Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
toyota-hilux-l-01.jpg

Toyota Hilux

Toyota Hilux Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Toyota Hilux, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Nou din:
Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

10 milioane de vehicule ies anual pe porţile uzinelor Toyota, ajungând în ţări de pe întreg globul. Toyota şi-a câştigat demult renumele în industria automobilistică globală, prin produsele inovatoare de calitate superioară. Lui Kiichiro Toyoda i se datorează existenţa Toyota: tânărul industriaş a deschis o devizie pentru construcţia de vehicule în cadrul companiei tatălui său, transformând-o mai apoi în companie de sine stătătoare. În 1934 a construit primul motor de tip A, pe care l-a folosit, în anul următor, pentru primul vehicul A1 şi primul camion G1. În 1936 s-a demarat producţia în serie a modelelor AA sedan şi AB cabriolet, aproape identice cu prototipul iniţial A1. Modelul AA sedan, cu 4 uşi şi volan pe partea dreaptă, era propulsat de motor cu 6 cilindri şi 62 cp, inspirat de Chevrolet; marele avantaj oferit de AA pe piaţa automobilistică era preţul mai mic decât cel practicat de firmele concurente Ford şi GM. După Al Doilea Război Mondial, compania a lansat Toyota SA, un automobil de familie, pentru a cărui construcţie proiectanţii vizitaseră Europa şi se inspiraseră de la Porsche şi Volkswagen. Noul automobil avea motor cu patru cilindri, suspensie automată pe cele patru roţi, design aerodinamic, uşi de tip suicide, volan pe partea dreaptă şi un singur ştergător. În curând, au intrat în producţie două tipuri de camioane uşoare – Toyopet SB şi Toyota Stout (de mai întâi de 1,25 tone, apoi de 1,5 tone), apoi Toyota Crown (un sedan de lux), Toyopet Master (conceput pentru a asigura servicii de taxi), Toyota Corona (prima maşină mai mare, concepută pentru export, concurent direct pentru Nissan Bluebird). La începutul anilor 1980, compania a primit primul Premiu pentru Controlul Calităţii. Linia de producţie a fost diversificată prin introducerea unor vehicule mai mari (pick-up, SUV) sau de tip sportiv (Scion); în plus, japonezii s-au asociat cu General Motors pentru a redeschide o veche uzină şi pentru a demara divizia Lexus, dedicată automobilelor de lux. În prezent, compania e listată la Bursele din New York şi Londra şi până în 2020 va investi un miliard de dolari în inteligenţa artificială şi în cercetări în domeniul roboticii. vedere din fata Toyota Hilux

Prima generație

Primul Toyota Hilux a ieşit pe porţile fabricii în martie 1968, fiind o camionetă destinată transportului de mărfuri uşoare şi având în dotare un motor de 1.5 litri, upgradat apoi la 1.6 litri, 1.9 litri, respectiv, 2.0 litri. Modificările au continuat şi în anul următor - a început fabricarea de modele cu ampatament lung, în paralel cu vehicule cu ampatament scurt. Seria a fost echipată standard cu cutie manuală cu patru viteze, tracţiune pe spate şi arcuri elicoidale pe față. Toyota Hilux vedere din spate

Până la a opta generaţie

Un interior mai confortabil şi o serie de îmbunătăţiri exterioare, motor de 2.2 litri, cutie de viteze în cinci trepte – au fost caracteristicile celei de-a doua generaţii Toyota Hilux. Cu fiecare nouă generaţie, N30, N40, N50, N60, N70, transformările au continuat: cutie automată de viteze, centuri de siguranţă, sistem cruise control, motor de 2.4 litri. Toate au fost necesare mai ales că pe segmentul camionetă, concurenţa era acerbă: Nissan lansase deja camionete cu motor V6. Odată cu cea de-a cincea generaţie a seriei Hilux, Toyota a reuşit să se impună pe piaţă: V6 Xtracab SR5 a fost desemnat Camionul Anului de către revista Motor Trend, în 1988. Un an mai târziu, prin alianţa cu Volkswagen se năştea Volkswagen Taro: vehicul de o tonă, conceput şi fabricat de Toyota, dar distribuit de germani pentru a creşte gradul de penetrare al japonezilor pe piaţa europeană. Astăzi, la a opta generaţie, vehiculele Toyota Hilux sunt propulsate de motoare 2.5 Diesel D-4D, 144 CP şi 3.0 Diesel D-4D, 171 CP, 4.0 1GR-FE, fiind dotate cu turometru, computer de bord, sistem multimedia Toyota Touch, cameră de luat vederi pentru marşarier, system Cruise Control, geamuri electrice faţă şi spate cu funcţia autodown pentru şofer, airbag-uri frontale, airbag-uri laterale şi airbag-uri tip cortină, au gardă la sol ridicată, suspensie robustă şi capacitate off-road de excepţie. Rezistenţa excepţională şi durabilitatea, dovedite în nisipurile Saharei, în regiunile polare sau în teatre de război, transformă o Toyota Hilux, nouă sau rulată, într-un pick-up de neoprit.