Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
opel-speedster-back

Opel Speedster

Opel Speedster Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Opel Speedster, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

În calitate de companie mamă a constructorului Opel, gigantul General Motors (GM) era conștient că un design puternic și interesant de mașini sport va avea un impact major asupra imaginii de marcă și și-a propus, astfel, să strălucească în ceea ce privește un astfel de program. Pe piața internă, GM a contribuit prin două serii de mașini sport cu nume proeminent, anume Camaro și Corvette. Filiala germană, cu toate acestea, a rămas închisă ca urmare a preludiului din anii 1960 cu modelul Opel GT. Cu toate acestea, la scurt timp după începutul noului mileniu, americanii și-au schimbat strategia: Se aștepta ca Opel să își proiecteze propria sa mașină, reintrând astfel în această clasă de mașini după o absență de mai mult de 30 de ani. Nu i-a fost însă încredințată lucrarea departamentului de dezvoltare din Rüsselsheim, expertiza în acest proiect fiind adusă de un alt partener disponibil de la GM, anume producătorul britanic de mașini de sport, Lotus. Rezultatul colaborării a fost dezvăluit publicului în 2001, când a fost expus modelul Speedster, care până în 2005 urma să fie vândut sub insigna lui Opel, deși era produs în fabricile de la Lotus.

Speedster Targa de la Lotus era ideea lui Opel de program de mașină sport

De-ndată ce primele modele ale seriei au putut fi văzute pe străzi, elementele din fața și spatele mașinii arătau ce și cele de la Opel, deși orice asemănări cu modelele din Rüsselsheim erau întâmplătoare. Motivul: Producătorii modelului Targa au realizat detalii tipice de Lotus Elise care a fost scos pe piață la scurt timp de la dezvăluirea speedster-ului. Această înlănțuire a faptelor nu a fost totuși nicidecum întâmplătoare pentru că GM a oferit britanicilor fonduri pentru a dezvolta în paralel cea de-a doua generație de Elise, un model soră a Opel cu scopul de a dezvolta marca britanică Vauxhall de brand GM.

Speedster cade datorită asemănării cu Elise din programul lui Opel

Arcul frontal stufos împreună cu aripile înalte și arcuite din capota coborâtă, gurile de aerisire din spate și multe alte elemente făceau ca Speedster să fie identică cu Elise. Din cauza aceasta s-a străduit Lotus să delimiteze cele două Targa din punct de vedere vizual. În felul acesta au devenit mașinile sport de la Opel diferite prin noile faruri de formă triunghiulară, cu lumini mici, rotunde și printr-un spoiler compact funcțional. Designerii au adăugat părții din spate eleron, având, de asemenea, în forma finală porțiuni triunghiulare. Modelului Speedstar i s-au adăugat și modificările tipice Lotus de reducere a greutății caroseriei.

Ca mașină la mâna a doua, Opel Speedster se găsește cu două forme de motorizare

Prin intermediul fibrei de sticlă din plastic armat pe care Lotus le folosea în mod tradițional la roadsterele sale s-a observat un comportament mai bun la pornire, precum și o greutate mai redusă. Ambele modele beneficiau de această construcție ușoară, având o greutate de aproximativ 870 kg, motorul folosit fiind cel de la GM de 2,2 litri care furniza 108 kW (147 CP). Ca mașină la mâna a doua, Opel Targa poate fi găsită câteodată ca fiind dotată cu un motor turbo ce-i oferă 147 kW (200 CP) la modelele produse între 2003 și 2005.