Ford Taunus autovehicule second-hand cumpărați pe AutoScout24

Găsiți-vă autovehiculul de vis

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

În Germania, Taunus este de mult timp un sinonim pentru maşinile Ford

Înainte ca producătorul auto american Ford să îşi comercializeze modelele sub marcă proprie în Germania, mai multe generaţii ale modelelor din clasa medie părăsesc în perioada 1939-1966 fabricile producătorului din Köln purtând denumirea Taunus. Modele mai mici au apărut în 1952, purtând denumirile Taunus 12 M şi 15 M, iar modelele mai mari intră pe piaţă cu denumirile Taunus 17 M şi 20 M. În loc de logo-ul oval de culoare albastră al companiei Ford, majoritatea sedanelor, combi-urilor, coupé-urilor şi cabrioletelor din aceste serii poartă un logo roşu-alb propriu. Pentru o lungă perioadă de timp în Germania, Taunus a fost considerat sinonimul pentru maşinile Ford. În 1966, pentru prima dată, numele producătorului este însemnat pe modelele acestuia. Din 1970 până în 1982, fabrica din Köln a folosit numele tradiţional Ford Taunus TC pentru modelul din clasa medie.

Ford Taunus verde

Începutul erei Taunus

Tradiţia Ford Taunus a început în 1939 cu modelul ce urma să primească porecla „cocoşatul”, produs de Ford Germania imediat după cel de-Al Doilea Război Mondial, între anii 1948-1952. În 1952 este introdus succesorul Taunus 12 M/15 M, disponibil în variantă sedan, combi şi cabrio. Acesta nu mai purta logo-ul roşu-alb Taunus, ci avea un mic glob pământesc ca ornament. În 1962 apare în lumea Taunus noua generaţie Taunus 12 M, produsă în continuare în cele trei forme ale caroseriei. Ultima generaţie Taunus 12 M este produsă în perioada 1966-1970 în variantă sedan, coupé şi combi.

Ford Taunus rosu

Modelele Ford Taunus din segmentul superior al clasei medii

Primul model Taunus din segmentul superior al clasei medii este Taunus 17M, cu elemente cromate şi design-ul părţii din spate tipic american, ajunge pe stradă în 1957. Modelul este produs în variantă sedan, combi, chiar şi decapotabilă (în număr mic). Designer-ul Ford, Uwe Bahnsen, care a creat mai târziu Ford Capri, este responsabil de succesorul produs între 1960 şi 1968, care cu formele sale rotunde se diferenţiază clar de tipicile caroserii ale companiei din SUA, Ford. Noul Taunus 17 M este produs în variantă sedan cu două şi cu patru uşi, dar şi în variantă combi. Modelul este produs în număr limitat şi în versiune cabrio şi coupé, cele două bazându-se pe 17 M. Succesorul acestuia, prezentat în 1968, este introdus pe piaţă fără brand-ul Taunus, care a fost acum înlocuit de inscripţia Ford, poziţionată pe radiator şi pe portbagaj. Până la încheierea producţiei din 1971, modelul este produs având diferite motorizări şi comercializat ca şi sedan, combi, cabrio şi coupé, purtând denumirile Ford 17 M, 20 M şi 26 M.

Ford Taunus TC

Tradiţia Taunus este continuată în 1970 cu nou dezvoltatul Ford Taunus TC, disponibil ca sedan şi combi, precum şi în formă coupé începând cu 1976. În cei 12 ani de producţie, Ford Taunus TC primeşte două facelift-uri, unul în 1976 şi altul în 1980, pentru a se adapta gusturilor din acea perioadă. Tehnic, modelul Ford din clasa medie rămâne aproape nemodificat. Modelul cu tracţiune spate Taunus TC este oferit cu un motor de bază de 1,3 litri, care produce 40 kW (55 CP). Modelul de top este echipat cu un motor V6 de 2,3 litri şi 79 kW (108 CP). La mijlocul anului 1982, era Taunus se încheie, iar Taunus TC este înlocuit de Ford Sierra.