Opel Kadett autovehicule second-hand cumpărați pe AutoScout24

Găsiți-vă autovehiculul de vis

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

Seria Opel Kadett

Tradiţie, inovaţie şi fiabilitate sunt cei trei termeni care definesc brandul Opel. Piatra de temelie a fost pusă încă din secolul al XIX-lea, când Adam Opel fabrica maşini de cusut şi biciclete în oraşul german Rüsselsheim. Fiii săi au dus tradiţia mai departe şi au diversificat activitatea companiei prin construcţia de autovehicule. În anul 1899 a fost lansat primul automobil Opel Patentmotorwagen „System Lutzmann“, cu motor de 1.5 litri, 3.5 CP, care atingea viteza maximă de 20 km/oră. Dar cum modelul nu corespundea standardelor vremii, Opel şi Automobiles Darracq S.A. au colaborat pentru producerea unui alt autmobil: Opel Darracq, cu motor cu doi cilindri. În deceniile următoare, inovaţiile marca Opel s-au ţinut lanţ: în 1909, compania construia primul ei motor cu patru cilindri, în 1909 se introducea Maşina doctorului, în 1919 se inaugura prima pistă de curse şi testări din ţară; în 1935, Opel era primul producător german care fabrica peste 100.000 vehicule pe an. Cel de-al Doilea Război Mondial a întrerupt şirul reuşitelor Opel, dar fabrica din Rüsselsheim a fost reconstruită şi compania s-a redresat. Atenţia constantă dedicată dezvoltării tehnologice a rodit în inovaţii şi în recunoaştere internaţională. Astfel, în 1951 Opel a dezvoltat metode de testare a automobilelor; a introdus centurile de siguranţă ca echipament standard pe toate modelele în 1971; a brevetat convertoarele catalitice în 1989, iar în anul 2006 a montat primul parbriz panoramic la o mașină de serie, Astra GTC. Cinci premii Maşina Anului în Europa şi fidelitatea conducătorilor auto au recompensat şi recompensează încă activitatea companiei germane.

Kadett, o primă generaţie istorică

Încă din 1936 a fost prezentat primul automobil Opel Kadett. A fost promovat ca o maşină mică, nepretenţioasă, un sedan cu două uşi, la un preţ accesibil publicului larg. Era propulsat de motor de 1074 cm cubi şi avea cutie de viteză manuală în trei trepte. În 1938, după un facelift, seria era disponibilă în două versiuni de echipare: KJ38- baza şi K38 Spezial, de format cabrio-limuzină, al cărei design exterior era marcat de o linie cromată sub geamuri şi un spaţiu interior confortabil, mai ales că era disponibilă şi în versiunea de caroserie cu patru uşi. Cel de-al Doilea Război Mondial a sistat producţia vehiculului, în anul 1940.

Alte cinci generaţii

Seria Opel Kadett a fost reluată abia în 1962, noua generaţie fiind prezentată în patru versiuni de caroserie: sedan cu două uşi, break cu trei uşi şi coupé, toate fiind propulsate de motor de 993 cm cubi OHV I4. Următoarea generaţie a păstrat specificul Kadett de maşină mică de familie, dar dispunea de un spaţiu interior mărit. Kadett C a fost generaţia de mare succes a seriei, 52% din cele peste 1,7 milioane de exemplare construite fiind exportate în alte ţări occidentale. Pentru cea de-a patra şi cea de-a cincea generaţie s-a folosit platforma T de la General Motors, regăsită şi pe Opel Astra, Opel Zafira, Daewoo Cielo, Chevrolet Zafira. Ultima generaţie, Kadett E, produsă între 1984-1991, a fost concepută pe multiple variante de caroserie: hatchback cu 3 şi cu 5 uşi, sedan cu patru uşi, break cu trei şi cu cinci uşi, decapotabilă cu două uşi. Kadett a devenit, astfel, un important concurent pentru Volkswagen Golf şi Ford Escort; mai mult, modelul GSi 16V era recunoscut drept cea mai puternică maşină din clasa sa, graţie motorului de 156 CP, iar Opel Kadett E a fost desemnată Maşina Anului 1985 în Europa. Toate aceste caracteristici, fiabilitatea maşinilor Opel şi preţul accesibil recomandă un Kadett ca una dintre cele mai bune maşini rulate, fapt recunoscut prin includerea în topuri de profil realizate de prestigiosul ziar The Independent.


Mehr anzeigen