Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
dacia-break-l-01.jpg

Dacia Break

Odată ce constructorul român Dacia s-a alăturat, la sfârșitul anilor ’60, producției de automobile, românii au cooperat la dezvoltarea și producerea modelelor lor sedan și break împreună cu grupul francez Renault, care a preluat, în cele din urmă, operațiunile Dacia în 1999. În timp ce Fiat - bazat pe implicarea în Polonia din anii ’30 a preluat marca independentă Polski Fiat, francezii s-au mulțumit să vândă în România în perioada comunistă planuri de construcție și astfel, Dacia a produs sub marcă proprie replici ale modelelor, cum ar fi Renault 8. Românii au achiziționat, de asemenea, licența pentru Renault 12, pe care l-au prezentat în 1969 în Franța ca sedan și break și l-au lansat ca Dacia 1300 în producție. Aceasta, produsă până în 2004, a constituit baza producției primului model break. Dacia break a fost exportată inclusiv pe piețele din Europa de Vest. Cu un șasiu modificat, Dacia Break a fost produsă, de asemenea, ca model deschis destinat transportului de marfă, care a fost oferit ca Dacia Pick-up . Dacia Break a fost înlocuit cu modelul break care a fost introdus în 2004 ca Dacia Logan. Pick-up-ul dezvoltat pe platforma Dacia Break a fost produs până în anul 2006.

Dacia Break a fost lansată pe piață în 1973

Dacia Break realizată pe baza modelului Renault 12 a fost distribuită în România pentru prima dată în anul 1973 ca Dacia 1300 și oferită la export sub denumirea comercială Dacia Denem sau Dacia Break. Design-ul Daciei Break a fost modernizat de mai multe ori de-a lungul anilor până la sfârșitul producției din 2004, iar tehnologia Dacia Break nu s-a oprit aici. Ultimele modele Dacia Break au fost chiar echipate în gama superioară cu geamuri electrice și cutie de viteze cu cinci trepte. Cât despre sistemele de siguranță, cum ar fi ABS sau ESP, cumpărătorul Dacia Break a trebuit să aștepte până la sfârșitul producției în 2004.

Diferitele versiuni ale Dacia Break între 1980-2004

Prima modernizare a exteriorului a fost operată în 1980, când modelul Dacia Break a noii serii 1310 a fost prezentat. În loc de farurile dreptunghiulare instalate anterior, acum au fost amplasate patru faruri rotunde într-o grilă de plastic negru. Între anii de construcție - 1989 și 1993 - au mai avut loc ușoare modificări ale aspectului Dacia Break. Ultima generație a modelului Dacia Break a fost lansată în anul 1998, care acum avea o grilă mai îngustă și faruri trapezoidale.

Dacia Break Cli, versiunea de top din 2000

Datorită tehnologiei lor robuste, Daciile Break au fost văzute în Europa de Est și de Vest ca fiabile și ușor de reparat și întreținut. În varianta pe benzină, Dacia Break a fost oferită în funcție de anul de fabricație, cu un motor de bază cu o capacitate de 1,2 litri sau 1,3 litri. Aceste versiuni ale Dacia Break dezvoltau până la 56 kW (76 CP). Alte două versiuni ale Dacia Break au fost echipate cu motoare de 1,4 litri și 1.6 litri. În aceste modele, puterea a crescut până la 72 kW (98 CP). Versiunea de top, Dacia Break CLi, oferită între anii 2000 și 2004, cu motor cu injecție de benzină, atingea o viteză de aproximativ 150 km/h.