Renault Talisman autovehicule second-hand cumpărați pe AutoScout24

Găsiți-vă autovehiculul de vis

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

În 2016, Renault se reorientează cu Talisman în clasa mijlocie

Majoritatea jurnaliştilor au o părere foarte bună despre produsele producătorilor auto premium din Germania, care domină chiar şi multe pieţe externe pe segmentele de clasă medie şi superiorară. Iar producătorii germani se bucură cel mai mult, atunci când concurenţa din ţările vecine (Italia şi Franţa) se limitează la rolul de furnizor pentru clasa mică şi compactă. Producători ca Renault erau de fapt mai bine clasaţi pe aceste segmente. Dar asta nu înseamnă că Renault a vrut să se abţină din a evolua în prestigioasa clasă medie. Mai ales că se deschid noi piețe precum în Asia sau Europa de Est, iar cooperarea cu Nissan și Samsung Motors aduce francezilor de la Renault oportunități noi de vânzare în clasa medie – faţă de a se limita la piețele europene tradiționale. Testerii germani şi concurenţa doresc în continuare să compare sedanele mari şi combi-urile de la Renault cu canapelele mobile. Constructorul francez a avut de mult timp în vedere o nouă clasă medie, atrăgând atenția publicului direct asupra modelelor modernizate din punct de vedere tehnic și vizual. Iar acestea ar trebui să fie percepute din ce în ce mai mult ca emblema brand-ului atât în Europa, cât şi în pieţele în curs de dezvoltare. Cum se poate reuşi aceasta ar trebui să ne demonstreze modelul Talisman, disponibil în două variante de caroserii din 2016 la reprezentanţele de pe piaţa europeană.

Renault Talisman vedere din lateral

În 2012, Renault foloseşte prima dată numele Talisman pe piaţa chinezească

Odată cu Talisman şi predecesorii săi, a devenit clar cum îşi închipuie Renault propria clasă mijlocie. Produse încă de la începutul anilor 1990, sedanul şi varianta combi Renault Laguna denumită Grandtour, au fost până în 2007 creaţii pur franţuzeşti. În paralel, după achiziţia producătorului sudcoreean Samsung Motors din 2000, Renault începe cu ajutorul partenerului său, Nissan, să îşi facă simţită prezenţa pe pieţele din Asia. În plus, s-au deschis în afara Franței noi fabrici pentru construirea berlinelor de clasa medie. Spre exemplu, avem modelele Fluence, produs din 2009 în Turcia, şi Latitude, produs din 2010 în Coreea de Sud, care au intrat în segmentul superior al clasei mijlocii şi care ar trebui să consolideze, în special, poziția Renault ca furnizor de sedanuri de înaltă calitate în Asia. Emblema brand-ului este înlocuită de seria SM7, produsă de Renault-Samsung, disponibilă pentru prima dată în 2012 în reprezentanţele din China sub numele Talisman.

Cu semnătura luminilor LED, Renault evaluează modelul Talisman optic

Chiar dacă modelul Talisman din 2016 se bazează pe platforma dezvoltată în continuare de Renault-Nissan, el a fost proiectat şi construit în fabrica Renault din Douai, Franţa. Astfel, este de nerecunoscut legătura dintre el şi modelul Talisman bazat pe SM7 de pe piaţa chinezească. Caracteristici comune ale sedanului european cu cel asiatic sunt grila frontală bolţită şi deschiderea tradiţională a ușilor. Totuşi, franezii au avut grijă să evidenţieze optic modelul european prin stilul tipic unui coupé, cu linia acoperişului în cădere, detalii cromate şi arcul aripii extins. Talismanele franţuzeşti au mai primit o trăsătură aparte aspectuoasă cu luminile de zi LED în formă de „C”, precum şi stopurile în formă de şine, care se extind pe aproape întreaga lăţime a portgbagajului.

bord Renault Talisman

Talisman părăseşte liniile de asamblare Renault în variantă sedan şi combi

Mai există o diferenţă importantă, Renault adaptând Talisman la nevoile de pe piaţa europeană. În timp ce pe piaţa asiatică Talisman este disponibil doar ca sedan în 4 uşi, în 2016 producătorul francez a introdus pentru Europa o versiune combi cu 5 uşi. Tipic Renault, versiunile combi sunt disponibile în reprezentanţe sub numele Grandtour, care prin forma sa se apropie de optica sportivă a notchback-urilor. Particularităţile Talisman în diferitele versiuni: modelul în 5 uşi are un portbagaj cu un volum de sub 600 litri, fiind mai mic decât cel de 608l al variantei sedan-coupé. Pentru asta, combi-ul străluceşte prin stopurile LED aspectuoase şi roţile mari de 18 inchi, care reproduc exact aspectul dinamic pe care clienţii îl caută într-un combi.

Renault Talisman este disponibil cu pachetul complet de sisteme de asistenţă

Sedanul în stilul elegant al unui coupé sportiv şi modelul în 5 uşi cu atribute de lifestyle, reprezintă schimbarea imaginii cu care Renault speră să repoziţioneze Talisman în segmentul mijlociu de pe piaţa europeană. Corespunzător acestor strategii premium, producătorul francez a conceput echiparea de pe Talisman. Astfel, ambele versiuni primesc un Head-Up-Display, care proiectează informaţii direct pe parbriz, precum şi un Touchscreen mare, cu ajutorul căruia se pot alege setările sistemelor de bord. La acestea două se adaugă o serie întreagă de sisteme de asistenţă, precum sistemul de păstrare a benzii, sistem de recunoaștere automată a indicatoarelor din trafic, sistem de asistenţă la parcare, asistent de frânare de urgenţă şi cameră video în spate. Talisman poate fi echipat opţional şi cu temponat cu control automat al distanţei faţă de maşina din faţă şi asistent pentru faza lungă. Astfel, Talisman este disponibil cu pachetul complet de sisteme de asistenţă. Care din ele sunt integrate la bord depinde de varianta de echipare aleasă.

Renault Talisman vedere din spate

La începutul anului 2016, Renault oferă Talisman în 5 linii de echipare

În vreme ce sunt plănuite ediţii speciale a modelului, în momentul de faţă, Talisman este disponibil în multe ţări, de la începutul anului 2016, în cinci linii de echipare diferite. Varianta de bază se numeşte Renault Life şi Zen. Taliman Business este echipat cu tehnologie specială pentru link-ul la sistemul multimedia. Talisman Intens se arată contrastant adaptat la scaunele maşinii şi cu mai multe facilităţi. Versiunea Initiale este versiunea Talisman echipată complet. Aici sunt incluse scaunele cu funcţie de masaj, huse din piele şi cusături vizibile pe bord.

Talisman vine echipat cu motoare pe benzină şi pe motorină

Pe piaţa second-hand, prima generaţie Talisman este disponibilă într-o gamă flexibilă de motoare pe benzină. Motivul: la introducerea pe piaţă existau doar două motoare pe benzină cu o capacitate de 1,6 litri, ce produceau 110 kW (150 CP), respectiv 147 kW (200 CP). Cu toate acestea, Renault pune la dispoziţie modelului din propria sa clasă mijlocie trei motoare diesel în 4 cilindri de 1,5 şi 1,6 litri. Motoarele pe motorină produc între 81 kW (110 CP) şi 118 kW (160 CP), în varianta de vârf. Cu toate acestea, Renault pedepseşte cu modelul Talisman toate acelea minciuni care spuneau că francezii s-au retras din clasa mijlocie.