Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
ssangyong-l.jpg

SsangYong

Specialistul sudcoreean în materie de vehicule de teren şi Sport Utility Vehicles (SUV)-uri, SsangYong, a anunţat la începutul anilor 1990 o cooperare cu producătorul german premium Daimler. La scurt timp după, nemţii deţineau o parte minoritară din SsangYong, iar sud-coreenii s-au văzut bine poziţionaţi, capabili acum să agite piaţa SUV-urilor din Europa cu vehicule de teren ieftine, care au la bord prestigioasa tehnologie Mercedes. În acelaşi timp, ei au vrut să profite de şansa oferită şi să opereze pe piaţa asiatică, aflată atunci în creştere, cu replici de autoutilitare Mercedes-Benz, precum şi cu maşini bazate pe vechiul E-Klasse-seria W124 – cunoscute ca SsangYong Chairman. Criza asiatică din anii 1990 aduce planurilor ambiţioase un sfârşit prematur. Producţia de autoturisme continuă, însă SsangYong duce lipsă de bani pentru a-şi continua proiectele. Pe lângă asta, SUV-urile SsangYong se vând foarte lent în Europa. Nici aluziile şi reclama că sub capotă se află motoare Mercedes nu au ajutat deloc. În 1997, SsangYong se lasă cumpărată de către producătorul sudcoreean Daewoo, care nu mai avusese în program până atunci nici un SUV. În 2004, producătorul auto chinez SAIC se urcă la bordul SsangYong şi încearcă, cu capital proaspăt şi noi generaţii de modele, să restabilească specialistul în SUV-uri pe piaţa mondială, ca furnizor de SUV-uri ieftine, dotate cu tehnologie Mercedes.

Primele vehicule de teren Ssang Yong destinate pieţelor europene

La mijlocul anilor 1990, SsangYong prezintă primul SUV destinat Europei. Musso, offroader dotat cu tracţiune integrală standard, aduce pentru prima dată pe stradă motoarele sud-coreene, pe benzină şi pe motorină, provenite din cooperarea cu Mercedes-Benz. SsangYong Korando, cu tracţiunea sa integrală permanentă sau cuplabilă, a fost conceput ca un adevărat vehicul de teren cu calităţi de offroader.

SUV-urile SsangYong de după 2003

Pe lângă autoturisme de teren, SsangYong oferă în Europa, începând cu anul 2003, modelul SsangYong Rexton – un SUV tipic, cu o lungime de 4,7 metri, interior confortabil şi o greutate de până la 2,7 tone – care devine ulterior şi emblema flotei SsangYong. Motoarele cu care vine modelul, un benzinar de 3,2 litri şi un turbodiesel de 2,9 litri, sunt produse în Coreea de Sud după schiţele şi planurile Mercedes-Benz. Din 2004, SsangYong Rexton este dotat cu un sistem electronic de stabilitate, iar în 2006 modelul primeşte un facelift – partea frontală nou concepută.

Noile SUV-uri şi van-uri de la SsangYong

Anul 2006 aduce, pe lângă facelift-ul SsangYong Rexton, şi o nouă generaţie Musso, comercializată drept SsangYong Actyon şi disponibilă şi în variantă pick-up. Modelul complet nou reproiectat, SsangYong Actyon, a fost dotat cu motoare economice: un Common-Rail diesel de 2,0 litri şi un benzinar de 2,3 litri. Autovehiculul era echipat, după placul clientului, cu tracţiune spate sau integrală. Gama de modele SsangYong pentru Europa este completată în 2004 de van-ul SsangYong Rodius, care oferă loc pentru 7 pasageri şi se remarcă prin forma neobişnuită a lunetei.