Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
lexus-rx-l-01.jpg

Lexus

Timp de decenii, producătorii auto din Germania, Marea Britanie și SUA si-au împărțit piața vehiculelor de lux. Apoi Toyota a venit în 1989 cu noua sa marcă Lexus, dovedind lumii că japonezii au reușit să promoveze în liga superioară automobilistică din punct de vedere tehnic. Aspectul mărcii Lexus a fost pregătit cu mare efort tehnic și financiar. Înainte ca Lexus LS 400 sa fie prezentată ca primul sedan de lux, la proiect au lucrat 24 de echipe diferite de dezvoltare, cu 60 de designeri, 1.400 de ingineri și peste 2.000 de tehnicieni în dezvoltarea gamei de modele de mașini din clasa de mijloc Lexus ES, IS și Lexus GS, modelul sport Lexus SC și modelul SUV Lexus RX. Lexus LS 400

Silențiozitate și lux cu Lexus LS

Inima primului model Lexus dezvoltat a fost motorul V8 pentru sedanul de lux LS 400, care și-a dobândit faima de a fi unul dintre cele mai silențioase motoare de serie din istoria automobilelor și astfel a contribuit la impunerea reputației mărcii Lexus în segmentul de lux. Toyota a folosit, de asemenea, multe inovații tehnice în procesul de producție al Lexus. Lexus LS 400 a fost unul dintre primele automobile din lume construite printr-un proces de sudură complet automat, și care a făcut să aibă un corp de o stabilitate excepțională oferind și o protecție optimă ocupanților. Din anul 2000 a fost urmat de modelele sedan din clasa superioara Lexus LS 430, 460, iar din 2007 Lexus LS 600 cu sistem de propulsie hibrid și transmisie cu opt trepte.

Lexus a extins programul său pentru modelele din clasa de mijloc

Din anul 1989, Lexus a dezvoltat liniile sale de modele de vehicule din clasa de mijloc și clasa de mijloc superioară. În timp ce Lexus ES nu a fost oferit în Germania, modelul GS a fost distribuit pe piața germană. Lexus GS 300, GS 400 și GS 430 au fost dezvoltate din sedan-uri sport sub formă de Coupé din clasa de mijloc superioară și echipate cu motoare pe benzină V6 și V8. Începând cu anul 2006, a fost disponibil modelul Lexus GS 450 cu sistem de propulsie hibrid. Cu șase cilindri, GS 450 Hybrid a generat o medie de 186 g emisii de CO2/ km, situându-se printre vehiculele cu cele mai bune niveluri de emisii din clasa sa. Lexus GS 300

Sedan sportiv, cabrio și diesel Lexus

În segmentul sedan sport, Lexus a prezentat din 1999 modelul Lexus IS, iar din anul 2005 Lexus IS 220d care a fost primul model echipat cu motor diesel al mărcii. În seria SC, Lexus a dezvoltat, de asemenea, începând cu 1991, modelul SC 300/400 ca un coupe al clasei mijlocii, care cu toate acestea, a fost vândut doar din anul 2001 în Germania. Producătorul a adăugat din anul 2001 Lexus SC 430 la gama sa de vehicule, ca o decapotabilă cu capota metalică retractabilă electric.

Lexus, ca fondator al clasei SUV

Odată cu introducerea modelului SUV RX în 1998, Lexus a prezentat primul vehicul din clasa vehiculelor utilitare sportive (SUV) de lux. Conceptul care a stat la baza dezvoltării modelului Lexus RX, un vehicul care să posede o capacitate ridicată de abordare a terenurilor dificile și caracteristici de top în ceea ce privește dimensiunea și confortul, care a fost standardul transpus în superclasa apărută ulterior. Funcționarea lină neobișnuită a motorului V6 a fost realizată de japonezi aplicând o idee îndrăzneață: au montat motorul pe o pernă de aer, astfel încât vibrațiile să nu fie transmise habitaclului. În Germania a fost scos pe piață Lexus RX 300, construit în 2000, în timp ce celălalt SUV Lexus GX, și LX, nu au apărut pe piața germană. Lui Lexus RX 300 i-au urmat modelele RX 330 și 350, apoi, din anul 2005, Lexus RX 400 Hybrid. Acesta a fost primul model al unui SUV cu propulsie combinată de motor pe benzină și un motor electric. Lexus RX 330

Lexus conduce în tehnologia hibrid

Cu câțiva ani înainte ca alți producători să fie serios preocupați de producția în masă de vehicule cu motor hibrid, Lexus a fost din 2005 pionier al tehnologiei hibride. Lexus RX 400 a fost oferit ca primele vehicule de serie cu motoare hibride. În 2006, a urmat un sedan din clasa de mijloc, Lexus GS 450, ca un vehicul hibrid, iar în 2007, Lexus LS 600, primul model de hibrid al seriei LS. Lexus a fost unul din primii producători de automobile care a oferit aproape întreaga gamă de modele dotată cu motoare hibride.