Salt la conținutul principal
Ferrari 488 GTB

În 2015, modelul 488 GTB continuă tradiția Ferrari-urilor cu motoare V8

Datorită originilor sale ca și constructor de mașini de curse, constructorul Ferrari se concentrează de ani de zile pe producția de modele sport cu puternice motoare în 12 cilindri. Cu timpul însă, a respinge alte concepte de motoare a devenit o chestiune de onoare pentru directorul companiei cu sediul în Maranello, Italia, Enzo Ferrari. În anii ‘40, motoarele mari în 12 cilindri erau necesare pentru a atinge performanțele de vârf dorite, însă, de atunci, tehnologia s-a dezvoltat. Motoare mai mici, cu mai puțini cilindri, reușesc să mulțumească clientela exigentă. Acest aspect a fost demonstrat în anii 1950, pe circuit, de fiul lui Enzo, Dino și motorul său V6. Între timp, dogmatismul motoarelor V12 amenință să aducă companiei dificultăți financiare. Căci banii pentru activitățile Ferrari din lumea motorsportului provin, în primul rând, din vânzările modelelor de stradă. Astfel, motoarele în șase și în opt cilindri oferă potențialul pentru a crește cifrele de vânzări. Producătorul, prin intermediul mărcii folosite temporar, Dino, îndrăznește să aducă pe piață modele de serie cu motoare în șase și în opt cilindri. Modelul de bază Ferrari 488 GTB continuă în 2015 această tradiție a motoarelor V8. Particularitate tehnică: 488 GTB face parte din puținele coupé-uri Ferrari echipate cu motoare turbo.

Pentru Ferrari, 488 GTB este un omagiu adus clasicelor V8 din anii ‘70

La momentul introducerii pe piață, în 2015, discuțiile aprinse legate de introducerea variantelor V8 sunt demult trecute. Coupé-urile 288 GTB și predecesorii acestora și-au câștigat locul lângă modelele de vârf cu motoare V12 și au devenit o componentă solidă Ferrari. Relevanța economică a mașinilor sport cu 8 cilindri a devenit clară încă din anii 1970. Astfel, în 1976, primul model V8 al producătorului nu mai este comercializat ca un Dino. El primește logo-ul și inscripțiile companiei mamă, devenind un Ferrari oficial. În 1975 este prezentat modelul în 8 cilindri 308 GTB, care va fi un bestseller și va fi produs timp de aproape un deceniu, aducându-i-se doar mici modificări în toți acești ani. Ca și mașini second-hand, coupé-urile din această serie primesc statutul unei mașini clasice din anii 1970. Odată cu ediția 488, italienii apreciază importanța primului Ferrari cu motor V8 de succes: sportcoupé-ul primește denumirea tradițională GTB și este comercializat ca un omagiu adus seriei 308, serie produsă cu exact trei decenii în urmă.

Ferrari-urile istorice și-au lăsat amprenta pe 488 GTB

Cunoscătorii de modele Ferrari vechi au remarcat imediat stilul 488, întâlnit și în varianta GTB din seria 308. Prizele de aer puternic modelate, integrate în aripile 488-ului, sunt evidențiate optic de un splitter. O incizie triunghiulară distinctivă din partea de sus a ușilor reprezintă o altă trăsătură marcantă a coupé-ului înalt de 1,20 metri. Acest artificiu i-a permis constructorului să optimizeze fluxul de aer către compartimentul motorului, amplasat în spate. Capota abruptă și forma acoperișului conferă 488 GTB, care are o lungime de 4,57 metri și o lățime de 1,95 metri, design-ul tipic al unei mașini din această clasă. Ferrari 488 GTB vedere din fata

Ferrari amestecă în 488 GTB elemente inovative și tipice de design

În partea frontală a modelului Ferrari 488 remarcăm blocul de lumini, care are o formă alungită ce se întinde până la parbriz. În partea superioară a blocurilor de lumini se află 20 de becuri cu tehnologie LED, acestea reprezentând luminile de zi ale modelului. Ferrari a folosit o construcție similară din sticlă pentru succesorul introdus în 2009, Ferrari 458. O altă tradiție mai veche este “capacul” motorului amplasat în spate, alcătuit din sticlă. Acesta oferă o priveliște asupra motorului V8 și are, în același timp, rolul de lunetă. Spatele lat este dominat de difuzorul integrat în fusta mașinii, care încorporează cele două țevi de evacuare și stopurile rotunde, tipice mărcii, care stau adăpostite într-un „jgheab” negru. Datorită caracterului dominant al difuzorului, al acoperișului din sticlă și a inciziilor lungi de lângă stopuri, spoiler-ul 488 abia mai este remarcat. Per ansamblu, această generație GTB s-a dovedit a avea un design care combină formele bine cunoscute ale unui sportcoupé din clasa de lux cu elemente stilistice, distinse, tipice Ferrari, cu unele elemente ale Ferrari-urilor istorice și cu detaliile preluate de la modelul predecesor.

Ferrari vrea să facă 488 GTB mai manevrabil grație inovațiilor tehnologice

Cei care vor să simtă pe propria piele inovațiile din 488 GTB trebuie să facă un testdrive cu predecesorul acestuia. Constructorul demonstrează aceasta prin integrarea unor clapete acționate în partea din față și în cea din spate. În față, acestea se află sub spoiler, iar în spate, acestea sunt integrate în difuzor. Ele se aliniază automat în funcție de viteza mașinii, creând astfel un downforce mai mare. Cu astfel de artificii, ținuta de drum este stabilizată și face ca 488 GTB să fie mai manevrabil, mai ales pentru șoferii care au puțină experiență cu modelele Ferrari. interior Ferrari 488 GTB

Ferrari dotează 488 GTB cu motoare turbo V8

Șoferul unui 488 GTB poate prinde viteză rapid în orice situație, în special datorită motorului V8 poziționat central, în spatele scaunelor. Atipic pentru producător: acesta a combinat motorul cu două turbosuflante. Astfel, motorul GTB-ului produce 670 CP (492 kW). Comparație: Ferrari 458 Italia, echipat cu motor V8 fără turbo, dispune de doar 419 kW (570 CP), fiind evident mai slab decât succesorul său. Doar versiunea Speciale a 458-ului atinge 600 CP. Datorită greutății mașinii, varianta Speciale poate ține pasul cu 488 GTB: amândouă coupé-uri Ferrari au nevoie de trei secunde pentru a atinge suta, cu plecare de pe loc.