Mercedes-Benz AMG GT autovehicule second-hand cumpărați pe AutoScout24

Găsiți-vă autovehiculul de vis

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

Mercedes AMG GT

Germanii de la Mercedes Benz sunt foarte cunoscuți în întreaga lume, în special datorită mașinilor de lux foarte performante pe care le-au lansat de-a lungul vremii. Însă nu la fel de cunoscută este o subdivizie a companiei, denumită Mercedes-AMG, care se ocupă exclusiv de proiectarea și producția de componente și vehicule sub marca Mercedes Benz AMG. Istoria companiei AMG începe în anul 1967, când a fost înființată de către foștii ingineri de la Mercedes, pe nume Hans Werner Aufrecht și Erhard Melcher.

Inițialele AMG vin de la numele celor doi fondatori, precum și de la Großaspach, orașul în care Aufrecht s-a născut. Încă de la început, eforturile companiei s-au îndreptat spre producția motoarelor de înaltă performanță. În jurul anului 1993, AMG era deja un producător foarte popular de versiuni modificate ale mașinilor Mercedes. Așa că, Daimler-Benz AG și AMG au semnat un contract de cooperare.

Pe data de 1 ianuarie 1999, Daimler achiziționează 51% din acțiunile AMG, schimbându-i, cu această ocazie, numele în Mercedes-AMG. Una dintre marile reușite ale acestei companii este și modelul despre care vom discuta astăzi, anume Mercedes-AMG GT.

Mercedes AMG GT din fata

Caracteristici Principale

Modelul GT a fost prezentat publicului larg în luna octombrie a anului 2014 sub forma unui coupé cu două locuri și două uși în cadrul Salonului Auto Internațional de la Paris. Aceasta era cea de-a doua mașină produsă în întregime de Mercedes-AMG, după modelul SLS AMG, și era disponibilă în două versiuni de echipare. Prima purta numele GT și avea un motor ce producea 456 de cai putere. Cea de-a doua se numea GT S și producea nu mai puțin de 503 cai putere.

Modelul GT S a fost folosit, începând cu Marele Premiu al Australiei din 2015, drept mașină de siguranță pentru competițiile de Formula 1. Designul exterior se asemăna destul de mult cu cel de pe modelul SLS. Aripile mașinii erau arcuite, iar ampatamentul avea o înălțime joasă, la fel ca pe SLS, principalul aspect care lipsea fiind portierele de tip gullwing. Interiorul a fost proiectat de designerul Jan Kaul și constă într-o consolă centrală și alte elemente decorative realizate din piele și polimer de carbon. Pentru a avea o greutate cât mai redusă, inginerii germani au reușit să construiască mai bine de 93% din componentele mașinii doar din aluminiu.

Mercedes AMG GT folosea o dispoziție mediană a motorului, în combinație cu tracțiunea pe spate. Șasiul era de tip spaceframe, iar sub capotă putea fi găsit un motor M170 V8 twin-turbo de 4.0 litri ce era cuplat la o cutie de viteze AMG SPEEDSHIFT cu șapte trepte. Versiunea GT S reușea să accelereze de la 0 la 100 de kilometri pe oră în doar trei secunde.

Mercedes AMG GT din lateral

Alte Modele

Pe data de 24 iunie 2016, în cadrul Festivalului Vitezei Goodwood, a fost prezentată o nouă versiune a modelului GT denumită Mercedes-AMG GT R. Aceasta avea sub capotă același motor V8 twin-turbo de 4.0 litri, însă puterea produsă a fost crescută până la 577 cai putere. Cu ajutorul noului motor, GT R accelera de la 0 la 100 de kilometri pe oră în doar 3.6 secunde și atingea o viteză maximă de 320 de kilometri pe oră. Pe lângă modificările aduse motorului, noul GT R beneficia de numeroase îmbunătățiri, precum o aripă fixă montată în partea din spate.

Deși Mercedes-AMG GT nu este neapărat o mașină accesibilă în ceea ce privește prețul, modelul se bucură de o mare popularitate pe întreg mapamondul, astfel încât cei de la AMG nu par să aibă vreo intenție de a înceta producția.