Opel Astra autovehicule second-hand cumpărați pe AutoScout24

Găsiți-vă autovehiculul de vis

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

Prin lansarea Astra, Opel și-a reînnoit în 1991 prezența pe segmentul de mașini compacte

Orientarea strategică a brandului, precum și adaptarea programului auto la realitatea schimbărior de pe piață, acestea erau prioritățile companiei la acel moment. La începutul anilor 1980, grupul General Motors (GM) împreună cu filiala lor din Rüsselsheimer, Opel, puneau bazele unui nou concept pentru un viitor brand nemțesc. Astfel, s-a ajuns la concluzia cum că Opel ar trebui să se retragă din clasa automobilor de lux și să se orienteze către clasa compactă auto prin revigorarea modelelor sale și adaptarea acestora la un „look” mai modern. Compania auto din Rüsselsheim a avut totuși o ezitare pentru aplicarea acestei schimbări de marketing cu privire la cea mai populară serie auto a lor. Abia la începutul anilor 1990 își lua rămas bun Opel de la Kadett-ul clasic, care timp de zeci de ani a reprezentat automobilul principal din clasa auto compactă a companiei. Ca succesor, Opel a scos pe piață Astra, care a fost indrodusă în anul 1991, prezentându-se sub diferite forme de caroserii.

Opel promovează design-ul său de Astra hatchback cu trei și cinci uși

Cum era de așteptat, introducerea Astra F de către Opel s-a concentrat pe comercializarea celor doua variante de hatchbacks: cu trei, respectiv cinci uși. Varianta cu trei uși a reprezentat baza pentru modelele sportive de prestigiu sub numele de OPC definite Astra G și H. Ca mașini de ocazie, foarte puține OPC-uri au făcut parte din gama de vehicule compacte, deoarece acestea au fost produse într-un număr relativ mic. Cu precădere, rare au fost edițiile speciale de Astra OPC care au fost produse de către Opel ca model de omologare pentru versiunile de curse. Odată cu lansarea modelului Astra în 2009, Opel a oferit varianta cu trei uși a seriei, sub numele GTC, în scopul de a pune în contrast caracterul sport al mașinii față de varianta Astra cu cinci uși. O particularitate la Astra K cu anul de fabricație din 2015 este un motor diesel de 1,6 litri Bi-turbo

Opel-urile break și sedanurile din seria Astra

Spre deosebire de multe alte mărci, Opel a stat concentrată mult timp pe clasa compactă auto, oferind diferite tipuri de caroserii. În timp ce pe la alți producători auto, în special mărci din Austria sau Germania, se găseau din ce în ce mai mai rar sedanuri, noile mașini Astra erau încă oferite, chiar și în cele mai recente generații, J sau K, cu patru uși. Același lucru se putea observa și la break-uri – pornind de la premiera Astra din 1990, acestea au fost comercializate sub denumirea de Caravan, iar mai recent cunoscute ca Sports Tourer, aceasta făcând parte din programul de promovare a categoriei auto compact de către Opel. Pentru o scurtă perioadă de timp, compania din Rüsselsheimer a promovat și variante de caroserie sport pentru clasa auto compactă.

Opel completează seria Astra cu decapotabile și Coupés

Opel a colaborat încă de la prezentarea primei versiuni deschise a mașinii Kadett cu designerul de caroserii Berone, această colaborare dând naștere la un nou urmaș Astra, care a fost produsă în Italia sub formă de Coupé și un clasic decapotabil cu acoperiș textil. În generația Astra H, Opel a preluat producția de decapotabile, iar cu modelul Astra TwinTip a prezentat în 2006 pentru prima oară o mașină decapotabilă cu acoperiș de oțel, rămânând totuși în programul Astra doar până în 2010.