Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
daimler-l.jpg

Daimler

Schimbul de tehnologie, licențele de producție și achiziționarea drepturilor de marcă au marcat primii ani ai industriei naționale de automobile care, la începutul secolului al XX-lea, a cunoscut o dezvoltare rapidă. Cu toate acestea, în vremuri de criză, s-au întâlnit cazuri când companiile și-au vândut activitățile, împreună cu brevetele și drepturile de autor privind denumirile, modelele și logo-urile altor producători. În Marea Britanie, aceste două tendințe opuse au fost asociate spre sfârșitul secolului al XIX-lea cu un constructor auto, la început ca Daimler Company, după ce fondatorul companiei a achiziționat drepturile asupra numelui de la pionierul german al industriei de automobile, Gottlieb Daimler. Sub diferiți proprietari, Daimler s-a impus curând pe lângă concurenții de la Rolls-Royce ca unul dintre cei mai importanți producători de mașini de lux britanici. În anii ’60, Daimler a dispărut de pe piață ca producător independent, dar a rămas ca marcă proprie și după achiziționarea de către Jaguar și în continuare de către succesorii lor până în anul 2007. În acest timp, Daimler a scos de pe linia de fabricație modele deosebit de somptuoase, de multe ori configurate ca variante Jaguar cu 4 locuri.

Modelul Daimler Double Six, primul din serie echipat cu un motor V12

După cum sedan-urile constructorului german Daimler-Benz din Europa continentală au devenit sinonime cu mașinile de lux, marca britanică și-a creat pe piața de origine reputația ca furnizor de sedan-uri cu șofer. Aici, Daimler a beneficiat nu în ultimul rând de statutul său de furnizor al familiei regale britanice și furnizorul oficial al vehiculelor guvernamentale. Și tocmai ca beneficiar al acestei imagini, Jaguar a produs ulterior sedan-urile Daimler timp de decenii. Chiar și din punct de vedere tehnic, Daimler avea destule de oferit modelelor Jaguar echipate cu motor sportiv: cu Double Six, Daimler deja dezvoltase la mijlocul anilor ’20 un motor V12 puternic, fiind primul care a introdus acest design în serie. Daimler Double Six

Mașini clasice ale Daimler Company din perioada premergătoare achiziției de către Jaguar

Până în anii ’40 Daimler s-a concentrat în principal pe construirea sedanu-urilor voluminoase de lux, între care până în 1938 cel mai reprezentativ model l-a constituit Double Six V12. Mai târziu, modelul cu doisprezece cilindri a fost înlocuit din cauza dimensiunilor prea mari prin unități mai mici, cu șase sau opt cilindri, așa cum a fost sedan-ul Daimler seria DE 27 sau modele precum Majestic, care au introdus în 1958 primele motoare V8 compacte care echipau modelele de lux Daimler. Mașini clasice din perioada timpurie au fost, de asemenea, sedan-urile cu opt cilindri în linie și noile modele echipate cu motoare cu șase cilindri, incluse în program ca variante de bază începând cu anii ’40 până la sfârșitul anilor ’50, Daimler incluzând în acest segment succesorii DB18, Consort și Conquest. Din anii ’50, britanicii au inclus în programul lor noi tipuri: în cadrul seriei Conquest, Daimler a lansat pentru prima dată și modele coupé și decapotabile pe piață, fără a abandona aspectul exclusivist al mărcii. Cu puțin timp înainte de preluarea de către Jaguar, a introdus pe piață, sub numele SP 250, un roadster mic, cu un motor V8 care ar fi trebuit să împrospăteze imaginea în continuare. În încercarea de păstrare a autonomiei au realizat o varietate mare în evoluția programului, aceasta totuși venind prea târziu. Jaguar a primit prin investiția în brandul tradițional Daimler posibilitatea de a dobândi un prestigiu aristocratic, revigorând programul propriu și atragând noi clienți deschisi pentru sedan-urile sport.

Începe epoca modelului Daimler 2.5 V8 și a modelelor surori Jaguar

În deceniile premergătoare, Daimler a menținut strategia sa de a se concentra pe producția de sedan-uri de lux de mari dimensiuni și autoturisme cu șofer, ceea ce a avut ca efect numărul mic de mașini fabricate. Acest lucru s-a schimbat numai în epoca modelelor surori Jaguar și Daimler, care a început cu Daimler 2.5 V8 din 1962 până în 1969, când aproape 18.000 de sedan-uri din prima serie comună au ieșit de pe bandă, confirmând astfel calculul făcut de Jaguar la achiziționarea Daimler. Ulterior, Daimler 250 - modelul cu patru uși, nu diferă de Jaguar MK2, lansat pe piață la sfârșitul anilor '50, cu excepția lipsei ornamentului Jaguar de pe capotă. Din punct de vedere tehnic, cu toate acestea, a existat o diferență importantă: primele modele Daimler din epoca Jaguar au fost echipate cu motoare V8 cumpărate de la parteneri, în timp ce Jaguar MK 2 a fost echipat cu motoare cu șase cilindri. Daimler Double Six privit din lateral

Seria de sedan-uri și coupé-uri Daimler Sovereign

Odată cu introducerea Jaguar 420 și Daimler Sovereign în 1966 și a generațiilor ulterioare nu au existat diferențe de ordin tehnic între modele. Daimler a fost acum impus ca o versiune de lux, înalt echipată a modelelor Jaguar, care - cu excepția aspectului grilei, erau vizual aproape identice. Odată cu introducerea generației modelului Jaguar XJ6 în 1969, britanicii au adus un model care era o versiune redesenată a Daimler Sovereign pe piață, ce a fost inițial oferit în două variante ale motorului: de 2,8 și 4,2 litri. La mijlocul anilor '70, a fost adăugată o versiune mai lungă a programului Daimler Sovereign. O altă caracteristică în această fază: până în 1978, Jaguar a produs modelul cu șase cilindri Daimler ca un coupé. Perioada scurtă de construcție și oferta limitată, au facut ca mașina cu două uși bazată pe Jaguar XJ6 și Daimler Sovereign, să fie mai târziu pe piața mașinilor folosite unul din cele mai rare modele din istorie. În anii următori de producție, sedan-urile Daimler au fost lansate pe piață echipate cu motoare cu șase cilindri sub numele Daimler Six.

Modelele Daimler V8 și Double Six

Pentru a umple golul dintre varianta de bază cu șase cilindri și modelul de top V12, Jaguar a avansat în 1997 programul său XJ, echipat cu motoare V8. Cele mai înalte nivele de echipare au fost numite Daimler, fiind însoțite de cuvintele Eight sau Super Eight pentru versiunile echipate cu turbocompresoare. Cu excepția modelului DS 420, produs la începutul anilor ’90 într-un număr mic, variantele cu doisprezece cilindri, Daimler sau Jaguar XJ12, au fost modelele de top ale producătorului. Ca un tribut adus de primele modele V12 din seria 1920, Jaguar a denumit din nou variantele performante cu numele istoric Daimler Double Six. Cinci generații Double Six au ieșit de pe poarta fabricii între 1972 și 1997, atât sedan-uri, cât și coupé-uri cu două uși.