Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
vw-polo-l-01.jpg

Volkswagen Polo

Compania germană Volkswagen se află într-o competiție strânsă cu Toyota pentru primul loc în topul producătorilor de mașini. Înființat în anul 1937, Volkswagen este brandul cel mai vândut dintre automobilele Grupului Volkswagen, creat în anul 1975. Cel puțin trei dintre modelele sale se află în Top 10 cele mai vândute mașini din toate timpurile: Golf, Beetle și Passat. Un alt model cu un succes răsunător pe piața internațională este Volkswagen Polo, ajunsă deja la cea de-a cincea generație. Unele generații au primit îmbunătățiri minore pe la jumătatea duratei lor de viață, primind astfel litera F în cadrul numelui. Fiecare model Polo este identificat de un număr format din două sau trei caractere, specifice nomenclaturii Grupului Volkswagen. Caroseria inițială a mașinii a fost creată pe baza modelului Audi 50, însă de-a lungul timpului aceasta a suferit numeroase modificări de design, câștigându-și, astfel, o identitate proprie. Modelul Audi 50 a fost scos din producție în anul 1978, compania deținută de Grupul Volkswagen concentrându-se pe modelele de lux. Din acest motiv, primele generații aveau modele de sine stătătoare. Însă, pe măsură ce Grupul s-a extins, achiziționând SEAT în anii ’80 și Škoda în anii ’90, platforma mecanică folosită de Polo a început să provină de la alte modele precum SEAT Ibiza Mk II, Skoda Fabia Mk I sau Audi A1. Din punct de vedere mecanic, mașinile Polo au fost dotate cu motoare transversale și tracțiune pe față. Modelele din prima generație erau disponibile doar cu motoare pe benzină, însă de-a lungul timpului varietatea opțiunilor a crescut în mod considerabil. Volkswagen Polo vedere din fata

Prima Generație

Prima generație Volkswagen Polo, lansată pe piață în anul 1975 și numită Mk1, a fost aproape copiată după modelul Audi 50. Diferențele dintre cele două mașini erau minore, iar modelul Polo era mai ieftin și mult mai simplu decât Audi 50. Cu toate că pentru o perioadă acestea au fost vâdute în paralel, 50-ul a avut vânzări destul de slabe, motiv pentru care a fost retras de pe piață în 1978. Primele modele Volkswagen Polo erau disponibile doar în varianta hatchback cu trei uși, fiind echipate fie cu un motor de 895 de cm³, fie cu unul de 1093 cm³. În anul 1977 este lansată versiunea Derby, care era un Polo cu o caroserie puțin modificată pentru a crea mai mult spațiu în interior. Între anii 1979 și 1981, Volkswagen Polo a primit o serie de îmbunătățiri estetice. Printre acestea se numărau noi bare de protecție din plastic, o versiune modificată a grilajului de pe radiator și un nou design al bordului. vedere din spate Volkswagen Polo

Generațiile Ulterioare

În luna octombrie a anului 1981 apare Volskwagen Polo Mk2, cu o nouă variantă ce avea geamul din spate aproape vertical și alta ce semăna destul de mult cu modele Mk1. Aceste variații au fost în cele din urmă denumite wagon și Coupé. Versiunea sedan era acum denumită Polo Clasic, iar modelul Derby nu a mai apărut niciodată. Generația a treia a apărut în 1994 și a fost practic o reinventare a seriei. Cu un design nou nouț și construit pe platforma SEAT Ibiza Mk2, modelele din această serie au beneficiat de motoare mai puternice și mai eficiente, reușind să câștige numeroase premii acordate de presa de specialitate. Cea de-a patra generația lansată în 2002 a venit cu o gamă largă de noi modele precum Polo Fun, Polo Vivo, Cross Polo sau Polo Blue Motion. Prin introducerea noilor variații, Volkswagen încerca, de fapt, să cucerească noi segmente de piață. Cea de-a cincea generație Polo Mk5 a fost prezentată publicului larg la Salonul Auto de la Geneva din anul 2008. Noul model a câștigat pentru prima oară titlul de Mașina Europeană a Anului, demonstrând, astfel, atât maturitatea seriei, cât și iscusința inginerilor germani. Noile modele au primit și numeroase îmbunățiri la capitolul siguranță. Prin introducerea airbag-urilor pentru torace, acestea au obținut scorul maxim în testele Euro NCAP. Beneficiind de cele mai noi tehnologii dezvoltate de către grupul Volkswagen și devenind tot mai populară, seria Polo nu pare să se oprească prea curând din cursul ascendent pe care l-a avut în lunga sa evoluție. Iar aceasta este o veste foarte bună pentru entuziaștii auto care își doresc o mașină fiabilă, la un preț accesibil.