Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
daewoo-l.jpg

Daewoo

În timp ce industria japoneză urmează din 1970 un curs de expansiune pe plan mondial, în Coreea de Sud începe o dezvoltare care urmează exemplul dat de Japonia, dar cu un decalaj de timp. Abia la începutul anilor 1990, maşinile ieftine din clasa mică şi compactă a producătorilor Hyundai, Kia şi Daewoo încep să fie introduse în Europa. Ca cel mai vechi producător auto din Coreea de Sud, compania Daweoo, înfiinţată în 1937, cooperează, pentru a-şi susţine ofensiva de export, cu producătorul american General Motors (GM). Astfel, în 1995 este oferit primul model european, autoturismul compact Daweoo Nexia, care se bazează pe modelul mini Daewoo Tico şi Opel Kadett. Cu maşina mică dezvoltată de către Daewoo, Matiz, sud-coreenii ating, trei ani mai târziu, succesul pe pieţele europene. Ca rezultat al consolidării industriei automobile din Coreea de Sud de la sfârşitul anilor 1990, Daewoo îşi pierde independenţa, iar din 2002 GM deţine partea majoritară din companie. Începând cu 2005, s-a renunţat la folosirea brand-ului Daewoo în afara Coreei de Sud, iar autoturismele provenite din producţia sudcoreeană sunt comercializate în toată lumea sub brand-ul tradiţional GM, Chevrolet. Daewoo Nexia

Daewoo este prezentă pe pieţele europene cu maşini mici încă din 1991

Încă din 1991, sud-coreenii de la Daewoo se bucură de un succes mare pe pieţele est-europene, datorită modelului Daweoo Tico, care, în mare, este o replică Suzuki Alto. În 1998, succesorul acestuia, Daewoo Matiz, intră în acţiune cu un design nou, italian, şi devine imaginea Daewoo şi în Europa de Vest. A doua generaţie Daewoo Matiz părăseşte liniile de asamblare în 2001, iar în 2010, noua generaţie este redenumită şi introdusă pe piaţă drept Chevrolet Spark. Daewoo a intrat în clasa maşinilor mici în 2004, odată cu lansarea hatchback-ului Daewoo Kalos. Acesta este redenumit în Chevrolet Kalos datorită reorientării subsidiarei GM din 2005, iar un an mai târziu este disponibil şi în variantă berlină ca Chevrolet Aveo.

1994: Daewoo se aventurează în clasa compactă

Modelul derivat din Opel Kadett, Daewoo Nexia, rezultat din cooperarea cu GM, a apărut în 1994 şi este primul model european al celor de la Daewoo ce aparţine clasei compacte. Nexia este înlocuit în 1997 de Daewoo Lanos, care la rândul său este înlocuit în 2004 de către Daewoo Lacetti. Cel din urmă devine, după redenumirea brand-ului, Chevrolet Lacetti, disponibil în variantă combi şi hatchback sub numele Chevrolet Nubira, iar din 2009 este comercializat drept Chevrolet Cruze. Programul este extins cu van-ul compact bazat pe Nubira, Daewoo Rezzo, care, începând cu 2000, a rămas în producţie timp de opt ani. Daewoo Lanos

Modelele Daewoo din clasa mijlocie

Rezultat în 1995 tot din cooperarea cu GM, Daewoo Espero, bazat pe tehnologia din Opel Ascona, a fost primul sedan din clasa mijlocie oferit de către producătorul sudcoreean pe piaţa europeană. În 1997 apare pe piaţă Daewoo Legenza, care este înlocuit în 2002 de modelul ceva mai lung Daewoo Evanda. În 2006, GM prezintă succesorul acestuia, produs în Coreea de Sud de către Daewoo, Chevrolet Epica.