Opel Vectra autovehicule second-hand cumpărați pe AutoScout24

Găsiți-vă autovehiculul de vis

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

Apariția Opel

Ceea ce mulți nu știu este că firma Opel nu a fost dintotdeauna ceea ce este astăzi, ci a suferit numeroase transformări de-a lungul anilor. Totul a început în 1862, când Adam Opel intră în afaceri cu mașini de cusut în Russelsheim, orașul în care s-a născut. Ascensiunea lui nu a fost una explozivă, ci mai bine zis una înceată și sigură. An după an a continuat să se extindă, ajutat de soția sa, Sophie Scheller. Alături de aceasta, a stabilizat și a dat credibilitate numelui Opel, prin introducerea puterii aburului în domeniul mașinilor de cusut, aspect revoluționar în anul 1869. Din 1872 însă, firma Opel are parte de o ascensiune alertă datorită creării unui nou segment în firmă, cel al bicicletelor, devenind, în mai puțin de 30 de ani, unul dintre cei mai mari producători de biciclete de pe piață. Acest aspect a fost încurajat și de numeroasele victorii în competiții ale fiilor lui Adam Opel, promovând astfel noile produse ale familiei. Cu toate acestea, schimbările majore au avut loc după moartea lui Adam Opel, la vârsta de 58 de ani, în 1896, când soția sa, Sophie, alături de fii, a continuat afacerea familiei. În 1899 apare primul automobil marca Opel, cunoscut sub numele de Opel Patent Motor Car, System Lutzmann, fiind un deschizător de drumuri în industria constructoare de mașini, cu debutul internațional în 1900. În 1907 Opel câștigă premiul Kaiser’s Prize pentru cel mai bun automobil german. Anii următori au fost plini de transformări pentru Opel, însă unele momente au fost marcante pentru firmă, precum anul 1919, când Opel inaugurează în Russelsheim primul circuit de curse și teste din Germania, și anul 1924, acest an fiind încununat de un model legendar pentru firma Opel: Laubfrosch (broasca copac), nume datorat culorii automobilului (verde) și formelor proeminente ale farurilor.

Modelul Vectra

În anul 1988, cei de la Opel lansează o nouă gamă de automobile: Opel Vectra, o mașină de familie cu scopul de a înlocui modele mai vechi precum Opel Ascona, Vauxhall Cavalier sau Holden Epic, fiind și în prezent una dintre cele mai cumpărate mașini la mâna a doua. Noua mașină, fiind un model din clasa medie era disponibilă în 2 modele de caroserie, a avut parte de mai multe implementări de motoare: de la 1.4 75 CP la 2.0 135 CP, dar din cauza reglementărilor privind emisiile, s-a folosit un motor 1.6. În 1993, a apărut o ediție limitată cu 204 CP (150 kw). Motorul de 1,4 litri nu a fost disponibil în toate piețele. Suspensia-față a fost pe deplin independentă, cu bare MacPherson, presate, din oțel, sub brațele de control, precum și o bară de stabilizare. Suspensia-față, împreună cu cele mai importante componente (motor și mecanica de transmisie) sunt montate pe un subcadru. La modelele cu tracțiune față, suspensia spate este semi-independentă, constând într-un ax cu bară de torsiune prins pe osie de brațele posterioare, cu arcuri elicoidale dublu conice și cu acțiune directă, anumite modele având, de asemenea, o bară de stabilizare.

Evoluția

Un motor V6 2.5 apărut spre etapele ulterioare ale vieții Vectra, dezvoltă 170 CP (125 kw), fiind cu adevărat o “mașină puternică “. Au existat două variante de motoare diesel; unul a fost un Isuzu 1.7, (1686 cc), acesta atingând 82 CP (60 kw) și un Opel proiectat 1.7 turboDiesel (1699 cc) oferind până la 68 CP (50 kw 67 CP). În 1992, Opel Vectra a primit niște îmbunătățiri, având acum o nouă grilă pe față, o bandă de plastic negru la stopurile din spate și modificări în structura mașinii privind siguranța în caz de accident. În 1993 au fost introduse și airbag-urile, astfel au dat naștere la o versiune coupe, Opel Calibra, folosind aceeași platformă cu a celei de la Opel Vectra, model înlocuit în producția curentă de Opel Insignia și totuși căutat printre mașinile la mâna a doua.