Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
jaguar-l.jpg

Jaguar

Producătorul auto britanic de top Jaguar este un exemplu rar despre modul în care o marcă auto s-a impus prin modelele sale în întreaga lume, fără a poseda inițial tehnologia proprie pentru a produce motoare. Fondatorul companiei, William Lyons (1901-1985), a început ca un proiectant de motociclete cu ataș și caroserii pentru Austin și Fiat, înainte de a lansa prima mașină proprie pe piață în 1931, Coupé S S I. Motoarele, cu toate acestea, au venit de la producătorul standard britanic care a furnizat motoare pentru Jaguar pe parcursul mai multor ani. Semnătura Williams Lyons a fost inconfundabilă: mașinile lui se remarcau încă de la început printr-o o capotă lungă și corpul plat, alungit elegant, care vor reprezenta marca Jaguar. Pentru seria S S100, lansată în 1935, Lyons folosește pentru prima dată numele Jaguar, iar în 1945 compania a fost redenumită Jaguar Cars Ltd. Succesele în curse și modelele sale de mașini sport de șosea, cum ar fi Jaguar E-Type, precum și construirea sedanului de lux din seriile XJ și XK, ca și achiziționarea brandului de lux Daimler, au făcut ca în anii ’60 Jaguar să fie sinonim pe plan mondial cu întruchiparea modului britanic de viață bună și a culturii condusului sportiv. Jaguar E

Mașini sport de la Jaguar coupe și cabrio

Prima mașină sport de serie produsă sub numele de marcă Jaguar a fost XK120, cu 119 kW (160 CP), lansată în 1948 ca un coupe roadster cu două locuri, decapotabilă cu acoperiș ușor și care a fost construită până în 1954. Pentru gama de mașini clasice, Jaguar E-Type este oferit ca decapotabil cu motorul V6 și V12 de 202 kW (275 CP), produs între 1961-1975 și care este căutat ca model de epocă de colecție . Succesorul lui a fost Jaguar XJ-S, produs între 1976 -1996 în peste 100.000 de exemplare și dotat cu motoare de la 147 kW(198 CP), până la motoarele V12 cu 243 kW (330hp). Ca atare, aceasta este considerată cea mai de succes mașină sport Jaguar. Titlul de cea mai rapidă mașină de serie din lume și care a dominat lumea mașinilor de top, fiind produsă în serie mică între 1992-1994, a fost Jaguar XJ 220, care cu cei 399 kW (542 CP) ai motorului ajunge la 341 kilometri pe oră viteză maximă. În seria XK, Jaguar a oferit, începând cu 1996, coupé-uri și decapotabile cu motoare V8, cu o capacitate de până la 306 kW (416 CP). Pentru prima oară, Jaguar a folosit pe modelul XKR-S un motor cu compresor, permițând atingerea unei viteze maxime de până la 280 kilometri pe oră. Modelul Jaguar XK din 2005 a fost construit cu un corp aproape complet din aluminiu.

Jaguar sedan cu compresoare și motoare diesel

După sedanul Jaguar Mark, ale căror modele au fost pe piață între 1948-1969, fiind în prezent comercializate amatorilor la prețuri de mașini de epocă, Jaguar a introdus modelul XJ, sedanul său de lux. În cele trei serii, între 1969-1992, Jaguar XJ Mark a primit motorizări de 2,8 litri, 3,4 litri și 4,2 litri, cu puteri de până la 151 kW (205 CP). În 1972 s-a adăugat la gama de motoare un V12 cu 186 kW (253 CP). În 1986, producătorii au folosit componentele lui X J40 reproiectate pentru a asambla un model vândut pe piață în varianta de lux ca Jaguar Sovereign și care a fost construit până în 1994. În 1994, următoarele versiuni ale Jaguar XJ au fost pentru prima dată motorizate cu unități supraalimentate cu puteri de 235 kW (320 CP), iar ulterior prezentate cu un motor twin-turbo V6 diesel de 2,7 litri. Jaguar XJ

Sub bagheta Ford, Jaguar se aruncă în clasa de mijloc

După ce Jaguar a fost condus începând cu mijlocul anilor ’60 sub umbrela statului către o colaborare cu British Leyland, împreună cu Rover, producătorul american de automobile, Ford, și-a asigurat în 1989 majoritatea acțiunilor Jaguar. În 2008, Ford a vândut producătorul tradițional britanic către compania indiană Tata. Sub egida Ford, Jaguar a extins gama de modele cu Jaguar S-Type din 1999 către un sedan sportiv din clasa medie superioară, în care modelul Mark al anilor ’60 cu formele sale curbate a reînviat. Jaguar S-Type a fost produs între 1999-2007 cu mai multe tipuri de motoare pe benzină și un motor diesel de 152 kW (207 CP). El a fost înlocuit de Jaguar XF, care este orientat stilistic către liniile elegante ale coupé-ului superclasei Jaguar XK. Din 2001, Jaguar a lansat Jaguar X-Type, pentru prima dată o mașină de clasă medie în programul său. Modelul X-Type a fost oferit ca un sedan și – o noutate pentru Jaguar - ca un break.