Găsește autovehicule Dodge second hand pe AutoScout24

Dodge

Dodge devine mare în SUA cu ajutorul Van-urilor şi Pick-Up-urilor

Încă de la înfiinţarea companiei din 1914, producătorul auto american Dodge şi-a făcut un renume ca producător de sedane şi camioane. Însă îşi pierde autonomia încă din 1928 datorită achiziţiei de către mult mai mica companie Chrysler, brand continuat de atunci de către Dodge. Din anii 1960, Dodge a realizat succese în materie de vânzări pe piaţa nord-americană, în special în segmentul pick-up-urilor şi a dubelor. De exemplu, modelul Ram construit în diverse serii precum B, C și D, şi oferit cu motoare V8 puternice cu cilindreea de până la 5,9 litri. Până în anii 1980, dubele Dodge aparţineau celor mai vândute autovehicule din clasa lor. În Europa, imaginea producătorului a fost stabilită de către maşina sport Dodge Viper, vândută în Europa ca şi Chrysler încă de la începerea producţiei din 1992.

Ca muscle car, Dodge Viper caracterizează imaginea firmei din Europa pentru o lungă perioadă de timp

Pentru piața europeană, Dodge Viper are un mare impact, fiind una dintre cele mai avansate maşini sport de serie din lume din punct de vedere tehnic. Muscle car-ul american cu tracţiune spate ne aşteaptă cu un motor de 8,0 litri în 10 cilindri, produs cu ajutorul Lamborghini. În Europa, Dodge Viper este vândut ca RT şi GTS cu 290 kW (394 CP), respectiv 335 kW (456 CP). Din 2003, Viper există cu un nou motor de 8,3 litri, care produce 372 kW (506 CP) şi prinde suta în aproape 4 secunde. Astfel, Viper poate atinge o viteză maximă de 300 km/h. Preţul acestei plăceri fulgerătoare: un consum mediu de 21,1 litri/100km (489 g/km CO2). Dodge Viper

Din 2006, Dodge avansează pe piaţa europeană cu modelul Caliber

Cu noua orientare a grupului Chrysler, după despărţirea de către Daimler Benz, americanii decid să construiască imaginea brand-ului Dodge ca furnizor de maşini pentru toate segmentele, în afară de cel mic şi cel superior. Unul din primele modele, oferit în 2006 de către Dodge pe piaţa europeană, era Dodge Caliber. În ofertă, acest sedan venea echipat cu un motor pe benzină de 1,8 litri şi 110 kW (150 CP) şi un consum mediu de 7,4 % (177 g/km CO2), precum şi cu un motor de 2,0 litri care cu un consum mediu de 8% (191 g/km CO2) producea 115 kW (156 CP). Ca turbodiesel, Dodge Caliber era disponibil cu un motor ce producea 103 kW (140 CP) şi avea un consum mediu de 6,1 l/100km (163 g/km CO2).

Aspectul tipic marca Dodge este marcat de grila mare

Modelelor oferite în Germania li se adaugă Dodge Nitro, care cu grila sa ridicată și a protecțiilor evazate înfăţişează imaginea tipică a brand-ului. Sport Utility Vehicle-ul (SUV-ul) produs în Ohio se bazează pe Jeep Cherokee. Acesta este oferit în Europa cu un motor diesel de 2,8 litri ce produce 130 kW (177 CP) şi consumă în medie 8,4% (222 g/km CO2) în cazul variantei cu tracţiune spate, respectiv 9% (242 g/km CO2) în cazul variantei cu tracţiune integrală. Încă din 2007, Dodge era prezentă în clasa mijlocie cu modelul în patru uşi, Avenger. Avenger era o ediţie complet reproiectată a coupé-ului cu acelaşi nume produs până în 2000. În Germania, Dodge Avenger era disponibil cu un motor pe benzină de 115 kW (156 CP) şi cu unul turbodiesel de 2,0 litri şi 103 kW (140 CP). Cu un consum mixt de 6,2 l/100km şi emisii CO2 de 170 g/km, Avenger era în urma modelului Dodge Caliber, devenit în perioada aceea cel mai economic model al producătorului de pe piaţa nemţească. Ca MPV cu calităţi de off-road, Dodge îşi extinde în 2008 gama de produse oferite cu Crossover-ul Dodge Journey. Se putea alege între un motor pe benzină de 2,4 litri şi 125 kW (170 CP) şi un diesel de 2,0 şi 103 kW (140 CP). Dodge Journey consumă în medie, în funcţie de motorizare, între 6,3 şi 8,8 %, cu emisii CO2 între 165 şi 209 g/km.