Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
vw-passat-front

Volkswagen Passat

Volkswagen este unul dintre cele mai cunoscute branduri auto de pe întreg mapamondul. Gigantul producător mondial se află în competiție directă cu Toyota pentru titlul de cel mai mare producător auto din lume. Însă perioada de început a companiei a fost destul de dificilă, mai ales după cel de-al Doilea Război Mondial, când întreaga industrie germană a primit restricții foarte dure. După câțiva ani extrem de dificili și într-o încercare de a-și reîmprospăta imaginea, compania și-a schimbat numele în Volkswagen. Odată cu trecerea timpului, Volkswagen începe să crească, achiziționând numeroase branduri germane, dar și internaționale. Printre cele mai importante astfel de achiziții s-au numărat Uniunea Auto în 1964, NSU în 1969, SEAT în anii ’80 și Škoda la începutul anilor ’90. În ciuda originilor obscure și a situațiilor dificile prin care a trecut, Volkswagen a reușit mereu să aducă inovații importante pe piața auto mondială, iar unul dintre cele mai de succes modele ale sale este Volkswagen Passat . vedere din fata Volkswagen Passat

Prima Generație

Primul model Volkswagen Passat , denumit B1, a fost lansat în anul 1973, fiind disponibil inițial în varianta sedan cu două, trei, patru și cinci uși. Toate mașinile dispuneau de o caroserie de tipul fastback, proiectată de designerul italian Giorgetto Giugaro. Din punct de vedere mecanic, mașinile erau aproape identice cu modelul Audi 80 sedan, lansat cu un an mai devreme. În 1974 a fost introdusă versiunea estate cu cinci uși. Passat era la vremea aceea una dintre cele mai moderne mașini europene destinate familiilor. Modelele inițiale erau echipate cu motorul cu patru cilindri OHC de 1.3 litri cu 54 cp, sau varianta de 1.5 litri cu 84 cp. Volkswagen Passat vedere din lateral

Generațiile Ulterioare

Următoarea generație, lansată în 1981, a fost construită pe baza platformei B2. Mașinile au devenit ceva mai rezistente și au început să aibă un design foarte ușor de recunoscut. Motoarele au devenit mai puternice și, până în 1988, modelele au avut parte de numeroase îmbunătățiri de design și mici modificări mecanice. Cea de-a treia generație a fost scoasă pe piață în anul 1988 și a adus motoare cu injecție mult mai puternice față de versiunile anterioare. Acestea erau montate transversal, unele modele beneficiind acum și de tracțiune integrală. Versiunea de top dispunea de un motor V6 ce atingea o viteză maximă de 224 km/h. Generațiile care au urmat au început să ridice standardele de calitate pe întreaga piață auto. Au fost introduse motoarele Turbo cu Injecție Directă (TDI), elementele de siguranță au fost îmbunătățite, iar designul a devenit o componentă foarte importantă a seriei. Generația a șasea, denumită B6, a fost lansată în cadrul salonului Auto de la Geneva în anul 2005. Spre deosebire de predecesorii săi, B6 nu mai folosea platforma de la Audi, fiind în schimb construită pe baza unei versiuni modificate A platformei PQ46, folosită și pe Golf Mk5. Sistemul de Injecție Stratificată a Combustibilului (FSI) era echipat pe aproape toate motoarele pe benzină, care variau în capacitate de la 1.6 la 3.6 litri. În Europa, cea mai îndrăgită și vândută versiune era cea echipată cu motorul TDI de 2.0 litri (disponibil în variantele cu 138 sau 168 de cai putere). În anul 2008, cu prilejul Salonului Auto Internațional din America de Nord, a fost prezentat noul model Passat Confort Coupe, creat pentru a rivaliza cu modelul Mercedes CLS. Intenția producătorului a fost de a pune la dispoziția publicului un model mult mai stilizat și mai luxos față de celelalte modele din generația B6. Ultima Generație, denumită B8, a apărut în anul 2014. Noile modele au fost construite pe baza platformei MQB. Acestea beneficiază de numeroase dotări moderne, precum un Sistem Semi-Automat de Parcare, un Sistem de Asistare de Urgență a Șoferului, ce preia controlul mașinii în cazul în care șoferul are probleme medicale, sau un Sistem de Evitare a Coliziunilor ce detectează pietonii și activează din timp frânele. Motoarele au fost aduse la zi din punct de vedere tehnologic, beneficiind de o putere mai mare și fiind foarte eficiente în ceea ce privește consumul. Noua generație a câștigat titlul de Mașina Anului în Europa în anul 2015. Volkswagen Passat deja face parte din istoria automobilismului modern, fiind unul dintre cele mai vândute modele din toate timpurile.