Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
ford-fiesta-l-01.jpg

Ford Fiesta

Ford Fiesta Prezentare

4,4 (ratings)

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Ford Fiesta, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Nou din:
Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Producătorul american Ford a reușit să-și asigure un loc de cinste în sectorul mașinilor super compacte prin intermediul unui model care a făcut istorie, Ford Fiesta. Lansată pe piață pentru prima oară în anul 1976, aceasta era cea mai mică mașină produsă vreodată de Ford, având un cost de producție destul de scăzut. Estimând vânzări de peste jumătate de milion de exemplare pe an, compania americană a construit o nouă fabrică lângă Valencia și a extins o serie de alte fabrici existente pentru a face față cererii. De-a lungul timpului, mașina a fost apreciată în toate colțurile lumii, fiind foarte populară în țări ca Brazilia, India, Mexic sau America de Sud și reușind să fie vândută în mai mult de 16 milioane de exemplare. Ford Fiesta vedere din fata

Prima Generație

Prima generație de mașini Ford Fiesta dispunea de modele echipate fie cu un motor în linie cu patru cilindri de 957 cm³, fie cu unul de 1117 cm³, cumpărătorii având la dispoziție o gamă largă de caroserii și configurații. De-a lungul timpului, modelul a primit numeroase îmbunătățiri, atât pe partea de design, cât și în ceea ce privește motorizarea. Au fost adăugate bare de protecție mai performante, nivelul de siguranță a fost îmbunătățit, design-ul farurilor a fost schimbat, iar spectrul dotărilor opționale a fost lărgit în mod considerabil. În anii ’80 a fost lansat un model sport ce era dotat cu un motor Kent Crossflow de 1.3 litri, capabil să accelereze până la 100 km/h în 9.3 secunde și să atingă viteze de până la 169 km/h. Ford Fiesta vedere din lateral

Generațiile ulterioare

Numită Fiesta Mark II, cea de-a doua generație Ford Fiesta și-a făcut apariția în anul 1983. Printre diferențele importante față de modelele anterioare se numărau un nou design al interiorului și a părții din față a mașinii, folosirea unui motor diferit sau introducerea primei variante diesel cu un motor de 1600 cm³, folosit și pentru mașinile Ford Escort. Modelul XR2 a primit o caroserie mult mai încăpătoare, împreună cu un motor CVH de 1.6 litri, cu 96 de cp, și o cutie de viteze în cinci trepte. Din nefericire, cei de la Ford nu au lansat un model capabil de performanțe mai mari, pentru nu a intra peste segmentul de piață stăpânit de modelele Ford Escort. Unele companii mai mici au încălcat această conversie, vânzând variante modificate entuziaștilor Ford Fiesta. O dată cu cea de-a treia generație, apărută în anul 1989, Ford se hotărăște să folosească o nouă platformă mecanică, având astfel posibilitatea să producă variante cu 5 uși, care erau deja disponibile în mașinile competitorilor de la Fiat, Peugeot sau Opel. Varianta sport XR2i a fost lansată în același an, beneficiind de un motor CVH cu opt valve și 105 cm³, care a fost ulterior înlocuit de varianta Zetec cu 16 valve. Generația a patra a debutat în 1995 cu Fiesta Mark IV. Mașinile din această perioadă erau disponibile într-o mare varietate de configurații. Majoritatea motoarelor erau destul de modeste, însă performanțele generale ale mașinii erau mulțumitoare, chiar și pentru clienții mai pretențioși. Modelul a beneficiat de un nou design, atât pe exterior, cât și pe interior. Ford a creat o versiune foarte populară, echipată cu un motor Endura de 1 litru, cu 16 valve. Aerul proaspăt adus acestei serii de noile modificări a crescut popularitatea mașinilor Ford pe diferite piețe ale lumii. Seria a primit un set de modificări vizuale în preajma anului 1999, fiindu-i totodată îmbunătățit nivelul de siguranță prin adăugarea unui număr mai mare de airbag-uri. Cel mai performant model se numea Zetec S și era echipat cu un motor Sigma de 1.6 litri cu 101 cp. Generația a cincea, apărută în 2002, a ridicat și mai mult standardele de calitate ale modelului Fiesta, începând un important proces de modernizare ce se află încă în desfășurare după apariția celei de-a șasea generații. Ultima iterație a seriei a debutat în anul 2008 și s-a remarcat printr-o schimbare completă de stil. Noi variante cu un design impresionant, precum Ford Verve, au început să fie disponibile, confirmând poziția companiei Ford pe segmentul mașinilor compacte. O altă tendință remarcabilă a mașinilor Ford Fiesta este grija pentru mediu, motiv pentru care marea lor majoritate dispun de motoare EcoBoost.