Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.

Radierea auto: procedură simplă, costuri reduse

Ai un autovehicul vechi a cărui stare nu mai permite circulația în deplină siguranță pe drumurile publice? Sau ai un vehicul rutier pe care vrei să îl exporți definitiv într-o altă țară? Atunci, vehiculele trebuie radiate.

ste o procedură simplă, care nu presupune eforturi financiare din partea posesorilor de autovehicule.

Radierea unui vehicul rutier reprezintă acțiunea de ștergere a acestuia din registrele autorităților cu competență în domeniul circulației rutiere din România. Procedura poate fi solicitată de proprietarul de drept al vehiculului, poate fi cerută printr-o sentință judecătorească sau se poate face din oficiu de o instanță judecătorească. Se cunosc, astfel, nu mai puțin de șapte situații în care un vehicul rutier poate fi radiat:

  • Proprietarul poate solicita radierea în cazul predării mașinii pentru dezmembrare, în cazul producerii de furt auto, al integrării ei în programul Rabla, dacă dorește să exporte vehiculul definitiv în altă țară ori dacă, pur și simplu, nu mai dorește să îl păstreze în circulație;
  • Dacă aceasta este sentința judecătorească;
  • Dacă radierea este solicitată de autorități publice pentru vehicule părăsite;În cele ce urmează vom dezbate aceste situații pe larg.

Pași în procedura de radiere auto

Sunt trei etape importante pe care trebuie să le urmați, dumneavoastră ca posesor auto, pentru a putea radia un vehicul rutier:

  1. Strângerea documentației necesare
  2. Prezentarea la Serviciul Public Comunitar Direcția Permise și Înmatriculari Auto pentru depunerea dosarului de radiere auto poliției
  3. Prezentarea la Primăria de care aparțineți, cu Certificatul de radiere emis de Serviciul Înmatriculări Auto, pentru a obține radierea fiscală auto.

Doar după îndeplinirea acestor trei etape, autovehiculul va fi șters din bazele de date naționale și din evidențele Finanțelor Publice.

Acte pentru radiere auto

Dosarul cu care trebuie să vă prezentați la Serviciul Public Comunitar Direcția Permise și Înmatriculari Auto pentru radierea vehiculului este unul destul de stufos și conține minim zece documente. Indiferent de cauza pentru care doriți să radiați vehiculul, dosarul trebuie să cuprindă următoarele acte:

  1. Cererea de radiere auto; aceasta se completează pe baza formularului tipizat care poate fi descărcat online de pe website-urile Direcțiilor Județene Permise și Înmatriculari Auto sau poate fi luat de la ghișeele acestei instituții;
  2. Certificatul de înmatriculare al vehiculului pe care doriți să îl radiați;
  3. Un act de identitate pentru cel care solicită radierea; acesta se prezintă atât în original, cât şi în copie;
  4. Carte identitate pentru vehicul, prezentată atât în format original, cât şi copie;
  5. Fişa de înmatriculare vizată de Direcția Fiscală cu competență teritorială – și pentru acest document există formulare tipizate disponibile în mediul online sau la ghișeele instituției;
  6. Certificatul care confirmă radierea - este disponibil în trei exemplare, iar modelul de completat poate fi descărcat de pe Internet sau găsit la Direcția Permise și Înmatriculari Auto;
  7. O procură specială, încheiată de către un notar public, dacă documentația de radiere este depusă de o persoană împuternicită de titular;
  8. Anexa 677, disponibilă atât în mediul online, cât și la ghișee.
  9. Dacă vehiculul este înregistrat pe o persoană juridică este necesar să se depună și documentația edificatoare pentru dobândirea personalităţii juridice (Certificatul de înregistrare, emis de Registrul Comerțului), alături de împuternicirea pentru un reprezentat al persoanei juridice, care să se ocupe de procedura de radiere.
  10. La aceste documente se adaugă o serie de acte speciale pentru fiecare motiv pentru care se solicită radierea, astfel:
  • Dacă solicitați radierea unui vehicul pentru a-l preda unui organism specializat în dezmembrări auto, la actele deja menționate trebuie să adăugați:
  1. Plăcuţele, având inscripționate numărul de înmatriculare;
  2. Actul oficial care atestă dezmembrarea, casarea sau predarea vehiculului către organismul specializat, cu scopul de a fi dezmembrat.
  • În cazul în care doriți să exportați vehiculul definitiv într-o altă țară, trebuie să furnizați și următoarele:
  1. Plăcuţele având numărul de înmatriculare;
  2. Documentul care atestă exportul vehiculului (în acest context fiind valabile actul vamal emis de autoritățile române de export sau de cele străine ori certificatul de înmatriculare în străinătate).

De reținut este faptul că radierea vehiculului se poate face și fără Cartea de Identitate pentru vehicul, certificatul de înmatriculare și plăcuțele având numărul de înmatriculare, dacă există dovada că ele au fost deja predate autorităților din țara de export.

  • Dacă doriți să radiați un vehicul furat, trebuie să adăugați la dosar:
  1. Actul oficial emis de poliţie prin care se atestă furtul comis în ţară sau în străinătate.
  • Pentru vehiculele ce nu mai sunt menținute în circulație de către proprietar, dosarul de radiere auto trebuie completat cu:
  1. Un document prin care se atestă că posesorul auto deţine un garaj, teren, curte, parcare, pentru a depozita vehiculul rutier;
  2. Plăcuţele purtând numărul de înmatriculare;
  3. Declaraţie pe proprie răspundere semnată de posesorul vehiculului sau moştenitorii săi legali prin care se confirmă că vehiculul nu va mai circula pe drumurile publice;
  • Pentru vehiculele radiate ca urmare a unei sentințe judecătorești, la dosar trebuie adăugate următoarele documente de radiere auto:
  1. Sentinţa judecătoarească definitivă – în copie;
  2. Plăcuţele cu numărul de înmatriculare;
  3. Declaraţie pe proprie răspundere semnată de posesorul vehiculului sau moştenitorii săi legali prin care se confirmă că vehiculul nu va mai circula pe drumurile publice.

Ați obținut certificatul de radiere a vehiculului, dar drumurile dumneavoastră nu s-au încheiat, căci este necesar să definitivați procedura de ## radiere fiscală la direcțiile specializate din cadrul Primăriilor. La Direcţia Fiscală - Persoane Fizice trebuie să depuneți:

  1. Certificatul de radiere emis de Serviciul Înmatriculări Auto;
  2. Declaraţia de scoatere a vehiculului din evidența autorităților.

Doar acum procedura de radiere a vehiculului este definitivă! În ceea ce privește radierea din oficiu a vehiculelor, să știți că ea există și se aplică în cazul vehiculelor abandonate sau fără stăpân. În acest sens, autoritatea administrației publice locale transmite Direcției Permise și Înmatriculari Auto o dispoziție în care sesizează situația apărută și solicită radierea vehiculului în cauză. Radierea se face din oficiu în termen de o lună de la primirea sesizării.

Toate articolele

parking-825371 1920

Sfaturi și trucuri legate de parcare cu spatele

Sfaturi · Legislație Auto
führerschein-beantragen

Tot ce trebuie să știi despre plata unor amenzi de circulație

Sfaturi · Legislație Auto
autoversicherung

Informații importante despre trusa medicală auto

Sfaturi · Legislație Auto
Afişează mai multe