Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
hyundai-getz-l-01.jpg

Hyundai Getz

Hyundai Getz Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Hyundai Getz, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

În top 10 al producătorilor auto cu cele mai mari vânzări se situează compania sud-coreeană Hyundai. Cu o istorie relativ scurtă în industria constructoare de autovehicule – de doar cinci decenii – compania a reuşit să se remarce prin calitatea şi fiabilitatea vehiculelor produse. Începuturile au fost marcate de construirea modelului Cortina, o maşină de familie realizată de Ford şi asamblată de sud-coreeni. Primul vehicul conceput şi construit de Hyundai în 1975 a marcat o premieră la nivel naţional, fiind primul vehicul integral sud-coreean. Se numea Hyundai Pony şi a fost disponibil în trei variante: sedan cu patru uşi, pickup şi break. Demersul a fost de bun augur, Hyundai devenind un constructor apreciat la nivel internaţional: în anul 1986, modelul Hyundai Excel era nominalizat la categoria Cel Mai Bun Produs de prestigioasa revistă Fortune, iar în 1989 exporturile pentru acest model depăşeau un milion de unităţi. În plan tehnologic, compania s-a remarcat în anul 1991 prin motorul Alpha, primul motor creat în Coreea; în 1992 prin modelul HCD-I, prima maşină concept din ţară; în 1994 - prin dezvoltarea primului vehicul propulsat de energie solară şi în 1999 prin crearea primei baterii bazate pe celule de combustibil din industria automotive sud-coreeană. În anul 2004, compania figura pe poziţii fruntaşe în top 100 al brandurilor renumite la nivel mondial. Hyundai Getz vedere exterior

Dotările Hyundai Getz

În 2001, se lansa, la Tokyo Motor Show, o maşină concept sub denumirea Hyundai TB, aceasta fiind baza pentru modelul Hyundai Getz, prezentat oficial un an mai târziu la Geneva Motor Show. Designul noului model era semnat de inginerii Hyundai din Frankfurt, care au mizat pe un supermini, în formatul de caroserie hatchback cu trei sau cu cinci uşi. Automobilul era propulsat de motoare de 1.1 litri, 1.3 litri şi 1.6 litri pe benzină şi 1.5 litri diesel, sub licenţa companiei italiene VM Motori. Cutia de viteze era automată în patru trepte, iar tracţiunea pe roţile din faţă. După faceliftul din 2005, Hyundai Getz a ieşit pe piaţă cu un bord modernizat, faruri rotunde şi grilaj înnoit; de asemenea, s-a introdus posibilitatea de a opta pentru cutie de viteză manuală în cinci trepte, dar şi pentru motor 1.5 CRDi turbodiesel. Pe piaţa europeană şi cea australiană, modelul a fost disponibil în trei nivele de echipare, variantele superioare având sistem ABS, închidere centralizată de la distanţă, aer condiţionat, jante din aliaj, lumini pentru ceaţă, parbriz electric pe faţă şi pe spate, computer de călătorie şi CD-player. De asemenea, exista opţiunea dotării maşinii cu conectivitate prin USB şi a navigaţiei prin satelit, precum şi a creşterii gradului de confort prin intermediul tapiţeriei din piele. O versiune specială a modelului, Getz Cross, aducea în prim-plan elemente de design specifice unui SUV: suspensii ridicate, roţi mai mari şi bări de acoperiş. Vedere interior Hyundai Getz

Şapte premii pentru Hyundai Getz

Acest supermini a fost foarte bine primit pe pieţele din Australia şi Europa, conducătorii auto şi specialiştii în domeniu apreciind manevrabilitatea maşinii şi gradul mare de siguranţă, dovedit prin obţinerea a patru stele la testele EURO NCAP şi NCAP. Astfel, la concurenţă cu competitori direcţi precum Fiat Grande Punto şi Kia Rio, Hyundai Getz a primit nu mai puţin de şapte distincţii: Cea mai bună maşină mică din Australia în 2003 şi 2005, Maşina mică a anului în Scoţia în 2005, Premiul revistei "What Car?" Maşina de Buget a Anului 2003, Premiul Maşina de Buget a Anului 2003 în Marea Britanie, Cea mai bună vânzare în Danemarca şi Maşina Anului în Portugalia în 2004. Preţul extrem de accesibil al unei maşini second hand, designul compact, dar cu interior generos, şi siguranţa sporită sunt factori care asigură succesul acestui automobil.