Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
maybach-l.jpg

Maybach

Volkswagen cumpără trademark-ul Bentley, iar BMW la rândul ei cumpără trademark-ul Rolls-Royce - pentru a-şi „creşte” companiile cu mărci tradiţionale de lux şi modele prestigioase de renume mondial. Competitorul Daimler nu poate ignora această provocare, însă ei au un atuu: în portofoliul lor se află drepturile pentru brand-ul Maybach, care cel puţin în Germania are un răsunet legendar. În anii 1930, berlinele şi cabrioletele lor au reprezentat în ceea ce priveşte tehnologia, mărimea şi luxul, apogeul din clasa auto nemţească. Producţia de maşini a fost abandonată în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, iar marca este cumpărată în 1960 de către Daimler. Mai mare, mai nobil, mai individual – aşa ar trebui să difere modelele Maybach concepute la sfârşitul anilor '90 de Mercedes-Benz S-Klasse. Odată cu lansarea din 2002 a unui model prestigios german cu o aură istorică asemănătoare, acestea se opun duo-ului englezesc. Problema celor de la Daimler: radianţa numelui Maybach trebuie să fie readusă la cunoştinţă. Asta deoarece ultimele sedane ce purtau logo-ul „dublu M” au fost produse ultima dată în anul 1941. Maybach 57

Sedanele şi decapotabilele Maybach

Sedanele şi decapotabilele istorice ale producătorului de serii mici Maybach erau ca nişte dirijabile pe drum, deloc întămplător. La început, compania fondată în 1909 de către familia Maybach şi pionierul în dirijibale, Graf Zepelin, era furnizoare de zepeline pentru perioada respectivă, aflată în plină expansiune. În 1921, Maybach se reorientează şi începe să producă până în 1941 seria W, formată din sedane şi cabriolete dotate cu motoare puternice şi caroserii echipate cu suprastructuri individuale. Astăzi, modelele Maybach rămase din această serie sunt, odată cu modelul de top Maybach Zeppelin şi autoturismele Bugatti, cele mai scumpe maşini clasice de pe piaţă.

Cel mai faimos model al producătorului Maybach a fost produs în anii 1930 în variantele sedan şi decapotabilă. Maybach Zeppelin ascundea un motor V12 cu o capacitate de 8,0 litri. Astfel, modelul lung de aproape 5,5 metri avea acces la 147 kW (200 CP) şi atingea o viteză maximă de 175 km/h. Cu aceste caracteristici, modelul produs până la sfârşitul anilor '30 era unul din cele mai mari şi cele mai rapide sedanuri din întreaga producţie germană. Maybach 62

Sedanurile Maybach, ca noul brand de lux al grupului Daimler

Dotările şi dimensiunile sunt peste nivelul Mercedes-Benz S-Klasse. În 2002, grupul Daimler aduce pe piaţă noile Maybach-uri, produse în noua fabrică din cadrul uzinei din Sindelfingen. Aici sunt produse în serii mici şi cerințele individuale ale clienţilor. Erau oferite sedane cu o lungime de aproape 5,7 metri, denumite Maybach 57, precum şi modele prelungite până la 6,2 metri, Maybach 62. Amândouă modele beneficiază, la fel ca predecesorul istoric al acestora, de un motor V12, iar acesta produce 405 kW (550 CP). Astfel, sedanul cântărind aproape trei tone atinge suta în aproape 5 secunde şi accelerează până la 250 km/h.

Modelele speciale Maybach şi un nou Maybach Zeppelin

În 2005, Daimler extinde gama de modele Maybach cu un sedan mai sportiv, oferit în două lungimi diferite, Maybach 57S şi Maybach 62S. Motorul prelucrat de către AMG produce în această versiune 450 kW (612 CP) şi are o capacitate de 6,0 litri. Viteza maximă a acestor modele speciale este limitată la 275 km/h. În 2009 este introdus încă un model special, Maybach Zeppelin. Modelul cu vopsea în două tonuri şi detalii unicate este modelul de top din mica flotă Maybach şi este produs în serie limitată.