia 1302. Modelul Dacia 1302 Pick-Up este produs până în anul 1982. Odată cu trecerea la generația de modele compacte 1310, vehiculul utilitar al seriei primește și el o îmbunătățire optică. Totodată, au apărut noi versiuni ale caroseriei Pick-Up-ului, denumit acum Dacia 1304. Producătorul român a introdus modelul cu două uși în două variante: una cu pereți laterali imutabili și una cu pereți laterali rabatabili.

În 1992, producătorul extinde seria de pick-up-uri cu o variantă cu cabină dublă, patru uși și cinci locuri. Varianta cu patru uși a utilitarului Dacia are suprafața de încărcare mai scurtă. Oferta celor de la Dacia este completată de un model cu două uși și cabină prelungită, ceea ce oferă posibilitatea montării unei banchete.

Tracțiunea integrală extinde gama de aplicații Dacia Pick-Up

Pentru a consolida statutul de auto-utilitară, Dacia oferă pick-up-ul său și cu o tracțiune integrală decuplabilă. Astfel, modelul este util nu doar meșterilor, ci se pretează și pentru uzul pe drumuri proaste, cum ar fi cele rurale sau forestiere. Mai mult, românii oferă variante cu tracțiune față sau spate a Pick-Up-ului.

Dacia Pick-Up este dotat cu motoare pe benzină și motoare diesel

În echiparea de bază, Dacia oferă Pick-Up-ul din anii 1970 cu un motor pe benzină de 1,3 litri. Motorul în patru cilindri produce 40 kW (55 CP). Ulterior a fost introdus un motor de 1,4 litri și 46 kW (63 CP). Motorizarea pe benzină de top a Pick-Up-ului are o cilindree de 1,6 litri și produce 54 kW (73 CP). Dacia oferă modelul și cu un motor diesel de proveniență Renault. Astfel, unitatea de 1,9 litri produce 47 kW (64 CP). Modelul diesel a fost produs pănă la finalul producției primei generații din 2006.

Dacia Pick-Up vedere din fata

Bazată pe noul Dacia Logan, o versiune modernă a Pick-Up-ului apare pe piață

Producătorul român, acum devenit o subsidiară Renault, la un pic peste un an după încetarea producției primei generații de Pick-Up-uri, introduce o nouă generație Dacia Pick-Up. Baza noii generații o reprezintă combi-ul Dacia Logan MCV. Modelul cu cabină simplă, produs începând cu anul 2008, are o zonă de marfă descoperită, a cărei lungime măsoară 1,80 metri, iar lățimea este de 1,37 metri.

Particularitate a noii generații Dacia Pick-Up: producătorul oferă modelul bazat pe tehnologia Renault cu elemente din plastic rezistente la intemperii, precum și cu brațe de care se poate asigura marfa transportată. Pick-Up-ul din generația Logan poate transporta până la 725 kilograme.

Dotările tehnice ale modelului Dacia Pick-Up din generația Logan

Producătorul a modernizat întreaga ofertă de Pick-Up-uri, inclusiv dotările tehnice ale modelului clasic. Pe lângă asta, modelele sunt dotate din fabrică cu unele tehnologii contemporane de siguranță, cum ar fi ABS și airbag-uri. La categoria motorizare, în centrul atenției se află motoarele diesel, furnizate de către compania mamă Renault.

Dacia Pick-Up este oferit din 2008 în patru trepte de performanță. Varianta de bază are un motor Common Rail Diesel de 1,5 litri și 50 kW (68 CP). Varianta mai puternică are un motor de 65 kW (88 CP). Modelul este disponibil și cu un motor pe benzină de 1,6 litri, care produce 62 kW (84 CP).