Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
hyundai-sonata-l-01.jpg

Hyundai Sonata

Hyundai SONATA Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Hyundai SONATA, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Asiaticii pot produce cu succes un supermini, însă atunci când este vorba despre autoturisme din clasa medie și medie superioară, clienții se orientează, desigur, spre producătorii nord-americani și europeni. În această eroare mai erau încă prinse marile companii auto de ambele părți ale Atlanticului încă în anii ’90, atunci când designerii japonezi – în special liderul Toyota, erau deja pe cale să dezvolte un program complet de vehicule, de la clasa supermini si economică până la sedanuri de lux oferite pentru piețele din lumea întreagă. Aspirantul sud-coreean Hyundai a luat startul un pic mai târziu decât concurența japoneză, dar și-a urmarit cu tenacitate scopul. Atunci când Hyundai a pătruns în Europa în 1991 pentru a reduce handicapul față de concurenți, amatorii de hoinăreală nu au fost mulțumiți cu micile modele din seria Pony sau Excel. Cu modelul S-Coupe, sud-coreenii au vrut să-și demonstreze abilitățile sportive, cu Lantra s-au lansat în clasa atât de importantă pentru Europa a mașinilor compacte, iar cu sedanul Hyundai Sonata au intrat în competiția atât de strânsă a clasei medii. Hyundai Sonata vedere din fata

Fără prestigiu, vânzările în Europa se pot clătina

Calitatea materialelor folosite, tehnologia motoarelor bazată pe licențe străine, aspectul aparent demodat, au fost unele din multele motive de critică aduse sud-coreenilor la apariția lor pe piața europeană - la fel cum japonezii fuseseră criticați cu ani înainte. În timp ce Sonata se bucura de locuri bune în statisticile de vânzări pe piețele din Asia și America de Nord, în Europa a fost un model de nișă, chiar dacă imaginea Hyundai s-a schimbat odată cu apariția noilor modele, cum ar fi Hyundai Atos sau Sante Fe, care au devenit foarte populare. Faptul că puțini cumpărători europeni sunt doritori de un sedan cu echipare standard superioară, la un preț mediu are o explicație simplă: modelului Sonata îi lipsea tocmai prestigiul colegilor de la Wolfsburg sau München. Hyundai Sonata vedere din spate

Echipare peste medie și motorizare ambițioasă

În timp ce prima generație Hyundai Sonata a fost produsă începând din 1987 numai pentru piețele asiatice și americane, succesorul său a sosit în Europa în 1991, propulsând din acel moment marca Hyundai și modelul său în topul preferințelor clienților de pe bătrânul continent. Cu o lungime de 4,69 metri și un ampatament de aproape 2.70 metri, Sonata - proiectată inițial de designerul italian Giorgetto Giugiaro, putea oferi un spațiu interior care, în cazul concurenților europeni, se regăsea la modelele din clasa superioară la prețuri mult mai mari, fiind în același timp mai flexibilă. La fel de ambițioasă a fost motorizarea sedanului, inițial provenind de la Mitsubishi. Modelul de bază al sud-coreenilor a fost un motor cu 2.0 litri cilindree și 77 kW (105 CP). Versiunea de top Sonata GLS dispunea de un sistem de frânare echipat cu ABS, iar ca motorizare, o unitate V6 de 3,0 litri, care dezvolta 107 kW (146 CP).

Salt tehnic și calitativ cuantic după 1998

Producția celei de-a treia generații, începută în 1998, a însemnat un salt tehnic și calitativ cuantic pentru Hyundai Sonata. Sedanul – echipat inițial cu motoare produse anterior sub licență Mitsubishi, a fost apoi modernizat, ușor modificat în aspect însă în interior mai elaborat și echipat cu unități noi, dezvoltate de Hyundai. Modelul de bază a fost de asemenea echipat cu o unitate de 2.0 litri, care acum dezvolta 96 kW (131 CP). Modelul V6 a fost construit din aluminiu ușor și producea 127 kW (173 kW). vedere bord Hyundai Sonata

În anul 2005, Hyundai Sonata este echipată pentru prima dată cu un motor diesel

În cele din urmă, în 2005 a fost lansată pe piața mondială Hyundai Sonata generația a patra, care cu o lungime de 4,80 metri era cel mai lung model Sonata produs până atunci și fiind echipată pentru prima dată cu un motor diesel cu 103 kW (140 CP), ar fi trebuit să stimuleze vânzările în Europa. Pe lângă motorul îmbunătățit, care acum dezvolta 121 kW (165 CP), a fost dezvoltat în cooperare cu Daimler și Chrysler o nouă variantă pe benzină de 2.4 litri, dezvoltând 119 kW (162 CP). Versiunea de top V6 a ajuns acum la 3,3 litri și o putere de până la 184 kW (250 CP).