Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
trabant-l.jpg

Trabant

La început, era figura centrală a mândrei economii GDR, iar mai apoi era încarnarea reziduurilor tehnologiei. Timp de secole a fost batjocorit, Trabantul, ca Volkswagen-ul DDR-ului în est şi vest, trezind sentimente de ură-iubire, declanșând emoţii mixte, diferite. Simbolismul acestei maşini mici, produsă în variantă sedan, combi, pick-up şi jeep decapotabil, nu a dispărut nici atunci când producţia acestuia, după mai bine de jumătate de secol, a fost oprită în 1991, odată cu finalizarea unificării Germaniei. Nu au mai rămas multe din cele peste trei milioane de modele Trabant produse. Însă puţinele modele care au supravieţuit economiei socialiste, concurenţei capitaliste, şi apoi dezmembrării în masă de după reîntregirea Germaniei, au fost păstrate şi recondiţionate de către pasionaţi şi au devenit rapid un simbol al nostalgiei şi al tehnologiei originale dintr-un oldtimer. Trabant privit din fata

Prima generaţie: Trabant P50 şi Trabant 500 – sedane şi combi-uri

Când primul Trabant a fost prezentat publicului în anul 1957, constructorii producătorului VEB Sachsenring din Zwickau nu trebuiau să se ascundă în spatele concurenţei din Italia, Franţa sau Germania de Vest. În aceeaşi perioadă cu Fiat Topolino, Broscuţa de la VW şi Răţuşca de la Citroen, prima generaţie Trabant P50 şi P500, produsă până în 1962, corespundea standardului unei maşini mici. Cu o lăţime de aproape 1,5 metri şi o lungime de 3,6 metri, modelul în două uşi avea loc pentru patru persoane plus un bagaj mic. Motorul în doi timpi producea aproximativ 20 CP şi împingea cele 600 kg ale autoturismului până la aproape 100 km/h. Combinaţia materialelor din sedan şi din combi-ul prezentat în 1959 era inovativă: în loc de piese metalice predispuse la rugină, VEB Sachsenring foloseşte pentru caroserie, încă de la început, un procentaj ridicat de piese din plastic. Luxoasa vopsea în două tonuri, oferită opţional, face ca Trabantul să fie la înălţimea perioadei sale.

Trabant P600 este produs aproape neschimbat din 1964 şi până în 1990

A doua generaţie Trabant, P600, este introdusă în 1962, iar doi ani mai târziu apare primul model, 601, având o caroserie mai pătrăţoasă, care stabileşte aspectul Trabantului până la sfârşit. Tehnic, din anii 1960, de când s-a introdus motorul în doi timpi de 0,6 litri şi 26 CP, şi până la final, modelul nu prea mai suferă modificări. Singura inovaţie după introducerea celei de-a doua generaţii Trabant combi din 1965, Trabant Universal, a fost Trabantul în formă de jeep decapotabil produs pentru armată. Modelul cu acoperiş rabatabil a fost exportat în Vest în număr mic ca autoturism civil, Trabant Tramp, iar astăzi este o piesă de colecţie. Trabant privit din spate

1990, introducerea celei de-a treia generaţii Trabant cu tehnologie VW

Aspectul exterior abia se modifică, însă tehnic modelul prezentat de către VEB Saschsenring în mijlocul răsturnării politice din 1989, beneficiază acum de motoare VW-Polo reconstruite sub licenţă. Trabant 1.1 a fost oferit ca sedan, combi, precum şi ca decapotabil cu acoperiş rabatabil şi pick-up. Tehnologia motorului achiziţionată de la VW nu a putut însă să salveze Trabant. În urma vânzărilor slabe, producţia Trabant şi Trabant Universal este oprită la mijlocul anului 1991.