Ford Probe autovehicule second-hand cumpărați pe AutoScout24

Găsiți-vă autovehiculul de vis

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

Seria Ford Probe

În top 5 al celor mai mari constructori auto la nivel global se situează gigantul american Ford; produce anual peste 3,2 milioane vehicule şi operează în America de Nord şi de Sud, Europa, regiunea Asia Pacific şi Africa. Începuturile companiei se datorează întreprinzătorului Henry Ford, care punea bazele afacerii în 1903. Primul automobil, Ford Model A, a ieşit pe porţile fabricii din Detroit în acelaşi an. Vehiculul era propulsat de motor de 1688 cm³ care permitea o viteză maximă de 45 km/oră. Ingeniozitatea industriaşului a rodit apoi în crearea Modelului T, produs între 1908–1926; a fost primul vehicul cu preţ accesibil unor categorii largi de populaţie şi este privit ca automobilul care a motorizat Statele Unite ale Americii. În deceniile următoare, compania s-a remarcat prin modele precum: Ford V8 care, începând cu anul 1932, a aşezat lumea pe roţi; Ford Anglia, care a crescut popularitatea companiei la nivel mondial; Lincoln Continental, cu design exterior şi interior spectaculos; Ford F-100, un camion apreciat pentru designul şi confortul său; Ford Thunderbird, primul vehicul cu adevărat strălucitor al companiei; Lincoln Continental, care a influenţat o generaţie întreagă de automobile decapotabile; Lotus 49 Ford-Cosworth, maşină de Formula 1; Ford F-150 SVT Raptor, un pickup off-road inovator; Taurus - apreciat pentru designul aerodinamic şi tracţiunea pe faţă; Ford GT, remarcabil prin designul îndrăzneţ şi ingineria extraordinară.

Ford Probe vedere din fata

Prima generaţie

Ford Probe a fost seria pe care americanii au mizat timp de opt ani pentru a cuceri piaţa pe segmentul maşini sport din gama compact şi pentru a oferi un concurent redutabil modelelor Acura Integra, Nissan 200SX şi Toyota Celica. Astfel, în 1989 a fost lansată seria Probe, ca un coupe liftback, continuatoarea seriilor Capri şi EXP. Vehiculul era construit pe platforma Mazda GD şi era propulsat de motoare Mazda F2 de 2.2 litri şi Ford Vulcan de 3.0 litri, alături de o cutie de viteze automată în patru trepte sau manuală, în cinci trepte. Echiparea a fost concepută pe trei nivele, denumite diferit în funcţie de piaţă: GL – nivelul de bază beneficia de aer condiţionat; LX – venea cu CD-player, oglinzi externe reglabile electric, închidere centralizată şi geamuri electrice; GT – dotat cu sistem ABS, suspensii reglabile şi servodirecţie.

Ford Probe vedere din lateral

A doua generaţie

În 1993 a fost lansată versiunea înnoită a lui Ford Probe, concepută tot în parteneriat cu Mazda: japonezii au furnizat motorizarea, transmisia şi şasiul, în vreme ce americanii au semnat designul interior şi exterior. Tahometrul, sistemul stereo AM/FM, luminile anti-ceaţă, volanul îmbrăcat în piele, scaunul şoferului reglabil lombar şi jantele de 15 inch din aluminiu s-au numărat printre îmbunătăţirile acestei generaţii. Performanţele maşinii au fost dovedite prin cele patru stele primite la testele de coliziune efectuate în Statele Unite ale Americii, precum şi prin distincţiile obţinute: Maşina Anului 2003 – conform revistei „Motor Trend”, includerea în Top Zece Cele Mai Bune Maşini în 1989, 1993 şi 1994 – conform revistei „Car and Driver”. Astăzi, un Ford Probe rulat înseamnă o maşină în care sportivitatea se îmbină cu aerul retro, la un preţ accesibil.