Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
dacia-stepway-l-01.jpg

Dacia Stepway

La trecerea din 2009 în 2010, odată cu premiera Sport Utility Vehicle (SUV)-ului Dacia Duster, grupul auto francez Renault arată că principiul low-cost al subsidiarei româneşti va fi aplicat şi în categoriile aflate în plină expansiune, cum ar fi Crossover-ele cu look de offroader. Cu aproximativ un an înainte, Renault a sondat piaţa pentru modelele Crossover cu elemente împrumutate de la vehicule de teren şi a dezvoltat împreună cu inginerii de la fabrica braziliană o variantă Crossover a sedanului compact Dacia Sandero. Întâi a apărut un model în stilul unui SUV mic în America de Sud, care purta numele companiei mamă, Renault. În 2009, Dacia începe în Europa producţia Crossover-ului Dacia Sandero Stepway. Sfârşitul anului 2012 aduce cea de-a doua generaţie Sandero Stepway Europa premiere.

Elemente de offroad şi o gardă la sol mare pentru Dacia Sandero Stepway

Prima generaţie Dacia Sandero Stepway se bazează pe sedanul introdus pe pieţele europene în 2008, Dacia Sandero. Pentru conversia conceptului Crossover, inginerii au schimbat aspectul exterior al modelului: Dacia Sandero Stepway a primit bări longitudinale, trepte vopsite în contrast cu culoarea maşinii, în spate o protecţie antiîmpănare plăcută optic şi aripi din plastic. Toate astea nu fac ca modelul, lung de peste 4 metri şi înalt de 1,75 metri, cu tracţiune frontală, să fie considerat un vehicul de teren, însă constructorii au crescut garda la sol la 18 cm, iar astfel, Dacia Sandero Stepway oferă în mod cert mai multă libertate pe drumurile proaste, comparativ cu modelele Sandero tradiţionale, mai joase. Dacia Stepway vedere din fata

Motorizările primei generaţii Dacia Sandero Stepway

La introducerea pe piaţă, Dacia Sandero Stepway a fost oferit în Europa cu un motor pe benzină de 1,6 litri, care produce până la 64 kW (87 CP). La sfârşitul anului 2010, românii introduc o variantă tot de 1,6 litri, dar cu performanţe puţin mai slabe. Ca diesel, Sandero Stepway a fost oferit cu un motor de 50 kW (68 CP), înlocuit în 2010 cu o variantă cu 65 kW (88 CP).

Noutăţile tehnologice celei de-a doua generaţii Dacia Sandero Stepway

După introducerea celei de-a doua generaţii Dacia Sandero Stepway, aspectul estetic exterior rămâne în mare cam acelaşi. Principiul de Crossover este păstrat, partea frontală şi cea din spate sunt modernizate. Noutăţile sunt, de fapt, în materie de dotări de siguranţă: Daciile Sandero Stepway sunt echipate acum cu sistem electronic de control al stabilităţii şi cu airbag-uri laterale. Dacia Stepway crossover si sedan

Motorizările Dacia Sandero Stepway produse după 2012

Odată cu schimbarea generaţiei, în 2012, este schimbată şi gama de motoare oferite. Motorizarea de bază este reprezentată de un motor pe benzină de 1,2 litri şi 55 kW (75 CP). Acestuia i se alătură un benzinar turbo, care produce 66 kW (90 CP) şi emite, conform producătorului, 120 g/km CO2. Varianta diesel, tot cu 90 CP, ar trebui să emită 99 g/km CO2.