Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
default-banner-l-01.jpg

Mercedes CLS

Germanii de la Mercedes Benz fac parte din grupul select al inovatorilor din domeniul automobilistic. Un număr impresionant de invenții create de străluciții ingineri ai acestei companii au ajuns dotări standard echipate pe majoritatea autoturismelor din lume, fie că vorbim de elemente de siguranță sau de sisteme mecanice sau electronice. Nu foarte multe companii se pot lăuda cu asemenea performanțe. Mercedes Benz a fost înființată în mod oficial în anul 1926, însă numele Mercedes a fost folosit pentru prima oară în anul 1901 de către compania Daimler Motoren Geselschaft. Un alt moment deosebit de important este lansarea unuia dintre primele automobile pe benzină din lume, creat de Karl Benz și purtând denumirea de Benz Patent Motorwagen. Companiile înființate de Gottlieb Daimler și Karl Benz au fuzionat în anul 1926, dând naștere concernului Daimler Benz. Chiar de la primele modele lansate pe piață, Mercedes Benz s-a remarcat prin calitatea deosebită și fiabilitatea mașinilor lor. Aceste trăsături au devenit în timp integrate în filozofia brandului Mercedes și au contribuit fără îndoială la succesul răsunător de care s-a bucurat la nivel internațional. Germanii s-au extins pe foarte multe segmente de pe piața auto, acoperind atât mașinile de mici dimensiuni cât și sectoarele comerciale și cele de gabarit mare. Dintre toate acestea, astăzi vom analiza istoria și evoluția seriei CLS, o gamă de automobile de lux de mărime medie lansate în anul 2004. Această serie a fost proiectată de designerul american Michael Fink în anul 2001, care are în palmares nume precum CLK sau Maybach 62. Mercedes CLS vedere din fata

Prima Generație

Prima generație a seriei CLS și-a făcut debutul pe piața internațională în anul 2004 în cadrul Salonului Internațional de la New York sub denumirea W219 și era construită cu ajutorul platformei W211 Clasa E. Primele versiuni purtau denumirea de CLS 500 și CLS 55 AMG și erau echipate cu motoare turbo V8 de 5.5 litri, respectiv 6.2 litri. În anul 2009 a fost lansat modelul CLS Grand Edition, disponibil în patru variante de motorizare. Prima generație CLS beneficia de dotări suplimentare de siguranță precum airbaguri laterale, un senzor inteligent pentru centurile de siguranță și airbaguri prin intermediul căruia putea fi măsurată intensitatea impactului sau sistemul opțional Pre-Safe, care putea anticipa situațiile periculoase ajustând automat tensiunea centurilor de siguranță sau poziția scaunelor. Mașinile erau dotate cu suspensii pe bază de aer comprimat ce dispuneau de trei setări. Setarea Comfort putea fi folosită pentru condiții obișnuite de trafic, în timp ce Sport 1 și Sport 2 creșteau agilitatea automobilului în condiții de mare viteză și pe șosele mai accidentate. Din dotările standard mai făceau parte oglinzile retrovizoare cu încălzire electrică, ștergătoarele dotate cu senzori de detecție a ploii sau sistemul de control al climei denumit Thermatic. Producția mașinilor din această generație a încetat în anul 2010. Mercedes CLS privit din lateral

Cea de-a doua generație

A doua generație a seriei CLS a debutat în cadrul Salonului Internațional de la Geneva din anul 2009, atunci când a fost prezentată mașina concept F800 Style. Aceasta avea să introducă schimbările de care urmau să beneficieze noile mașini. F800 era echipată cu sisteme performante, menite a îmbunătăți experiența șofatului și a portretiza într-o manieră foarte relevantă schimbările de design gândite de inginerii germani. Printre mașinile impresionante din această serie se numără și CLS 63 AMG, lansată în anul 2011. Motorizarea acesteia era realizată de un AMG de 5.5 litri V8 biturbo, cu 518 cai putere. Transmisia era asigurată de o cutie de viteze sport cu șase trepte, iar printre celelalte sisteme opționale se găseau suspensiile sport AMG RIDE CONTROL, sistemul performant de frânare AMG, elemente de caroserie din fibră de carbon, faruri full-LED cu Intelligent Light System și Adaptive Highbeam Assist Plus sau AMG Driver’s Package, mai exact ridicarea limitei de viteză la 300 de kilometri pe oră. Seria CLS continuă să aducă inovații impresionante și să ajungă la forme încă neexplorate în materie de design. Iar cei de la Mercedes au demonstrat de-a lungul timpului că au atât disponibilitatea cât și determinarea de a-și menține tradiția în ceea ce privește calitatea și fiabilitatea mașinilor pe care le produc.