Mercedes-Benz SLR autovehicule second-hand cumpărați pe AutoScout24

Găsiți-vă autovehiculul de vis

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

Tradiţie şi inovaţie într-un concept special: Mercedes-Benz SLR

Motto-ul „Cel mai bun sau nimic”, după care celebrul brand german Mercedes-Benz își conduce activitatea în prezent, dă roade şi pe segmentul maşinilor concept. Rădăcinile se găsesc în veacul al XIX-lea, mai precis în anul 1886, când Karl Benz breveta primul automobil propulsat de benzină construit în lume: Benz Patent Motorwagen. De atunci, inovaţia tehnologică a fost mereu una dintre ţintele constructorului german; în acest context, la sfârşitul secolului trecut au fost lansate câteva modele concept, alături de celebrul SLR McLaren: Vision 93A și Studie A - maşini din gama compact disponibile pe piață începând cu anul 1998; MCC - o mini mașină de oraș; SLK - un roadster lansat în anul 1996; AA Vision - un SUV din Clasa M, disponibil din anul 1997; Maybach Study - o limuzină de lux, dezvoltată în anul 1997, dar lansată abia în 2002; Vision SLR – o mașină de înaltă performanţă, concepută în 1999, și roadsterul Vision SLA. Mercedes-Benz a răspuns, astfel, cererilor de pe o piață tot mai diferenţiată, precum și trendului inovator care marchează perioada contemporană.

Mercedes SLR

Tehnică inovatoare

Mercedes-Benz SLR McLaren, după denumirea sa completă, se numără printre vehiculele de top construite de celebrul brand german. Super maşina a fost dezvoltată împreună cu constructorul britanic McLaren Automotive şi a fost prezentată în premieră în anul 1999 la North American International Auto Show. La baza conceptului au stat modelul Mercedes-Benz 300 SLR, un coupé de curse lansat de germani în anul 1955, și designul mașinilor de Formula 1, unde McLaren se impune ca unul dintre leaderii la nivel mondial. Automobilul era disponibil ca un grand tourer, în variantele coupé și roadster cu două uși, rivalizând astfel cu concepte similare dezvoltate de concurenţă prin modelele Aston Martin DBS V12 și Ferrari 599 GTB Fiorano. Pentru propulsarea modelelor SLR, cei doi parteneri au mizat pe motorul M155 V8 supraalimentat, de 5,4 litri, și pe conectarea lui la cutia de viteză 5G-TRONIC, automată, în cinci trepte. Motorul genera o putere maximă de 460 kW la 6500 rpm, ceea ce le-a permis specialiştilor de la revistele auto „Car and Driver” și „Motor Trend” să accelereze de la 0 la 100 km/oră în 3,4 secunde, respectiv 3,3 secunde. Pentru frânare, s-a ales Sistemul de Control Sensotronic, de tip electro-hidraulic, dezvoltat de Daimler și Bosch.

Variantele modelului

De-a lungul celor şapte ani de producţie (2003–2010), au fost lansate pe piaţă mai multe variante ale modelului: 722 Edition - care atinge o viteză maximă de 337 km/oră; Roadster 722 S - produsă în 150 exemplare; 722 GT - versiunea tunată pentru curse; Stirling Moss - care atinge o viteză maximă de 350 Km/oră şi nu are parbriz; McLaren Edition - lansată în 2011 și produsă în doar 25 de exemplare. Pentru cei care iubesc maşinile puternice și vor să simtă adrenalină în timp ce se află la volan, un Mercedes-Benz SLR rulat este alegerea numărul 1, mai ales că viteza și confortul vin împreună cu un preţ accesibil.