Dacia Solenza autovehicule second-hand cumpărați pe AutoScout24

Găsiți-vă autovehiculul de vis
Nu s-au găsit autovehicule pe baza criteriilor dumneavoastră de cautare sau pentru moment servicul are probleme tehnice
Nouă cautare

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

Seria Dacia Solenza

Fiabilitate şi preţuri accesibile – acestea sunt cele două elemente cheie prin care compania românească Dacia se identifică pe piaţa autohtonă şi cea internaţională. Dacia este astăzi principalul producător de automobile din România şi deţine acest statut încă de la începuturile marcate în anul 1966. În urmă cu cinci decenii, autorităţile române au optat pentru obţinerea unei licenţe de la un constructor străin pentru a putea ieşi cât mai repede pe piaţă cu un automobil accesibil tuturor românilor. Renault, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo şi Austin au intrat în cursă, iar câştigătorul - compania franceză Renault – a fost desemnat după vizita efectuată de generalul Charles de Gaulle în România. Fabrica din Mioveni a fost construită într-un interval foarte scurt, de doar un an şi jumătate, imediat după aceea demarându-se producţia seriei Dacia 1100, un model sub licenţa Renault R8. Conform parteneriatului încheiat, francezii furnizau componentele, iar românii le asamblau. Dacia 1100, primul automobil al producătorului român, a fost lansat în anul 1968. Acesta era o berlină cu motor de 46 cai putere, ampatament de 2270 mm, similar cu cel al seriei Renault Dauphine, şi atingea o viteză maximă de 138 km/oră. Primul automobil a fost dăruit preşedintelui ţării, care a şi participat la ceremonia de lansare. În anii următori, în uzina din România s-au construit modelele Dacia 1300, pe licenţa seriei Renault R12, Dacia D6, Dacia Lăstun, Dacia 2000, Dacia 1310, Dacia Sport 1410. În 1985, valorificând experienţa de aproape două decenii în asamblare, inginerii români au început conceperea primului automobil Dacia integral românesc. Acesta a fost lansat abia zece ani mai târziu sub denumirea de Dacia Nova. În anul 1991, Renault a achiziţionat 51% din acţiunile companiei române, Dacia fiind acum parte integrantă a Renault Group. Astăzi, peste 93% din producţia de automobile Dacia este exportată în 34 de ţări de pe patru continente, Dacia fiind unul dintre principalii exportatori din ţară.

O singură generaţie Dacia Solenza

Pe data de 10 aprilie 2003, se lansa în România seria Dacia Solenza, un mic liftback, o versiune îmbunătăţită a seriilor anterioare Dacia Nova şi Dacia SuperNova, ultima dintre acestea fiind dezvoltată sub tutela francezilor de la Renault. La început, noul model Dacia Solenza era disponibil cu o singură motorizare, E7J A262 1.4 L 75 CH Renault şi cu cutie de viteze Renault JH3 manuală, în cinci trepte. În toamna aceluiaşi an, apăreau şi modele cu îmbunătăţiri, existând variante de Dacia Solenza echipate cu motorul diesel 1.9 Renault F8Q 636, similar cu cel al seriei Renault Kangoo. Viteza maximă atinsă era de 161 km/oră pentru versiunile echipate cu motor de 1.4 litri şi de 155 km/oră pentru versiunile având motor de 1.9 litri.

Cinci versiuni de echipare pentru Dacia Solenza

Seria Dacia Solenza a fost concepută în cinci versiuni cu echipări şi preţuri diferenţiate, în funcţie de dotări: Europa, Confort, Rapsodie, Clima și Scala. Versiunea de bază a fost Europa, pe următoarea clasă calitativă situându-se Confort, care se remarca prin protecţia airbag pentru şofer, turometru, termometru pentru lichidul de răcire, geamuri colorate, închidere centralizată, scrumieră şi radiocasetofon. Pe versiunea Rapsodie era disponibilă servodirecţia, iar Clima asigura aer condiţionat, tetiere pentru locurile din spate şi geamuri electrice pe faţă. Scala – versiunea net superioară a seriei Dacia Solenza – oferea radio CD şi jante de aliaj. Autovehiculele fabricate în anul 2005 au beneficiat de sisteme de evacuare modificate, fapt ce a permis încadrarea într-o clasă Euro superioară, după normele de poluare. Producţia Dacia Solenza a încetat în anul 2005, constructorul concentrându-şi atenţia pe noul model Dacia Logan, însă un automobil Dacia Solenza second hand continuă să fie apreciat pentru robusteţea, fiabilitatea şi preţul accesibil.