Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
ford-gt-l-01-01.jpg

Ford GT

Ford GT Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Ford GT, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Nou din:
Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Ford este, fără îndoială, unul dintre cei mai importanți producători din industria automobilismului. Fondată de către vizionarul numit Henry Ford în anul 1903, compania americană a fost prima care a creat o linie de asamblare în anul 1913 în fabrica din Highland Park. Iar acesta a fost doar începutul, pentru că, de-a lungul timpului, Ford a adus contribuții importante la dezvoltarea industriei și în ceea ce privește eficientizarea procesului de producție. Astăzi vom vorbi despre Ford GT, o impresionantă mașină sport inspirată din seria de mașini de curse, Ford GT40, care a făcut furori prin anii ’60. Inginerii de la Ford au început să lucreze la Ford GT în scopul de a crea o mașină concept pe care să o prezinte publicului cu ocazia aniversării a 100 de ani de activitate. Astfel, în anul 2002, a fost prezentat publicului prototipul numit GT40, creat sub atenta supraveghere a lui Camillo Pardo, conducătorul studioului Ford Living Legends. O altă persoană ce a jucat un rol important în procesul de dezvoltare a acestei mașini a fost Caroll Shelby, care a supravegheat testarea prototipului. Ford GT seamănă din punct de vedere vizual cu mașinile Ford GT40, însă este mai mare, mai lată și mai înaltă decât modelele din anii ’60. Dar asemănările se opresc aici, pentru că din punct de vedere structural cele două modele sunt foarte diferite. În anul 2003, cu ocazia celebrării a 100 de ani de activitate, Ford a lansat trei noi prototipuri, urmând ca în 2004 să înceapă procesul de producție. Ford GT vedere din spate

Prima Generație

Modelul Ford GT a fost produs între anii 2005 și 2006, cu un efort destul de mare din punct de vedere logistic. Astfel, asamblarea începea la fabrica Mayflower Vehicle Systems din Norwalk, procesul de vopsire era realizat de compania Saleen în fabrica Saleen Special Vehicles din Michigan, motoarele erau produse în fabrica Ford Romeo Engine Plant din Romeo și erau montate împreună cu finisajele de rigoare în fabrica Ford Wixom din Michigan. Ford GT beneficia de numeroase tehnologii unice și inovatoare, precum cadrul din superplastic, panouri din aluminiu, rezervorul de tipul “ship-in-a-bottle” sau capota din aluminiu cu panoul protector din fibră de carbon. Mașina avea un motor Modular V8 de 5.4 litri fabricat în întregime din aluminiu și era poziționat în zona centrală. Acesta dezvolta nu mai puțin de 550 de cai putere, era cuplat cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte, având o viteză maximă de 330 de kilometri pe oră și accelerând de la 0 la 100 de kilometri pe oră în doar 3.9 secunde. În ceea ce privește consumul, Ford GT avea nevoie de 20 de litri la suta de kilometri în zonele urbane, în timp ce pentru autostradă erau necesari doar 12 litri de combustibil pentru suta de kilometri. Ford GT vedere din lateral

A Doua Generație

În anul 2015, cu prilejul Salonului Auto Internațional din America de Nord, Ford a prezentat publicului larg modelul Forza Motorsport 6, care anticipa lansarea unei noi generații Ford GT care urma să fie pusă spre vânzare începând cu anul 2016. Noua generație celebrează 50 de ani de la prima victorie a modelului GT40 în cursa de 24 de ore de la Le Mans. Noile modele vor beneficia de un nou motor EcoBoost twin-turbo V6 de 3.5 litri cu 600 de cai putere și vor avea caroseria din fibră de carbon. Ford GT este genul de mașină care atrage toate privirile oriunde te-ai afla, iar la capitolul performanță se numără printre cele mai puternice mașini din lume. Așa că, entuziaștii auto au un nou prilej de sărbătoare, odată cu lansarea celei de-a doua generații.