Opel Tigra autovehicule second-hand cumpărați pe AutoScout24

Găsiți-vă autovehiculul de vis

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

Opel Tigra

Un brand german al cărui nume este sinonim cu calitatea, fiabilitatea şi rezistenţa. Acesta este Opel, constructorul de vehicule cu o tradiţie de peste un secol pe piaţa de profil. Povestea Adam Opel AG a început la mijlocul secolului al XIX-lea, când Adam Opel a deschis o fabrică de maşini de cusut în Rüsselsheim, Germania, iar mai apoi a introdus bicicletele pe linia de producţie. Fiii săi au intrat în parteneriat cu Friedrich Lutzmann şi au construit prima maşină în anul 1899. A fost denumită Opel Patentmotorwagen „System Lutzmann“, avea motor de 1.5 litri, 3.5 cp şi atingea viteza maximă de 20 km/oră. Până în anul 1902 au fost construite 65 de exemplare, producţia fiind apoi oprită din cauza designului învechit. În 1901, Opel a încheiat un nou parteneriat cu producătorul francez Automobiles Darracq S.A. pentru a produce maşini cu caroserie Opel pe şasiu Darracq şi motor cu doi cilindri. Primul model a fost lansat în 1902, la Hamburg Motor Show, iar în anul următor compania a marcat o nouă premieră: a construit primul ei motor cu patru cilindri. În anul 1909, Opel a introdus un automobil din clasa compact, cu două locuri; preţul accesibil şi rezistenţa lui pe orice drum au transformat vehiculul într-un produs vandabil mai ales către medici. În anul 1914, Opel era deja lider de piaţă în Germania, iar cinci ani mai târziu a inaugurat prima pistă de curse şi testări din ţară. General Motors a preluat integral Opel în anul 1931, iar producţia automobilelor demult recunoscute pe piaţă a continuat să crească; patru ani mai târziu, Opel se remarca drept primul producător german care reuşea să fabrice peste 100.000 vehicule pe an. Modele precum Opel "P4", cu motor de 1.1 litri, patru cilindri şi preţ accesibil, Olympia, cu design aerodinamic şi greutate mică, Kapitän, cu motor de 2.5 litri, cu şase cilindri, caroserie din oţel, amortizoare hidraulice şi vitezometru central – au asigurat succesul companiei înainte de cel de-Al Doilea Război Mondial. După conflagraţie, fabrica din Rüsselsheim, grav afectată, a fost reconstruită cu ajutorul muncitorilor, Opel dovedind atunci, ca şi în deceniile următoare, o imensă capacitate de a rezista, cu toată concurenţa arătată de competitori puternici precum BMW şi Volkswagen. În anii 1970, Opel a fuzionat cu Vauxhall, brand activ pe piaţa britanică, subsidiar al General Motors, iar în 1984, la Geneva, a lansat prima maşină turbo, Opel Rekord 2.3 TD. Astfel, Opel se afirmă astăzi ca un jucător important în sectorul construcţiilor de maşini, ale cărui competenţe în domeniu au fost dovedite prin câştigarea de cinci ori a premiului Maşina Anului în Europa.


Tigra A

Primul Tigra a avut la bază automobilul concept coupe prezentat la Frankfurt Motor Show, în 1993. Tigra a fost construit pe platforma utilizată pentru a doua generaţie Opel Corsa, păstrând în mare parte motorul acesteia şi tabloul de bord. De asemenea, încă de la început, constructorii au oferit şi o variantă de 2+2 locuri, cu un spaţiu limitat pentru bancheta din spate. Două motorizări pe benzină, de 1.4 litri şi 1.6 litri, cu cutie automată cu patru viteză şi cutie manuală în 5 trepte au fost disponibile pentru amatorii de automobile de mici dimensiuni; pentru a creşte gradul de atractivitate în rândul şoferilor sportivi, Opel a colaborat cu Lotus Cars pentru optimizarea suspensiilor. În anul 2000, Opel a încetat fabricarea acestui vehicul.


Tigra TwinTop B

După o absenţă de patru ani, Opel Tigra a revenit cu un nou nume - Tigra TwinTop, un nou design şi multiple îmbunătăţiri. Coupe-ul avea hardtop retractabil, fiind astfel un concurent direct pentru Peugeot 206 CC, oferea două locuri şi o gamă mai largă de motorizări: 1.3 litri diesel, cu 90 cp, 1.4 litri şi 1.8 litri, pe benzină. Pentru a oferi un produs cât mai vandabil pe o piaţă largă, Opel a introdus, în anul 2005, o versiune economică, cu motor de 1.3 litri diesel, ce utiliza motoarele JTD de la Fiat. În doar 18 secunde, acest coupe se transformă într-un cabrio de excepţie, în care plăcerea condusului poate fi degustată la maxim, fără a simţi că vă aflaţi într-o maşină rulată sau în cel mai nou model coupe.


Mehr anzeigen