Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
skoda-superb-l-01.jpg

Skoda Superb

Skoda Superb Prezentare

4,8 (ratings)

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Skoda Superb, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Nou din:
Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Compania cehă Škoda este unul dintre cei mai vechi producători de automobile, alături de alte nume precum Peugeot, Opel sau Tatra. Istoria brand-ului începe în anul 1859, când a fost înființată fabrica de armament Škodovy Závody. Însă originile a ceea ce avea să devină Škoda Auto se trag din anii 1890, când un vânzător de cărți pe nume Václav Klement stabilește un parteneriat cu Václav Laurin și împreună deschid un mic atelier de reparații pentru biciclete în orașul Mladá Boleslav. În 1899, cei doi lansează prima lor motocicletă, iar un an mai târziu încep producția, exportând 150 de exemplare în Marea Britanie. În 1905, Laurin & Klement produc primul lor automobil. După Primul Război Mondial, compania începe producția de camioane, însă în jurul anului 1924, aflându-se într-o situație destul de dificilă din punct de vedere financiar, caută un partener cu care să se asocieze. Între timp, Škodovy Závody devenise una dintre cele mai mari companii industriale din Europa. Dorind să-și extindă afacerea dincolo de producția de armament, Škoda achiziționează compania Laurin & Klement, iar automobilele lansate de-acum înainte vor purta numele Škoda. După cel de-Al Doilea Război Mondial, Škoda este preluată de către partidul comunist și separată de compania mamă. În ciuda faptului că a fost izolată de progresele tehnologice din afara țărilor sovietice, compania și-a câștigat o reputație onorabillă, producând modele precum 440 Spartak, 445 Octavia sau Felicia. După căderea comunismului din anii ’90, majoritatea fabricilor din Cehoslovacia încep să fie privatizate, astfel încât Škoda este achiziționată de către Grupul Volkswagen. După acest eveniment, Skoda începe să producă mașini din ce în ce mai performante, câștigându-și un loc respectabil pe piața auto mondială. Unul dintre cele mai vândute modele din istoria recentă a companiei este Škoda Superb. Skoda Superb sedan Interior Skoda Superb sedan

Prima Generație

Skoda Superb combi Prima generație Škoda Superb era construită pe platforma B5 PL45+ a celor de la Volkswagen, ce a fost folosită și de modelul Volkswagen Passat B5 LWB. Modelul de bază era echipat fie un motor în linie I4 de 1.9 litri TDI turbodiesel cu 99 de cai putere, fie cu un motor pe benzină de 2.0 litri cu 114 cai putere. Modelele apărute ceva mai târziu, numite Comfort și Elegance, dispuneau de o motorizare ceva mai puternică. Acestea erau disponibile în variantele de motor cu 20 de valve Turbo de 1.8 litri pe benzină cu 160 cp, un V6 de 2.8 litri cu 190 cp sau un V6 TDI de 2.5 litri cu 161 cp. Cutia de viteze era fie manuală cu cinci sau șase Skoda Superb combi vedere din lateral viteze, fie automată, folosind tehnologia tiptronic. În anul 2006, Škoda Superb a primit o serie de îmbunătățiri estetice precum un nou grilaj al radiatorului, faruri mai performante și un nou design al interiorului. Compania plănuia să lanseze și o variantă estate de Škoda Superb , însă Grupul Volkswagen nu a fost de acord, din cauză că ar fi influențat vânzările propriilor mașini Passat sau Audi A6.

Generațiile ulterioare

Cea de-a doua generație Škoda Superb a fost prezentată publicului larg în cadrul Salonului Auto de la Geneva în anul 2008. De data aceasta, noile modele au fost construite cu ajutorul platformei Volkswagen A6 PQ46 și veneau echipate cu motoare transversale. Variantele pe benzină includeau o serie de motoare produse de Volkswagen, iar modelul de top era echipat cu un VR6 FSI de 3.6 litri cu 256 de cai putere, beneficiind de tracțiune 4x4 și o cutie de viteze în șase trepte DSG. Acest model atingea o viteză maximă de 250 km/h și putea accelera de la 0 la 100 km/h în doar 6.5 secunde. Cea de-a treia generație Škoda Superb a fost lansată în luna februarie a anului 2015 la Salonul Auto de la Geneva. Cu un design modern și beneficiind de tehnologii de top, noile modele au primit recenzii foarte bune de la diferite publicații internaționale. Mai mult decât atât, noile Škoda Superb au reușit să depășească mașini precum Mercedes-Benz Clas E sau Volkswagen Passat 2.0 TDI în testele AutoBild. Având în vedere performanțele remarcabile obținute în ultimii ani, seria Škoda Superb rămâne una dintre cele mai de succes create de producătorul ceh, fanii putându-se bucura de o gamă variată de modele interesante.