Ford Puma autovehicule second-hand cumpărați pe AutoScout24

Găsiți-vă autovehiculul de vis

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

Model Ford Puma

Brandul american Ford a reușit în cei peste o sută de ani de tradiție automobilistică să își construiască un renume internațional datorită seriilor de mare succes și inovațiilor tehnice din domeniul siguranței pasagerilor cu care și-a punctat evoluția. Începuturile i se datorează lui Henry Ford, care, în 16 iunie 1903, înființa Ford Motor Company în metropola Detroit din SUA. La început se produceau doar câteva vehicule pe zi, grupuri de 2-3 muncitori lucrând la asamblarea unei mașini din componente achiziționate de la alte companii. Însă, în mai puțin de un deceniu, americanii se făceau remarcați datorită liniei performante de asamblare și a vehiculului Ford Model T, care avea să se producă în milioane de exemplare. Atingea o viteză de 64-72 km/oră, iar motorul putea folosi benzină, kerosen sau etanol. Model T a fost conceput ca un coupe cu două uși, mai târziu fiind disponibil în variantele de caroserie touring, roadster și sedan, cu 2, 3 sau 4 uși. Succesul automobilului a reverberat în cel al companiei, Ford urcând în topul constructorilor și obținând recunoaștere internațională; pe segmentul siguranță s-a remarcat prin introducerea sistemului de blocare a ușilor din spate pentru siguranța copiilor în 1957 și a sistemului de semnalizare pentru centurile de siguranță în 1965. Astăzi, compania Ford operează în uzine din America, Europa, Australia, Asia și Africa, producând automobile Ford și Lincoln, prin divizia de lux.


Ford Puma, model iconic

Un brand clasic a devenit deja Ford Puma, automobilul coupe cu trei uşi pe care multinaţională Ford l-a construit pentru Europa, în Europa, în perioada 1997-2001. Modelul a fost proiectat şi construit la fabrica din Cologne, Germania, pe platforma Ford B, specifică automobilelor din clasa compact. S-a optat pentru un coupe cu patru locuri, cu patru variante de motorizare: de 1.4 litri, 1.6 litri, 1.7 litri VCT şi motor de 1.7 litri VCT, tunat de Tickford pentru cursele automobilistice. Pentru toate aceste variante s-a utilizat motorul Zetec-SE și cutia de viteză IB5, manuală în cinci trepte, produsă de Ford. Designul automobilului urmărea modelul New Edge, inaugurat de companie odată cu Ford Ka.


Premii și ediții speciale

Nu mai puțin de patru ediții speciale au fost lansate în cei patru ani cât s-a construit modelul Ford Puma. În total au fost produse 4.100 de exemplare în cadrul edițiilor speciale, primele 1.500 fiind parte integrantă a ediției speciale Millenium. Aceasta a marcat obținerea de către modelul Ford Puma a Premiului de Design Millenium, decernat de Consiliul de Design din Marea Britanie; automobilele aveau culoarea galben zinc și erau echipate cu scaune, îmbrăcate în piele, realizate de producătorul german Recaro. Celelalte trei ediții speciale au fost: Black – foarte populară rândul pasionaților de automobile Ford; Thunder – disponibilă în culorile gri sau argintiu, cu jante din aliaj multispoke, și Ford Racing Puma – care beneficia de cauciucuri Michelin, motor cu supraalimentare și sistem de frânare cu patru pistoane Motorsport, realizat împreună cu Alcon Design. Modelul Ford Puma a primit nu mai puțin de cinci premii: Mașina Anului 1997 – de la Top Gear; Premiul pentru design acordat de Consiliul de Design, fiind primul automobil din Marea Britanie proiectat exclusiv pe calculator în timp record; Premiul Mașina rulată a anului 2001, Premiul Mașina sport rulată cu preț sub 10.000 euro a Anul 2004 și Premiul Cea mai bună mașină sub 1000 euro - toate trei fiind acordate de revista de profil What Car?. Aceste premii confirmă faptul că un Ford Puma rulat face față cu brio concurenței seriilor Opel Polo și Renault Corsa, fiind alegerea fiabilă pentru cei care vor un automobil cu design special și performanțe foarte bune, la un preț accesibil.


Mehr anzeigen