Salt la conținutul principal
BMW 525

Primul M5 se bazează pe BMW 525

După BMW 520, BMW 525 este al doilea model din BMW Seria 5 care a apărut pe piaţă. Primul BMW 525 a părăsit fabrica din Dingolfing la mijlocul anului 1973. Aceasta a avut loc la aproape un an după prezentarea seriei, serie care a stabilit reputaţia producătorului din München ca producător de autoturisme sportive ce fac parte din categoria business class. La început, producătorul din Bayern a dotat BMW 525 cu un motor în 6 cilindri şi 106 kW (145 CP). Acesta a fost înlocuit, trei ani mai târziu, de un motor mai puternic, care producea 110 kW (150 CP). Modelele BMW 525 produse începând cu 1974 au fost reconstruite şi dotate cu motoare mai sportive, fiind disponibilă, pentru prima dată, şi o versiune M a modelului din Seria 5. Compania BMW Motorsport a crescut puterea motorului în 3 litri, montat în primul M5, la 132 kW (180 CP). Datorită cererii din ce în ce mai mari a modelelor M, acestea au început, din 1980, să fie produse în număr tot mai mare, devenind totodată o componentă importantă a BMW. BMW 525iX

Luxul sportiv şi grija pentru mediu din BMW 525e

La mijlocul anilor 1980, producătorul din Bayern s-a decis să aducă pe piaţă ediţii speciale Seria 5, ediţii dotate luxos. Pe lângă BMW 525i cu motorul M30 din primii ani, în 1984 a apărut la reprezentanţe noul BMW 525e. Acesta nu se diferenţia de BMW 525i doar prin volanul sportiv, scaunele din piele şi geamurile termoizolante, ci şi prin motorul de doar 90 kW (122 CP). Această versiune face parte, odată cu BMW 535 şi BMW 525 de după 1985, din primele cinciare dotate cu un catalizator şi care îndeplineau normele Euro1.

BMW 525, primul model din Seria 5 echipat cu tracţiune integrală

BMW, odată cu seria E34, nu a modificat doar aspectul exterior al cinciarului având ca model şeptarul din clasa de lux. La sfârşitul anilor 1980, nou dezvoltatele versiuni ale modelului BMW 525 au revoluţionat complet Seria 5. După ce înainte exista doar un model diesel, BMW 524, cei din Bayern au descoperit acum cât de economice sunt motoarele diesel, iar în 1991, aceştia au lansat BMW 525td, un turbodiesel cu 85 kW (115 CP), şi BMW 525tds cu 105 kW (143 CP). În acelaşi an a apărut şi primul combi din serie, disponibil la reprezentanţe, ca benzinar sau diesel, sub denumirea BMW 525 Touring. Iar noutăţile continuă. În 1991, BMW prezintă primele sedane şi combi-uri cu tracţiune integrală, BMW 525ix. Autoturismele, echipate cu motoare cu 24 de valve şi 141 kW (192 CP), nici nu s-au vândut în 10.000 de exemplare că au fost şi scoase din program. Până în 2003, în Germania, a existat BMW 525 ca benzinar cu 192 CP, BMW 525 tds – diesel cu 105 kW (143 CP) – şi BMW 525d cu 120 kW (163 CP). BMW 525 vedere din fata

Cu BMW 525 xDrive se reîntoarce tracţiunea integrală

La mijlocul anului 2000, BMW a reintrodus tracţiunea integrală în Seria 5. BMW 525, ca benzinar sau diesel, în variantă combi sau sedan, dispune de atunci de tehnologia xDrive, sistemul de tracţiune integrală întâlnit în Seria 5 şi în BMW 530.