Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
citroen-c2-l-01.jpg

Citroen C2

Citroen C2 Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Citroen C2, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Trei premii Mașina Anului în Europa, obţinute în 1971, 1975 şi 1990, un premiu Motor Trend, decernat în Statele Unite ale Americii în 1972, numeroasele titluri obținute în competițiile cu profil auto, precum şi milioanele de vehicule vândute în întreaga lume – acestea sunt cele patru elemente definitorii care alcătuiesc cartea de vizită a brandului francez Citroën. Visul Citroën i se datorează industriaşului André Citroën, care producea armament în timpul primului război mondial, dar îşi făcea planuri pentru un prim vehicul care să îi poarte numele. În anul 1919, ideile lui au prins contur, o dată cu lansarea modelului 10CP sau Type A. Acesta beneficia de motor în patru cilindri, de 1327 cm cubi şi 18 cp, şi a fost conceput în diferite variante de caroserie: sedan, torpedo, torpedo sport, coupe de ville. Prima vânzare a fost înregistrată în 7 iulie 1919. Diversitatea a fost cuvântul cheie şi în deceniile următoare, compania reuşind să producă o gamă remarcabilă de automobile şi să le promoveze extrem de bine: celebrul Turn Eiffel a servit drept billboard pentru Citroën între 1929-1934. La capitolul invenţii şi tehnologie, francezii sunt recunoscuţi pentru utilizarea timpurie a designului aerodinamic, pentru introducerea în 1934 a structurii monococ, a suspensiilor independente şi a tracţiunii pe față - toate aflate pe un singur vehicul. De asemenea, compania s-a remarcat prin suspensia hidropneumatică şi direcţia hidraulică integral, ambele lansate în anul 1955. Astăzi, Citroën este parte integrantă a grupului PSA Peugeot Citroën şi produce anual aproximativ 1,3 milioane de vehicule. Citroen C2 vedere din fata

Prima generaţie

În august 2003, francezii începeau producţia pentru un nou model: Citroën C2, o maşină supermini de oraş, care trebuia să înlocuiască seria Citroën Saxo. Construit ca un hatchback cu trei uşi, Citroën C2 era propulsat de motoare mici în patru cilindri, de 1.1 litri TU1 I4, 1.4 litri TU3 I4, 1.4 litri ET3 I4, 1.4 litri DV4 Diesel I4, 1.6 litri TU5 I4. Puterea maximă atinsă era de 125 cp, la 6500 rpm, iar viteza maximă – de 202 km/oră. Noua gamă beneficia de două tehnologii recent dezvoltate de companie: sistemul Stop & Start şi cutia de viteză semi-automată în cinci trepte SensoDrive. Platforma utilizată a fost PF1, regăsită şi pe modelele Peugeot 207, Citroën C3, Peugeot 301, Citroën C-Elysée şi C4 Cactus. Citroen C2 vedere din spate

Nivele de echipare

O restilizare a gamei Citroën C2 a avut loc în anul 2008 şi a adus modificări mai ales la designul exterior şi la stabilirea nivelelor de echipare. Astfel, după dotări, au fost disponibile patru versiuni, nivelul de bază fiind Furio, cu airbaguri frontale, servodirecţie asistată, computer de bord, tetiere reglabile pe înălţime, hayon modular, geamuri electrice pe faţă, sistem audio cu CD, RDS şi MP3, jante de 14 inch. Pack Ambiance, nivelul următor, includea airbaguri laterale pentru locurile din faţă, precum şi locurile din spate independente, culisabile şi rabatabile. Farurile de ceaţă, volanul îmbrăcat în piele, oglinzile electrice de la uşi, aerul condiţionat manual, spoilerele pe spate şi jantele din aliaj de 15 inch dădeau un aer sportiv maşinilor de pe cel de-al treilea nivel de echipare, VTR. Automobilele încadrabile în ultimul nivel de echipare – VTS – aveau jante din aliaj de 16 inch, în dotările opţionale fiind incluse regulatorul / limitatorul de viteză, pachetul de climatizare automată şi tehnologia Bluetooth. Pentru cursele de raliu a fost dezvoltat un vehicul special - Citroën C2 S1600 – care a obţinut câteva titluri în campionatul de profil. Nivelele generoase de echipare şi preţul accesibil al unui vehicul rulat, fiabilitatea de care dă dovadă în oraş şi la drum întins, transformă o maşină din gama C2 într-un concurent puternic pentru Nissan Micra, Toyota Yaris şi Fiat Panda.