Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
default-banner-l-01.jpg

BMW Z8

BMW Z8 Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului BMW Z8, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Cei de la BMW sunt printre cei mai apreciați și îndrăgiți constructori de mașini din întreaga lume. Perseverența și eficiența germană au fost confirmate în nenumărate rânduri prin modelele de înaltă performanță lansate de această companie de-a lungul timpului. BMW a reușit aproape întodeauna să stabilească noi standarde de calitate, fiind unul din cei mai importanți inovatori din industrie. Astăzi vom vorbi despre o mașină foarte specială, produsă într-o ediție limitată de doar 5703 exemplare. Mașina se numea BMW Z8 și a apărut în urma unui experiment conceptual al inginerilor germani. Aceștia doreau să aducă un omagiu legendarului model BMW 507, așa că în anul 1997 au prezentat mașina concept Z07 în cadrul Salonului Auto Internațional de la Tokyo. Reacția publicului a fost nemaipomenită, așa că germanii au hotărât să creeze o ediție limitată care să includă marea majoritate a elementelor prezente pe mașina concept. BMW Z8 vedere din lateral

Caracteristici Principale

BMW Z8 a fost lansat pe piață în anul 1999, la un preț de 128.000 de dolari. Șasiul și caroseria erau construite în exclusivitate din aluminiu, motiv pentru care mașina era foarte ușoară. Sub capotă se putea găsi un impresionant motor S62 V8 de 4.9 litri cu 32 de valve. Acesta producea 400 de cai putere și reușea să accelereze de la 0 la 100 de kilometri pe oră în doar 4.2 secunde. Motorul a fost poziționat în zona mediană, în spatele osiei frontale, pentru a crea o distribuție egală a greutății. Ca majoriatea mașinilor BMW, viteza maximă era limitată în mod electronic la 250 de kilometri pe oră. Z8 folosea tuburi de neon pentru luminile din spate și cele de semnalizare, întrucât acestea aveau un timp de activare mult mai scăzut față de becurile clasice și dispuneau de o durată de viață egală cu cea a mașinii. Fiecare exemplar venea la pachet cu un acoperiș demontabil care urma îndeaproape liniile mașinii, scoțându-i în evidență designul extravagant. Pentru a păstra aspectul vintage al interiorului, designerii de la BMW au trebuit să fie inventivi și să minimizeze numărul de butoane de pe bordul mașinii. Astfel că numeroase sisteme erau controlate de aceleași instrumente, cum ar fi oglinzile și geamurile electrice. Decizia de a monta panoul de instrumente în zona centrală a bordului a avut în vedere oferirea unei priveliști cât mai plăcute, atât pentru șofer, cât și pentru pasagerul din dreapta. BMW Z8 vedere din spate

Alte Informații

Pentru a încuraja publicul să cumpere această mașină, cei de la BMW au implementat o strategie inedită. Având în vedere că fiecare exemplar era asamblat manual, iar numărul total de vehicule produse era foarte redus, germanii au garantat că vor păstra timp de 50 de ani un stoc de piese de rezervă pentru a susține flota de Z8-uri răspândită în toate colțurile lumii. Datorită prețului piperat, BMW a putut oferi doritorilor elemente personalizate, astfel încât un număr semnificativ de exemplare au fost livrate în combinații cromatice inedite. Producția modelului Z8 a încetat în luna noiembrie a anului 2002, însă pentru anul 2003 BMW a lansat un înlocuitor denumit Alpina V8 Roadster. Mașina fost produsă în doar 555 de exemplare și era foarte diferită față de Z8, în sensul în care accentul nu mai era pus pe elementele sport, ci pe confortul șoferului și al pasagerilor. Astfel, capacitatea motorului a fost scăzută la 4.6 litri, iar cutia de viteze manuală a fost înlocuită cu una automată cu cinci trepte. Seria Z8 a fost o întâmplare fericită, de care un număr foarte mic de persoane de pe întreg mapamondul a avut ocazia să se bucure. Cu toate acestea, câteva exemplare încă mai sunt disponibile pe piața second hand, pentru colecționari sau pentru fanii BMW.