Ford Escort autovehicule second-hand cumpărați pe AutoScout24

Găsiți-vă autovehiculul de vis

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

Ford Escort

Ford Escort este una dintre cele mai longevive serii de mașini produse de către divizia europeană a companiei Ford. Denumirea Escort a fost folosită pentru prima oară în anul 1955 pentru o versiune cu specificații reduse a modelului Ford Squire. De-a lungul timpului, numele Esquire a fost folosit și pentru o serie de mașini de mici dimensiuni lansate de către Ford în America de Nord între anii 1981 și 2003. Deși producția a fost oprită în mod oficial în anul 2004, zece ani mai târziu Ford a reluat numele Escort, folosindu-l pentru o mașină derivată din cea de-a doua generație Ford Focus care a fost vândută pe piața chineză. Astăzi vom aprofunda stufoasa istorie a modelului Ford Escort, concentrându-ne asupra elementelor cele mai importante.

Prima Generație

Prima generație Ford Escort și-a făcut debutul în cadrul Salonului Auto Internațional de la Bruxelles din luna ianuarie a anului 1968. Mașina a fost introdusă inițial pe piața auto din Marea Britanie și a ajuns în scurt timp în celelalte colțuri ale Europei. Deși modelul a devenit popular în anumite țări vest europene, cel mai mare succes l-a avut în Marea Britanie, unde competitori precum Austin Morris 1100 erau deja depășiți din punct de vedere tehnologic. Mașina beneficia de tracțiune pe spate, o cutie de viteze manuală cu patru trepte sau una automată cu trei trepte. Modelele inițiale erau disponibile doar în varianta saloon cu două uși, însă în scurt timp au fost lansate și variantele estate cu două uși sau saloon cu 4 uși. Sub capotă se găseau inițial doar motoare pe benzină de 1.1 litri și 1.3 litri, pentru că în acea perioadă motoarele diesel erau destul de neobișnuite pentru mașinile de mici dimensiuni destinate familiilor. Ceva mai târziu a fost lansat un model mult mai performant intitulat Escort 1300GT, care era dotat cu un motor Crossflow de 1.3 litri, un carburator Weber și suspensii optimizate.

Generațiile ulterioare

Cea de-a doua generație Ford Escort a apărut în anul 1974. La început, noile modele nu aduceau foarte multe inovații față de generația precedentă, însă ofereau clienților o varietate mai mare în ceea ce privește opțiunile. Pentru segmentul general erau disponibile modelele L și GL care erau versiuni estate cu două, respectiv patru uși. Pentru segmentul sport existau versiunile Sport, RS Mexico și RS2000, în timp ce modelul Ghia cu patru sau două uși era destinat pieței mașinilor de lux de mici dimensiuni. Modelul Ghia, spre exemplu, avea sub capotă un motor de 1.6 litri de 1598 de centimetri cubi și dezvolta 84 de cai putere. Cea de-a treia generație a văzut lumina zilei în anul 1980. Spre deosebire de generația precedentă, noile modele aveau un design complet nou și beneficiau de cele mai noi tehnologii, fiind proiectate pentru a rivaliza cu mașini foarte populare, precum Volkswagen Golf. Printre cele mai importante modificări se numără tracțiunea pe față sau introducerea variantelor hatchback. Cea de-a patra generație a fost lansată în 1986 și aducea noi opțiuni precum parbrizul încălzit, un sistem mecanic de evitare a blocajelor la discurile de frână sau interiorul ceva mai spațios. Următoarea generație a adus îmbunătățiri considerabile, precum noul motor Zetec cu 16 valve lansat în anul 1992, servodirecția, geamurile electrice sau aerul condiționat. Cea de-a șasea generație lansată în anul 1995 aducea un design mult îmbunătățit, împreună cu motoare optimizate. În cei 36 de ani în care a fost prezent pe piața internațională, modelul Ford Escort s-a bucurat de o mare popularitate, dovadă a faptului că inginerii de la Ford au depus mari eforturi pentru a produce o mașină de o calitate foarte bună la un preț destul de echitabil.