Ford Capri autovehicule second-hand cumpărați pe AutoScout24

Găsiți-vă autovehiculul de vis

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

Coupé-ul Ford Capri popularizează mașinile performante în Europa

La sfârșitul anilor ’60, în Statele Unite, a început marea epocă a mașinilor performante – coupé-uri sport ieftine cu motoare de curse rapide - Ford Mustang fiind unul din cei mai importanți reprezentanți ai acestei clasei de vehicule. Acest succes l-a făcut pe producătorul Ford să reia strategia cu un model special dezvoltat pentru piața de pe bătrânul continent. Aceasta a avut succes: mai degrabă elegant decât performant, Ford Capri Coupé desenat de designerul german Uwe Bahnsen, a cunoscut între 1968 si 1986 două ediții și a vândut aproape două milioane de exemplare.

Amatorii sportului cu motor vor aprecia opțiunile de tuning ale Ford Capri

Succesul comercial a determinat producătorul în cele din urmă să ofere modelul Ford Capri - construit în fabricile din Germania în principal pentru piața europeană, pentru a fi distribuit în Statele Unite ale Americii. În timp ce coupé-ul a fost acolo una dintre mașinile importate cel mai bine vândute, în Europa, Capri a făcut furnizorul să deschidă un nou centru de vânzare dedicat cumpărătorilor mai tineri. Ford Capri într-adevăr nu a fost o mașină de legendă la nivel mondial, cum a fost Ford Mustang. Dar atunci când tovarășii de tuning și pasionații de curse doreau un coupé echipat din fabrică cu 150 CP și cu o bună reputație ca mașină sport , apelau la ostentativul Capri RS, ale cărui performanțe putea fi modificate pentru utilizarea în scop de agrement, fără prea mult efort. Vedetele au fost, pe lângă Ford Capri RS 2600 și Capri Turbo, un motor V6 care a fost produs pe termen scurt și dotat cu elemente ale modelelor Ford Mustang cu motor V8, dezvoltând până la 375 CP.

Ford Capri

În 1970, primul Ford Capri RS cu echipament sportiv apare pe piață.

În prima serie, între anii 1968 și 1974, coupé-ul sport de la Ford a fost oferit în șapte motorizări diferite pe piață. Modelele inițiale au fost Ford Capri 1300 cu motor V4 mai liniștit, având 37 kW (50 CP), coupé-ul cu motor de 1,5 litri și 1,7 litri, cu până la 55 kW (75 CP), lansate împreună. Mai dinamic motorizate au fost modelele V6 cu capacități de la 2,0 litri până la 2,6 litri, dezvoltând puteri de până la 92 kW (125 CP), coupé-ul ajungând până la 190 kilometri pe oră viteză maximă. Modelul de top, Ford Capri RS 2600, a fost distribuit la dealeri în anul 1970, având 110 kW (150 CP). Modelul RS, cu ținută joasă și echipat cu scaune sport, accelerează în nouă secunde de la zero la 100 km/h și are viteză maximă puțin peste 200 km/h. În anul 1972, producătorul a adăugat în program modelele Ford Capri 1600 GT și Capri 3000 (103 kW/ 140 CP).

Aprecierea calităților sportive ale modelului Ford Capri din generația a doua 1974

Ford a lansat în 1974 coupé-ul său sport din a doua generație, echipat cu o parte frontală revizuită și un eleron spate mărit. Farurile rectangulare au fost înlocuite cu două faruri rotunde într-un proces de îmbunătățire a aspectului în cursul anului 1978. Cel mai mic motor al noii generații Ford Capri avea 1.6 l și 51 kW (70 CP). În completarea programului a fost o versiune de 2.0 litri, cu până la 74 kW (101 CP) și pentru Capri V6, două variante cu capacitatea de 2,3 litri și de 2,8 litri, dezvoltând până la 118 kW (160 CP). Modelul de top a fost Ford Capri 2.8 Turbo cu 138 kW (188 CP), care ajungea la 100 km/h în opt secunde, la o viteză maximă de 220 km/h. În 1986, în Germania a ieșit de pe banda de montaj ultimul coupé din serie.