Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
renault-fuego-l-01.jpg

Renault Fuego

Renault Fuego Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Renault Fuego, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Fuego, denumit după cuvântul spaniol pentru foc, este un coupé al producătorului auto francez Renault produs în perioada 1979-1986 în Europa și în perioada 1982-1992 în America de Sud. Modelul se bazează pe Renault 18. În Europa, până în 1985, producția modelului are loc la Boulogne-Billancourt, iar în ultimul an, modelul este produs în Maubeuge. În Argentina, modelul va fi produs până în 1995. În 1980, Renault obține pentru Fuego premiul „Das Goldene Lenkrad“ (în traducere: „Volanul de Aur“).

Renault Fuego – pe piață din 1980

Prezentarea modelului are loc în februarie 1980 la Salonul Auto de la Geneva. Fuego înlocuiește modelele Renault 17 și Renault 15, introduse în 1971. Variantele de bază TL și GTL sunt echipate cu motoare de 1.397 cm³ ce produc 64 CP. În Germania, primele modele Fuego nu se găsesc de cumpărat. Oferta începe aici cu versiunile TS, respectiv GTS, care dispun de un motor de 1.647 cm³ și 97 CP.

Renault Fuego – aerodinamică inovatoare, sportivitate ambiționată

Fuego, conceput de designerul francez Michel Jardin cu o aerodinamică de ultimă oră, este un model sportiv autentic. Forma curbă, aerodinamică a caroseriei iese în evidență. Modelul este marcat de linia taliei și de hayonul panoramic din sticlă. Aceste caracteristici conferă modelului unele accente sportive. Forma aerodinamică a sport-coupé-ului este subliniată de dungile de jur-împrejurul caroseriei. Interiorul Renault Fuego reflectă spiritul anilor '80 al secolului precedent. Cockpit-ul este dominat de instrumentele simple și nepretențioase. Datorită banchetei rabatabile și a hayonului mare, Fuego poate fi transformat cu ușurință dintr-o mașină sport într-o mașină practică. Astfel, Fuego infirmă opiniile populare conform cărora coupé-urile nu sunt potrivite vieții de zi cu zi. Renault Fuego

Mai multe variante îmbunătățite

Modelele de top TX și GTX au fost prezentate în 1980. Ambele variante dispun de un motor din aliaj care are o cilindree de 1955 cm³ și produce 110 CP. Printre caracteristicile mai speciale se află transmisia manuală în cinci trepte, servo-direcția, geamurile electrice, închiderea centralizată și farurile cu spălător. Din luna august a anului 1982, coupé-ul este oferit pentru prima dată cu un motor turbodiesel de 2,1 litri și 86 CP – care, din nou, nu poate fi achiziționat în Germania. Din 1983, Fuego Turbo vine cu un motor de 1.565 cm³ și 132 CP, devenind noul model de top. Printre dotările standard se numără frânele pe disc, oglinzile electrice și computerul de bord.

Modificările Renault Fuego

În 1984, Fuego primește, odată cu R18, o nouă grilă frontală și un nou cockpit. Versiunea Fuego GTX, destinată pieței americane, dotată cu un motor de 2,2 litri cu injecție directă și 102 CP, primește un convertor catalitic. Un an mai târziu apare versiunea GTX cu catalizator și în Europa. În Germania, în timpul perioadei de producție, au fost vândute 24.022 de exemplare. După aceasta, vânzarea modelului Fuego este încetată. În Franța, după 265.257 de exemplare produse, producția Fuego încetează în 1986. După Fuego, Renault nu mai oferă pentru o bună bucată de timp niciun coupé. Abia în 2007, odată cu introducerea celei de-a treia generații Renault Laguna, producătorul auto francez comercializează din nou un coupé sportiv în clasa medie.